![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| مقتنيات الاعضاء مقتنيات الاعضاء الاخرى الغير متعلقه بالصيد. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#8 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Jul 2010
المشاركات: 1,103
معدل تقييم المستوى: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الجنبيه دي بتبقه الخنجر اليمني العريق
وبيسموه جنبيه عشان بيتحط جنب البطن وهو تراث موروث جدا في اليمن وسلطنة عمان ويعتبر بمثابة اللبس القومي عندهم وكل واحد بيقتني خنجر من دول حسب حالته الماديه يعني الغني بيقتنيه ذهب ومرصع بالاحجار الكريمه والفقير بيقتني الحديد المطلي ![]() ![]() وهو مصنوع من حديد مقارب للحديد الدمشقي من حيث الصلابه والحده ودي صوره لميتاب باتشان وهو يرتدي اللبس القومي العماني ههههه ![]() انا عندي واحد لكن شكل ديكوري وليس خنجر بمعنى الكلمه لأن خامته مش حلوه
__________________
هاوي اسلحه بيضاء
|
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|