الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-04-01, 06:53 PM   #11
taimour
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية taimour
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: cairo
المشاركات: 248
معدل تقييم المستوى: 7
taimour مستواه غير معروف
افتراضي رد: تجربتي امس مع فتح الله شارع رمسيس

أخوانى الآعزاء00000
الموضوع اللى بتتكلموا فية على فكرة من قديم الازل طول عمر تجار السلاح معاملتهم كدة مع البشر و مش حتتغير الى يوم قيام الساعة و دة اكيد لعدة اسباب و اهمها
1- مهنة امتهنها الان كل الصيع و المطاريد 000مش زى زمان كانو ولاد ناس جدا و كلاس جداا و لما تسال عن حاجة ينزلها و يوريهالك و يخليك تجرب و وشة مفلق من كبر الابتسامة اللى علية لانة تاجر و كمان غاوى و عاشق للسلاح
2-البضاعة بايعة نفسها يعنى انت اللى مضطر تيجى و هو مش حيدلل عليها
3-اليومين دول بلذات بقى هم زهقوا من البشر لان البلد كلها بتدخلوهم المخروب المحل و اكيد مش طايقين يشوفو وشوش تانية و مش عايز يبوصلك اساسا هو باصص لجيبك و بيضرب اى سعر و من الجايز يغلط الزبون و يكون شابط فى الحتة و يشترى ودة اللى بيحصل لان البروح لتاجر سلاح بيبقى شبطان فى حتة شافها و عايز يشتريها
4- طول عمر تجار السلاح من قبل ظهور الاسلام و حتى 1400 سنة بعد الهجرة كانو يهود00000 يعنى اصلا زبالة ودية تجارة زى الديلر بتاع الحشيش انت اللى عايزة مش هو000 هو بايع بايع بيك او من غيرك
عشان كدة بقى لازم0000
اولا00 مقاطعة تامة واللى يعرف يقول للميعرفش
ثانيا00 التعامل مع المحترمين فقط و على فكرة دول كتير
ثالثا00 نستعمل اسلوب الجرس و الفضايح يعنى اللى يعامل حد فينا وحش نجرسة و نفضحة فى المنتدى0 و على فكرة المنتدى مسمع فى وسط التجار0
رابعا00 لما تتزنق قوى و تروح متحولش تبص فى الحاجة كتير و متشبطش فى اى حاجة لان خبرتهم بيقراو عينك و بيعرفوا انت شبطان و حايح و لا لا00 و من المنطلق دة بيرفع و بيتمسك بلسعر
المهم0 استعمال اسلوب العجرفة معاهم و اوعى تدخل المحل خايف او بتسال على حاجة انت مش عارفها ساعاتها الزبون وقع00 و عليك تن تتحمل كافة الغلاسات و تحمل اسلوب التعالى بتاعهم و اخيرااااااااا التعامل مع المحترمين بس ولاد الناس منهم و بس و نعمل لستة باسماء الناس الغير مرغوب التعامل معاهم الى ان يغيروا من نفسهم 0 و يحاولوا اكل عيش بقى لانى بجد مفروس و متغاظ جدا من الطايفة دية و شكراااا00000 تيمور
taimour غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
سبحان الله (ان الله جميل يحب الجمال) ~aragon~ انواع الطرائد ومواسمها 9 15-09-10 09:49 PM
أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا sherif aboudeif محلات الاسلحه وادوات الصيد 541 11-11-29 08:19 AM
تجربتى مع فتح الله ادم عبد ربه محلات الاسلحه وادوات الصيد 9 11-03-31 12:56 AM
تجربتى مع البرونى akhater ادوات الصيد الثقيله 11 11-02-25 04:00 PM
بعض القصائد فى حب الله ( هدية للاخ الفاضل الحاج / عرفة ولكل اعضاء المنتدى حفظهم الله ) ادهم محمود محمد الصيد العام 9 10-12-21 02:27 PM


الساعة الآن 05:47 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir