![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#18 | |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Aug 2010
المشاركات: 306
معدل تقييم المستوى: 9 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و لا دفاع و لا حاجه يا باشا همه دول محتاجين دفاع دول زي اي تاجر في مصر هدفه الأساسي السرقة ثم السرقة ثم النصب ده بالاضافة للمعاملة الودودة الجميلة و لا كان الواحد بيشحت منهم. نيجي للمفيد جمارك بنادق الصيد بكافة انواعها: 13.5% جمارك+10%مبيعات (دول الأتحاد الأوروبي) 18%جمارك+10%مبيعات (تركيا) قطع الغيار و مستلزمات البنادق: 4.5%+10%مبيعات (دول الأتحاد الأوروبي) 6%جمارك+10%مبيعات (تركيا) المناظير و العدسات: 27%+10%مبيعات (دول الأتحاد الأوروبي) 28.5%جمارك+10%مبيعات (تركيا) مفيش لا اربعين و لا خمسين و هى بالنسبة لهم سبوبه و مفتوحة وكله بيسرق و ليه لأ؟؟ ده طبعا غير مواضيع الفرز و الحساب بالجمله و البنادق الأثرية اللي بيجيبوها ملحوظة: مصدر الأرقام بوابة مصلحة الجمارك المصرية الالكترونية |
|
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| هوه لازم الرشاية تقتل ؟ | silvermask | الصيد العام | 7 | 10-09-20 10:02 AM |
| عندليب الادب والسياسة صلاح جاهين | galal khalifa | الصيد العام | 19 | 10-03-21 08:14 AM |