الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-03-18, 12:52 PM   #14
basemzero
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 219
معدل تقييم المستوى: 8
basemzero مستواه غير معروف
افتراضي رد: لازم نعلمهم الادب

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr mohamed kamal مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ,الكلام الذى سوف أقوله ليس دفاعا عن التجار ولكن حسبة بسيطه ,وبعدها تحكموا ,البندقية الديانا 54 سعرها بإروبا بمايعادل 500 يورو ,جمارك 40% يعنى 200 يورو شحن 50 يورو ضريبة مبيعات 10%من الاجمالى يعنى 75 يورو ,الاجمالى 500 +200+50+75 =825 +10% هامش ربح يعنى 80 يورو ,يبقى السعر النهائى 905 يورو سعر اليورو اليوم 850 ,يبقى السعر النهائى بالجنبه المصرى هو 905 ×8.5 =7692.5 أيه رايكم بقى أنا لست تاجرا , ولكن أوضح صورة حتى يكون الحكم سليم ,تحياتى للجميع
كلام حضرتك صح ..بس دا بالنسبه لسعر بندقيه زى الديانا 54 ...بس شوف الموديلات الاقدم هتلاقيها مش اقل من كده وبالنسبه للأسبانى جديد او قديم الاسعار اقل كتير جدا و الاغلبيه فى رنج 200-300 دولار...مثلا الجامو "Big Cat 1200" زى اللى فى الفيديو بالسكوب ب 150 دولار

تحياتى
basemzero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
هوه لازم الرشاية تقتل ؟ silvermask الصيد العام 7 10-09-20 10:02 AM
عندليب الادب والسياسة صلاح جاهين galal khalifa الصيد العام 19 10-03-21 08:14 AM


الساعة الآن 11:17 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir