الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > صور وفيديو الصيد ورحلاته

صور وفيديو الصيد ورحلاته ميديا عن الصيد والاسلحه ورحلات صيد الاعضاء.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-03-10, 12:37 AM   #1
عـمـر
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المدينه: بني سويف
المشاركات: 196
معدل تقييم المستوى: 39
عـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدىعـمـر من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: يــــــــــوم الحمـــــــــــــام العالمــــــــــي

اولا مساااء الجمال حبيب قلبي حسن بك عرابي ....انا عارف اني مقصر بس والله غصب عني بس لما شفت الموضوووع ماقدرتش امسك نفسي ..بجد مذبحة هو ده بقه الصيد الجائر اللي قال علية هشام سمير ههههههههههه ...بس احكيلنا بقه عن الرش والبنادق .. وبعدين انا مش هسكت الا لما تجبلي وحده52 تاني والله من ساعة اللي اخدتها منك مش عارف امسك بندقية ..انت عارف حتى الجديد والله حاسس انو مش زييها انا ندمت بعد ما بعتها ..... تسلم ايدك يا قناص وتحية كبيرة لابو شمس القناص المبدع وتحية للفنان صاحب الضربات واللمسات استاذ محمد محمود .... ولك يا ابو جنى احلى تحية حسن عرابي العالمي المتألق دائما... دايما المدرسة فيها اساتذة وتلاميذ بس مدرسة النهرده كلها اساتذة بجد تسلم اياديكم وماشاء الله عليكم ....والشكر للاستاذ هشام اللي خلانا نشوف الحاجات الحلوة دي .... دمتم في امان الله ومنتدانا الجميل... وتستحق كل التقدير وكل التقييم
__________________
اللهم صلي وسلم على سيدنا ونبينا محمد
والله يا رسول الله إنك أحب الي من نفسي وأهلى ومالي وولدي والناس أجمعين

التعديل الأخير تم بواسطة عـمـر ; 13-03-10 الساعة 12:43 AM سبب آخر: اضافة للمشاركة
عـمـر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-03-10, 08:11 AM   #2
MBadr
صياد قديم

اوسمتي

 
الصورة الرمزية MBadr
 
تاريخ التسجيل: Jun 2012
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,645
معدل تقييم المستوى: 420
MBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدى
افتراضي رد: يــــــــــوم الحمـــــــــــــام العالمــــــــــي

ما شاء الله طلعه رائعه والحمام حظه حلو ان الجو قلب تسلم ايديكم يا قناصين وبالف هنا وشفا
__________________
وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى

وجاء في السنن عن عقبة بن عامر، قال الرسول صلى الله عليه وسلم: « إن الله يدخل بالسهم الواحد ثلاثة أنفار الجنة، صانعه المحتسب في عمله الخير، والرامي به، والممدد به »، وفي لفظ آخر: « ومنيله، فأرموا واركبوا، وأن ترموا أحب من أن تركبوا، كل لهو باطل، ليس من اللهو محمود إلا ثلاثة: تأديب الرجل لفرسه، وملاعبته أهله، ورميه بقوسه ونبله، إنهن من الحق ومن ترك الرمي بعد ما علمه رغبة فإنها نعمة تركها، (أو قال: كفرها)».
MBadr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-03-10, 08:34 AM   #3
Orabi
صيــــــــــاد محــــترف& عضو ذهبى

اوسمتي

 
الصورة الرمزية Orabi
 
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المدينه: مصـــر أم الدنيـــا
المشاركات: 2,759
معدل تقييم المستوى: 561
Orabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدى
افتراضي رد: يــــــــــوم الحمـــــــــــــام العالمــــــــــي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MBadr مشاهدة المشاركة
ما شاء الله طلعه رائعه والحمام حظه حلو ان الجو قلب تسلم ايديكم يا قناصين وبالف هنا وشفا
صباح الفل يا أستاذ محمد منور الدنيا و الله
و الله عندك حق كان حظ الحمام حلو إن الجو قلب علينا
و الله كان يوم ما شاء الله أنا ما كنتش عارف الحمام ده كله جاي منين
نورت الموضوع يا كبير
__________________
سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
[CENTER]
Orabi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-03-10, 08:28 AM   #4
Orabi
صيــــــــــاد محــــترف& عضو ذهبى

اوسمتي

 
الصورة الرمزية Orabi
 
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المدينه: مصـــر أم الدنيـــا
المشاركات: 2,759
معدل تقييم المستوى: 561
Orabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدى
افتراضي رد: يــــــــــوم الحمـــــــــــــام العالمــــــــــي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عـمـر مشاهدة المشاركة
اولا مساااء الجمال حبيب قلبي حسن بك عرابي ....انا عارف اني مقصر بس والله غصب عني بس لما شفت الموضوووع ماقدرتش امسك نفسي ..بجد مذبحة هو ده بقه الصيد الجائر اللي قال علية هشام سمير ههههههههههه ...بس احكيلنا بقه عن الرش والبنادق .. وبعدين انا مش هسكت الا لما تجبلي وحده52 تاني والله من ساعة اللي اخدتها منك مش عارف امسك بندقية ..انت عارف حتى الجديد والله حاسس انو مش زييها انا ندمت بعد ما بعتها ..... تسلم ايدك يا قناص وتحية كبيرة لابو شمس القناص المبدع وتحية للفنان صاحب الضربات واللمسات استاذ محمد محمود .... ولك يا ابو جنى احلى تحية حسن عرابي العالمي المتألق دائما... دايما المدرسة فيها اساتذة وتلاميذ بس مدرسة النهرده كلها اساتذة بجد تسلم اياديكم وماشاء الله عليكم ....والشكر للاستاذ هشام اللي خلانا نشوف الحاجات الحلوة دي .... دمتم في امان الله ومنتدانا الجميل... وتستحق كل التقدير وكل التقييم
أستاذ عمر حبيبي الغالي أوي أوي أوي كبارة بني سويف منور الدنيا يا باشا. و متقلش أساتذه إحنا تلامذه جانبك يا كبير
عايزين نطلع طلعه مع بعض بأمر الله تعالي.
أنا و الله كنت متأكد إنك هتندم علي الديانا اللي أنت بعتها لأنها فعلآ كانت ما شاء الله صياده صياده معلش تتعوض إن شاء الله و إن شاء الله هشوفلك حاجه زيها و احسن منها.

البنادق كانت كالتالي:
محمد محمود : Gamo - CF 20
أبو شمس: Norica - West
عرابي: Gamo - CF 30

الرش كلنا كنا بنستخدم جامو ماتش العلبه البيضاء


نورت الدنيا يا باشا
__________________
سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
[CENTER]
Orabi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 03:25 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir