الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > الورشة
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الورشة صيانه البنادق واصلاح مشاكلها الفنيه.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-11-27, 12:18 AM   #7
فكرى الفساخ
صياد متقدم
 
تاريخ التسجيل: Oct 2013
المدينه: القاهرة - الاميرية
المشاركات: 722
معدل تقييم المستوى: 9
فكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريق
افتراضي رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى مشاهدة المشاركة
السلأم عليكم

الريتاى بارون من المسدسات الممتازة جدا فى الخامات المصنع منها
طريقة فكة سهلة ان شاء الله .
لف المفتاح الموجود بجانب التتك فى اتجاة عقارب الساعة ثم انزعة تمامأ
و بعد زلك اسحب الأجزاء المتحركة الى الخلف بقوة و ارفعها للأعلى هيتفك معاك المسدس ثم قم بتنظيقة جيدأ بسولر او بنزين .
و اشترى زيت ماكينة خياطة ابيض دة افضل من زيت السلأح الى بيباع فى المتاجر و ارخص بكتيييييييير
و ضع بعض الزيت على الأماكن التحركة ثم ضع البنز الموجود اسفل المسورة و بة السوستة
و قم بتلقيم الثقوب الموجودة فى الأجزاء فى المسورة و البنز و قم بشد الأجزاء الى الخلف بقوة و انزلها الى الأسفل و ارجعها الى المام ثو اسحب البنز الموجود اسفل المسورة و ضع المفتاح و لفة عكس عقارب الساعة
فقط .
ولو وجهت مشاكل فى خروج او دخول الجرار من المجرة قم بلتحميل على اى قطعة خشبية و اضغط على الجزاء المتحركة للخاف و انزعها الى الأعلى او العكس و ان شاء الله هتفك و تركب المسدس بمنتهى السهولة خلى بالك عند فك المقبض يوجد سوستة المسئولة عن رفع مفتاح ترجيع الشاكوش ممكن تتنطر منك وانتا بتفك المقبض ...

ملحوظة هامة :
يوجد بة عيب تصنيع فى المسدس و هو بعد ضرب من 50 الى 70 طلقة هيتلف الشاكوش بتاعة و هتتر تغيرة و التكلفة غالية شوية
حل المشكلة دى فى الأتى :

يوجد سنة برزة من اسفل الشاكوش لو انتا متمكن من الصيان و عنك ادواتك هتبرد السنة الى عملها التعشيق فى الجزء السفلى لى اسمة العاتق و هتبرد السنة الموجودة فى العاتق كمان و تثقب ثقب mm3 و تربط مسمار mm4 رائس مفك و بلمبرد المبطط صغير تبرد نصف رئس المسمار و تترك الباقى يعمل مكان سنة التعشيق
و كزلك فى العاتق " و انسا موضوع تلف الشاكوش دة مرة اخرى ...

ارجو اكون افتك
ربنا يكرمك يا اخى على هذه المعلومات القيمة . فعلا انا فكيت المقبض البلاستك لالحم فيه شرخ بالامير وفوجئت بطيران سوستة رفع مفتاح ارجاع الشاكوش . ووجدتها بصعوبة جدا والحمد لله استطعت تركيتها وعمل المسدس بعدها بكفاءة . اشكرك مرة اخرى على شرحك لاصلاح الشاكوش . ربنا يخليك .شكرا
فكرى الفساخ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 

الكلمات الدلالية (Tags)
صيانة مسدس الصوت


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
الى عندوا مسدس صوت بايظ يدخل هنا mohamed fayd محدثات الصوت 34 15-03-17 11:22 PM
كل الى عنده مسدس صوت مقفول يدخل بسرعه جدا قناص الظلم محدثات الصوت 94 14-03-12 08:57 PM
كلمة لا يكتبها الكمبيوتر ( سبحان الله ) Android man الصيد العام 11 14-01-11 12:36 AM
صيانة مسدس المانى unknown الورشة 1 13-11-29 04:53 PM
اللى عايز يرجع صغير تانى يدخل واللى صغير وعايز يشوفنا واحنا صغيرين يدخل elexlns1 الموضوعات العامه 41 12-02-26 08:13 PM


الساعة الآن 01:21 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir