الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 14-02-21, 11:59 PM   #1
BERETTA fs92
صياد نشيط

BERETTA fs92 في بداية الطريقBERETTA fs92 في بداية الطريقBERETTA fs92 في بداية الطريقBERETTA fs92 في بداية الطريقBERETTA fs92 في بداية الطريقBERETTA fs92 في بداية الطريقBERETTA fs92 في بداية الطريقBERETTA fs92 في بداية الطريق
افتراضي استفسار عن الهاي باور

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته ...
انا محمد عضو قديم في المنتدي - مش قديم أوي يعني - اولا وحشتوووووني جدا جدا جدا والله لأني بعتبر الصيد في مصري بيتي الثاني
انا كنت بنشر مواضيع نظري كتير اوي عن الخرطوش و متعلقاته و الحمد لله ربنا كرمنا وعرفنا نرخص بندقي خرطوش - بغرض الحمايه و الدفاع عن النفس - بنللي - بس بنصاد بيها عادي في الخباثه كده في الريف عندنا - بس للأسف مش لاقي متعه القنص ودي هوايتي من الاساس
ياريت بعد إزنك نتناصح مع بعض في الحاجات دي :
انا إن شاء الله نويت اجيب بنادق ضغط هواء - هاي بور - في العيارات الثلاثه 177. ، 22 ، 25 يعني نمره 1 ، 2 ، 3 وحبيبت اخد ارأئكم و نصائحكم لأني إن شاء الله عاوز اجيب افضل حاجه - بغض النظر عن السعر - في الثلاث نمر
فأبأذن الله عاوز اعرف افضل نوع و موديل في كل نمره من حيث السرعه الفعليه ، المدي المؤثر ، المتانه ، الفاعليه ، انسب - افضل - نوع رش ليها من حيث النوع و الوزن والشكل و هكذا ، افضل تلسكوب موائم ليها برده لو في اي حاجه تانيه انا نسيتها ياريت تفيدوني فيها بس انا عاوز رأي فيصل يعني في ال3 عيارات او نمر وياريت برده فكره عن السعر مايضرش
الطرائد الي هصيدها بأذن الله : من اليمام للغزال مرورا بالبط و البجع و الحمام
وايه رأيكم في بنادق ضغط الهواء الي بتعتمد علي الغاز ؟
والف مبروك علي عوده المنتدي بس ليا تعقيب بسيط لو تسمحوا كان في مواضيع كتيره جدا جدا مش موجوده هنا خاصه في القسم هنا ياريت تحاولوا تجيبوها والف شكر مقدما

sponsor links