الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-05-12, 06:14 PM   #1
superman2
صياد متقدم

اوسمتي

 
الصورة الرمزية superman2
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المشاركات: 777
معدل تقييم المستوى: 69
superman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: مسدس صوت من الزمن الجميل

امسك الطلقة ورجها في ايدك هتلاقي فيها حجات بتتهز من الداخل
لو ده فعلا يبقي دي طلقات خرطوش بيكون داخلها بلي في حجم رأس دبوس الابرة وبيكونوا حوالي 100 بلية وبتستعمل مع المسدس الريك الالماني اللي معاك ده ومع مسدس تاني ماركة ماوزر ... مع العلم ان المسدسات دي ماسورة مغلقة ببنز لكن مع ذلك الطلقات دي حلوة جدا معاها
بس اتأكد الاول من رج الطلقة واسمع الصوت داخلها وقوللي
superman2 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-05-12, 06:52 PM   #2
boryy
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية boryy
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: مدينه نصر
المشاركات: 338
معدل تقييم المستوى: 7
boryy في بداية الطريقboryy في بداية الطريقboryy في بداية الطريقboryy في بداية الطريق
افتراضي رد: مسدس صوت من الزمن الجميل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة superman2 مشاهدة المشاركة
امسك الطلقة ورجها في ايدك هتلاقي فيها حجات بتتهز من الداخل
لو ده فعلا يبقي دي طلقات خرطوش بيكون داخلها بلي في حجم رأس دبوس الابرة وبيكونوا حوالي 100 بلية وبتستعمل مع المسدس الريك الالماني اللي معاك ده ومع مسدس تاني ماركة ماوزر ... مع العلم ان المسدسات دي ماسورة مغلقة ببنز لكن مع ذلك الطلقات دي حلوة جدا معاها
بس اتأكد الاول من رج الطلقة واسمع الصوت داخلها وقوللي
الله يكرم حضرتك يا فندم كلامك صحيح الطلقات بتتهز من الداخل ويريت معلومات اكتر
boryy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-05-12, 06:58 PM   #3
superman2
صياد متقدم

اوسمتي

 
الصورة الرمزية superman2
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المشاركات: 777
معدل تقييم المستوى: 69
superman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: مسدس صوت من الزمن الجميل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boryy مشاهدة المشاركة
الله يكرم حضرتك يا فندم كلامك صحيح الطلقات بتتهز من الداخل ويريت معلومات اكتر
مبروك يا باشا
اولا خللي بالك ان الطلقات مش موجوده في مصر وكانت موجوده في بعض الدول الاوربية من فترة لكن الان غير موجوده تماما ودي كانت بتستخدم للدفاع عن النفس ومدي الاصابة المؤثر حد اقصي 6 او 7 متر ودائما حاول تضرب في الوجه لانها علي الملابس ملهاش لازمة
كان في منها نوع تاني به غاز مسيل للدموع نفس الشكل والحجم

ربنا يباركلك فيه
superman2 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-05-12, 08:15 PM   #4
boryy
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية boryy
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: مدينه نصر
المشاركات: 338
معدل تقييم المستوى: 7
boryy في بداية الطريقboryy في بداية الطريقboryy في بداية الطريقboryy في بداية الطريق
افتراضي رد: مسدس صوت من الزمن الجميل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة superman2 مشاهدة المشاركة
مبروك يا باشا
اولا خللي بالك ان الطلقات مش موجوده في مصر وكانت موجوده في بعض الدول الاوربية من فترة لكن الان غير موجوده تماما ودي كانت بتستخدم للدفاع عن النفس ومدي الاصابة المؤثر حد اقصي 6 او 7 متر ودائما حاول تضرب في الوجه لانها علي الملابس ملهاش لازمة
كان في منها نوع تاني به غاز مسيل للدموع نفس الشكل والحجم

ربتا يباركلك فيه
شكرا جدا المعلومات قيمة والمسدس شغال كويس على الطلقات الصوت 8مم العادية
boryy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-05-12, 08:37 PM   #5
godz
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: May 2013
المشاركات: 13
معدل تقييم المستوى: 5
godz مستواه غير معروف
افتراضي رد: مسدس صوت من الزمن الجميل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة superman2 مشاهدة المشاركة
امسك الطلقة ورجها في ايدك هتلاقي فيها حجات بتتهز من الداخل
لو ده فعلا يبقي دي طلقات خرطوش بيكون داخلها بلي في حجم رأس دبوس الابرة وبيكونوا حوالي 100 بلية وبتستعمل مع المسدس الريك الالماني اللي معاك ده ومع مسدس تاني ماركة ماوزر ... مع العلم ان المسدسات دي ماسورة مغلقة ببنز لكن مع ذلك الطلقات دي حلوة جدا معاها
بس اتأكد الاول من رج الطلقة واسمع الصوت داخلها وقوللي
السلام عليكم بعد ازنك يا باشا ازي البلي بيطلع والمسوره مقفوله اصلي عندي بردو ريك بس مش شبه ده بس بردو مقفول بحديديه كده يريت التوضيح :] :]
godz غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-05-12, 09:18 PM   #6
M.SHADY
مشرف قسم السوق و المسابقات

اوسمتي

 
الصورة الرمزية M.SHADY
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المدينه: القاهره
المشاركات: 2,473
معدل تقييم المستوى: 231
M.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى M.SHADY
افتراضي رد: مسدس صوت من الزمن الجميل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة superman2 مشاهدة المشاركة
امسك الطلقة ورجها في ايدك هتلاقي فيها حجات بتتهز من الداخل
لو ده فعلا يبقي دي طلقات خرطوش بيكون داخلها بلي في حجم رأس دبوس الابرة وبيكونوا حوالي 100 بلية وبتستعمل مع المسدس الريك الالماني اللي معاك ده ومع مسدس تاني ماركة ماوزر ... مع العلم ان المسدسات دي ماسورة مغلقة ببنز لكن مع ذلك الطلقات دي حلوة جدا معاها
بس اتأكد الاول من رج الطلقة واسمع الصوت داخلها وقوللي
معلومه جديده و كويسه
__________________
http://img849.imageshack.us/img849/600/o642.jpg
اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك و عظيم سلطانك
M.SHADY غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-05-13, 02:47 PM   #7
osra26
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 100
معدل تقييم المستوى: 6
osra26 مستواه غير معروف
افتراضي رد: مسدس صوت من الزمن الجميل

ياباشا الطلقات دى تصيب زى الخرطوش؟ وياترى بكام ومنين؟
osra26 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 06:18 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir