![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#2 |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: May 2008
المشاركات: 231
معدل تقييم المستوى: 8 ![]() ![]() |
السلام عليكم
اهلا بيكى بالمنتدى لكن هو عموما المنتدى خاص بالصيد لكن اسلحه الحمايه الشخصبه مش من اكتر اختصاصات المنتدى. على اى حال انا بنصحك الاول بان الفكره من حمل سلاح مش هى الحل الا اذا كنت مضطره جدا لانى هو من الناحيه القانونيه مشكله هو اللى انا بقصده طبعا طبنجات co2 وهى دى طلبك لكن هى ممكن تصبغ بصبغه السلاح فى حال استخدمها كسلاح دفاعى وتصبح فى هذه الحاله حمل سلاح بدون ترخيص وفى بالمنتدى محامين ممكن يفيدو من الناحيه دى لو انتى عايزه طبنجه مناسبه فى نوعين ممكن يكونوا الانسب بالنسبه لبنت وهى walther ppk و gamo p23 الافضل ليكى الولتر لاسباب اولها صغير نوعا ما ليس من القوه بدرجه الوصول الى القتل يتميز بتريجر خقيف يسهل عليكى ضغطه اما بالنسبه للنوع الثانى الجامو فهو ابضا مناسب فهو اسرع الطبنجات قى السوق المصرى. وهضيقلك صور للنوعين منهم صور لنوع من الطلقات الجيده تصلح لهما وهى الجولد اميونيشن موجود تلك الانواع عند محل السجلابى الصور من تصويرى اتمنى ان تكون واضحه التعديل الأخير تم بواسطة steyr68 ; 09-05-07 الساعة 01:52 AM |
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| السلام عليكم | محمود صقر | الصيد بالصقور | 3 | 10-03-10 08:16 AM |
| السلام عليكم | ابو الطحا وي | الصيد العام | 2 | 09-11-20 08:12 PM |
| السلام عليكم | prince of hunt | الصيد العام | 2 | 09-04-05 09:12 AM |
| السلام عليكم | syrian_hunter | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 4 | 09-01-21 03:10 PM |
| السلام عليكم | عاصــم الشبراوينــي | محلات الاسلحه وادوات الصيد | 0 | 08-03-25 12:00 PM |