الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > البنادق الهوائيه

البنادق الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز.

موضوع مغلق
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 10-08-06, 04:43 AM   #1
الحاج عرفه
شيف المنتدى
 
تاريخ التسجيل: Jan 2010
المشاركات: 281
معدل تقييم المستوى: 13
الحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريقالحاج عرفه في بداية الطريق
افتراضي رد: بام 21 للبيع

انا ماشى فى العتبة قابلت ابى نواس الشاعر الماجن قلتلو بقالى كتير مسمعتكش رد وقال حتسمع كتير هنا وفى الابويرا وكمان فى شارع ذكى وكمان رمسيس عن حبايبى فلتلو هو فية حدبيحب المجون وشعر الغولمانيات والعشق قال كان فى العصر الجاهلى انما ابى نواس2010حاجة تانية قولت طيب سمعنى الجديد قلى توعدنى اشوفك عند الكبير فى رمسيس قولت لوسمحولى قال اسمع ياسيدى (اكدب اسرق غش ماستطعت من البشر اونثى اكانت ام ذكر والدار اسرق عروقهاوالوالدين قلبهما حيث مصيرك الى صقر ) عروق الدار هية السوست البتيجى فى الكرتونة
الحاج عرفه غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-08-06, 12:56 PM   #2
abosamer
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية abosamer
 
تاريخ التسجيل: Apr 2010
المدينه: الجيزة
المشاركات: 640
معدل تقييم المستوى: 9
abosamer في بداية الطريقabosamer في بداية الطريقabosamer في بداية الطريقabosamer في بداية الطريقabosamer في بداية الطريق
Question رد: بام 21 للبيع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عرفةمحموداحمد مشاهدة المشاركة
انا ماشى فى العتبة قابلت ابى نواس الشاعر الماجن قلتلو بقالى كتير مسمعتكش رد وقال حتسمع كتير هنا وفى الابويرا وكمان فى شارع ذكى وكمان رمسيس عن حبايبى فلتلو هو فية حدبيحب المجون وشعر الغولمانيات والعشق قال كان فى العصر الجاهلى انما ابى نواس2010حاجة تانية قولت طيب سمعنى الجديد قلى توعدنى اشوفك عند الكبير فى رمسيس قولت لوسمحولى قال اسمع ياسيدى (اكدب اسرق غش ماستطعت من البشر اونثى اكانت ام ذكر والدار اسرق عروقهاوالوالدين قلبهما حيث مصيرك الى صقر ) عروق الدار هية السوست البتيجى فى الكرتونة
لو سمحت يا استاذ عرفة انا مش فاهم ممكن ترجمة لو سمحت؟
__________________
إنه ليس ثأرك وحدك، لكنه ثأر جيلٍ فجيل
وغدًا..
سوف يولد من يلبس الدرع كاملةً، يوقد النار شاملةً،
يطلب الثأرَ، يستولد الحقَّ، من أَضْلُع المستحيل
لا تصالح...
ولو قيل إن التصالح حيلة
إنه الثأرُ تبهتُ شعلته في الضلوع.. إذا ما توالت عليها الفصول..
ثم تبقى يد العار مرسومة (بأصابعها الخمس) فوق الجباهِ الذليلة!
abosamer غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-08-06, 01:23 PM   #3
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: بام 21 للبيع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abosamer مشاهدة المشاركة
لو سمحت يا استاذ عرفة انا مش فاهم ممكن ترجمة لو سمحت؟
الكلام الجميل ده مترجم نفسه ياأبوسمير
الحاج عرفه حدد أماكن معينة (العتبة-الأوبرا-شارع زكى- والكبير فى رمسيس)؟؟؟؟؟؟؟؟
أما باقى الكلام فهو مشروح فى نهاية الرسالة (عروق الدار هية السوست البتيجى فى الكرتونة).
المعنى موجود فى مضمون الرسالة.
ربنا يديك الصحة والعافية ياحج عرفة ويكتر من أمثالك.
adel152 غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-08-07, 12:04 AM   #4
هشام سمير
قنـــاص من الدرجه الاولى

اوسمتي

 
الصورة الرمزية هشام سمير
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
المدينه: البحيره- القاهره- الاسكندريه
المشاركات: 6,252
معدل تقييم المستوى: 598
هشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى هشام سمير
افتراضي رد: بام 21 للبيع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عرفةمحموداحمد مشاهدة المشاركة
انا ماشى فى العتبة قابلت ابى نواس الشاعر الماجن قلتلو بقالى كتير مسمعتكش رد وقال حتسمع كتير هنا وفى الابويرا وكمان فى شارع ذكى وكمان رمسيس عن حبايبى فلتلو هو فية حدبيحب المجون وشعر الغولمانيات والعشق قال كان فى العصر الجاهلى انما ابى نواس2010حاجة تانية قولت طيب سمعنى الجديد قلى توعدنى اشوفك عند الكبير فى رمسيس قولت لوسمحولى قال اسمع ياسيدى (اكدب اسرق غش ماستطعت من البشر اونثى اكانت ام ذكر والدار اسرق عروقهاوالوالدين قلبهما حيث مصيرك الى صقر ) عروق الدار هية السوست البتيجى فى الكرتونة
ابو نواس مش عندك بس يا عم عرفه والله انا اتهيالى ان الاغلبيه سلكوا مسلكه
ومعظمهم شعاره ( ان شفت الاعمى كل عشاه هو انتا احن من اللى عماه )
وعروق الدار برده مسروقه عندنا
الله يرحم زمن الصدق والامانه
__________________
هشام سمير غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 02:19 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir