الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 09-11-08, 08:31 PM   #16
wegdan12345
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Feb 2009
المشاركات: 253
معدل تقييم المستوى: 8
wegdan12345 مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى wegdan12345 إرسال رسالة عبر Yahoo إلى wegdan12345
افتراضي رد: الاستفادة من ذوي الخبرة في المنتدي

بصراحة الموضوع شدني جامد عموما ابدء بالسلام ايه الاخبار يا استاذنا الكبير ا جلال وايه اخباركو يا احلي صيادين .. ؟؟؟؟
احب اشارك كدة ببعض النقاط معاكم في الموضوع اللذيذ ده
1 في مشكلة كبير بتقابلنا في موضوع المواعيد يعني مثلا لو قلنا ان احنا هنتجمع مثلا يوم الاربع علي سبيل المثال ممكن يكون كذا عضو مشغولين ومعندهمش استعداد لانهم يسيبوا شغلهم ويجوا يتكلمو عن هوايتهم؟؟؟
الحل ((من وجهة نظريى الشخصية)) اننا نحاول نتفق علي يوم يكون الاغلب مننا فاضي ولو يوم الخميس بالليل لان معظمنا عندة اجازة يوم الجمعة فممكن حتي ولو كان مشغول فيعوض اللي فاتة في شغلة (طبعا ده لو كان شغل حر او دراسة ) يوم الجمعة وكمان يتم الاعلان هنا في المنتدي علي اليوم والمكان والموضوع قبلها بكام يوم علشان الناس تقول رائيها في الميعاد او الموضوع
2 كمان فيه مشكلة وهي ان كتير مننا بيتكسف انة يسال باقي الاعضاء علي حاجات هوا ميعرفهاش وكمان مشكلة تانية وهيا قابلتني انا شخصيا وهي اني بدات اتكسف من كتر اسئلتي للاعضاء هنا في المنتدي عن اشياء في الصيد وانواع البنادق وبقيت كل اتصلاتي بيهم دلوقتي بس سوال اطمئنان عليهم بمعني اني كلمت (ا جلال ا طلعت كاريزما ) عشرات المرات وكل ما اكلمهم الاقي سعة صدرهم وذوقهم العالي كل مرة لدرجة اني خايف ليكون دة بس ذوق من طرفهم بس واني اكون تعبتهم من كتر ما بكلمهم
3 اقتراح ::::: سرعة تحديد الميعاد ((علي الرغم من انه لو كان الاسبوع دة انا مش هقدر اكون معاكم لانك عارف يا ا جلال اني من اسيوط وانا نازل الاسبوع دة لاهلي وانشالله احاول اقنع بابا اني اسافر القاهرة بالبندقية انت عارف اني اتمسكت في القطار قبل كدة بيها بس برضو هحاول لاني شايف محاولاتكم جادة جدا لتنمية المنتدي وخبرة والصيادين ولان الخروج في رحالات للصيد بجد بتدي خبرة حلوة للواحد
4 عن تجربة شخصية ::: انا بصطاد من صغري وانا 8-9 سنين بس دائما بمفردي وكان ليا الشرف اني رحت رحلة صيد لمدة 2-3 ساعات مع ا طلعت وابنه ريناتو وكاريزما من حوالي شهرين ودي كانت اول طلعة ليا مع اي واحد دايما انا بصطاد لوحدي بجد انا استفدت في الساعتين دول بشكل غير عادي وكنت فرحان وفي منتهي السعادة لما بيقولي ا طلعت علي بعض الملاحظات في الصيد وعلي انواع الطيور وسلوكياتها والكثير من المعلومات القيمة وكل ده في الساعتين بتوع الصيد يعني متعة وممارسة وخبرة
5 كمان ان الواحد يتعرف علي ناس بتشاركة في المنتدي وهوايته وافكارة ده شي رائع
سامحوني علي كلامي الكتير بس صدقوني موضوع تبادل الخبرات دة ميتفوتش ومستني تحديد الميعاد...........
wegdan12345 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
الى اهل الخبرة محمد احمد العنانى البنادق الهوائيه 8 10-10-14 01:25 PM
طلب من أهل الخبرة ahmed2101 صيد السمك 2 10-09-12 11:13 PM
لأصحاب الخبرة و اعضاء المنتدى الكرام dongl سوق المنتدى 1 10-01-22 08:52 PM
سؤال الى اهل الخبرة mada6680 بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 4 09-11-17 04:32 PM
الى أهل الخبرة عاشق البرارى الصيد العام 4 09-05-19 07:39 PM


الساعة الآن 05:14 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir