![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صياد نشيط
|
السلام عليكم
اخي الكريم اريد توضيح نقطة مهمة جدا ليك الجلوك بالذات وبالخصوص واي سلاح اجنبي متصنع علي الطلق بتاع بلده الجلوك 17 علي وجه التحديد لازم تستخدم الطلقة اللي من نوع glock فيه لان المسدس ده ضرب كل الموازين في كل حاجة في عالم الاسلحة الشاكوش بتاعة داخلي الجسم بتاعة فيبر مقاوم للحرارة والكسر والصدمات ملوش شاكوش خلفي ملوش امان وزرار امانة في الزناد نفسه الخزنة 18 طلقة مش 15 وزنة خفيف جدا فلو جبت المسدسات دي كلها وجربتها علي طلق مصري وحطيت الحلوان قصادهم الحلوان هوا اللي هيكتسح المنافسة بكل جدارة ولو جبت المسدسات دي كلها علي طلقات جلوك الجلوك هوا اللي هيكسب بكل جدارة برضو فالمقارنة هتكون صعبة مع العلم انك لو في مصر الطلق المستورد غالي جدا ومش بيكون موجود الا بظروفها وهوا نوع واحد بس مستورد اللي بينزل في السوق فانصحك لوجه الله عن تجربة لو ناوي تجيب هات حلوان 820 نسخة طبق الاصل من البريتا والفنيش بتاعة رهيب جدا واستخدم فيه طلق مصري ومفيش مخلوق اشتكي من الطبنجة الحلوان ابدا في اي حاجة بالعكس سمعتها حلوة جدا برة مصر
__________________
There are two steps away from a real disaster
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 112
معدل تقييم المستوى: 6 ![]() |
اقتباس:
بدران باشا شرح وافي ودقيق ولكن ان شاء الله انا خلاص ناوي اهلي هيكلر usp بس لي سؤال ايه رايك فيه ثانيا اساسا الذخيرة المصري علطول مرطبة ومش متوفرة ومن خلال نادي الصيد هناك الطلق المستورد 9×19 بسعر حوالي او في حدود 5 جم الطلقة او أقل وايضا في محلات السلاح نفس السعر ولكن قبل الثورة بعد الثورة السعر وصل 10 الي 35 جم حسب الظروف والمعرفة ارجوا المساعدة وتدقيق المعلومة حيث من الممكن ان يكوت ردي يحتمل الصواب او الخطاء |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 302
معدل تقييم المستوى: 8 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اولا الطلق 9مم الى بيتباع برة هوة المرطب لسوء التخزين والعوامل الجويةلكن الى فى محلات السلاح حتى وان كان انتاج قديم بيكون بحالة جيدة ولكن المهم جدا يجب ان تعلم ان عشان تشترى طلق من محلات السلاح لازم يكون معاك تصريح ومكتوب فية عدد الطلقات وعلى ما اعتقد وقد يكون اكيد ان بيكون ليك عدد معين فى العام من الطلقات وعلى فكرة تصريح شراء الزخيرة غير تصريح رخصة السلاح .اما من ناحية المسدس الهكلر لو لقيتة اوعرت تجيبة على ترخيص يبئا جبت من الاخر لان الهكلر فى القمة
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| lمجموعة شراء الجلوك 17 | اسلام_وى | ادوات الصيد الثقيله | 2 | 11-04-20 02:43 AM |
| شبيه الجلوك | جودريلا | محدثات الصوت | 11 | 11-04-17 11:28 PM |
| ارجو المقارنة | medo hetler | سوق المنتدى | 1 | 11-04-02 03:50 PM |
| ارجوا المساعدة | mohamed shawkat | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 5 | 10-06-07 09:12 PM |
| ارجوا من الخبراء فى الصيد المساعدة | shoo | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 14 | 10-03-10 05:25 PM |