الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-10-07, 03:42 PM   #1
engineero eslam
صياد نشيط

المدينه: البحيرة
engineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدىengineero eslam حائز على اهتمام المنتدى
Smile محتاج اعرف نوع البندقية دى وسعرها ؟ وسؤال مهم

السلام عليكم
ف البداية انا اتشرف بوجودى ف المنتدى المحترم ده لانه مهتم وهاو للصيد من فترة وكل المنتديات ال كنت مشترك فيها خليجية وقليل اما كنت بلاقى مصرية:mad:

الحمد لله اشتريت بندقية مستعملة كده فكنت محتاج اعرف نوعها وسعرها قد ايه ؟؟؟؟؟ ودى صورها

وقبل ما اطلع اجربها دخلت ع موضوع الصيد للمبتدئين ف المنتدى هنا واستفدت جدا منه واشكر القائم عليه جدا

وبعد تظبيط النشان الى حد ما

دخلت بيت مهجور مجاور لينا فلاقيت قدامى يمامة ف عش بصراحه اتشجعت جدا ووقفت قدامها بينى وبينها مش اكتر من 3 متر وضربت وللاسف طار منها شويه ريش وطارت

وبعد شويه لاقيت واحده تانية بس كنت حاسس ان البيض ال ف العش فقس وفيه كتاكيت صغيرين فمكنتش عارف هل اصطادها ولا لأ بس بصراحه اول يوم اطلع بالبندقية والفضول غلبنى فنشنت عليها وضربتها للاسف والعش فعلا كان فيه فرخين صغيرين

المهم اخدتهم وجربت انى احطهم تحت حمامة ف البيت وده امبارح بس النهارده شكيت انهم ممكن يموتو فجبتهم واكلتهم وشربتهم ميه

والسؤال : هل حرام انى اصطاد يمامة وهيا بايضة او مطلعة كتاكيت صغيرين ؟؟

واشكركم اجدا واتمنى انى اقدر افيد باى شئ وابقا شخص خفيف عليكم
وجزاكم الله خيرا
engineero eslam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links

sponsor links