الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الصيد البري > الصيد بالكلاب

الصيد بالكلاب كل ما يخص كلاب الصيد.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-03-04, 10:06 AM   #4
loot-ait
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية loot-ait
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المشاركات: 367
معدل تقييم المستوى: 7
loot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريق
افتراضي رد: رحلة شراء جرو"موضوع مفيد و شيق جدا"

وانا فى رحلة رجوعى للأسكندرية كنت من فترة عارف ان فيه فى قرية الأسد بيبعوا كلاب قولت افوت بالمرة المهم دخلت خدت لفتى لقيت عندهم فى الأقفاص كلاب بس تعبانة كوكر و سانت برنارد و هاسكى بس كلها شكلها تعبان المهم سقلت الواد فين يا عم مسؤل الكلاب هنا قالى انا قولتولوا نعم عيل عندوا بتاع 10 سنين المهم قولتلوا انا عاتوز اشترى كلب يبنى قالى و الله يا باشا احنا ما بنبعش دلوقتى الكلام ده كان زمان و فعلا المرة ال فاتت و كان من تللت سنين كانوا عارضين الكلاب جميلة .المهم مشيت و انا راجع قولت افوت على مزرعة احمد عثمان قبل كارقور و ده من اشهر المزارع فى الوجه البحرى كله.المهم دخلتها كده من الطريق الصحراوى قبل كارفور و كوبرى الدولى بشوية فى دخلة لأبيس بعد كوبرى صغير كده يمين و انت حاى على اسكندرية.المهم دخلت و قاعدت ماشى ماشى ماشى ولا بيدى هاهاهاهاا, الترعة على يمينك و زرع على شمالك وملاحات و فيه وى جمالون ازرق كبير كده بتشوفوه من على الصحراوى على شمالك و الترعه على يمينك المهم لقيت كشك سالت و احد فين يا عم مزرعة احمد عثمان قالى بتاعت الكلاب قلتولوا اه قالى بص تفضل ماشى يجى اتنين كيلوا كده حتلاقيها على شمالك.المهم فضلت ماشى و الطريق مقلوكمش مكسر و زى الزفت انا مشيت ال اتنين كيلو دول فى يجى نص ساعة اه و الله المهم الحمد لله و صلت مزرعة ليها سور كبير و باب اسود المهم خبتط على الباب طلعلى و احد قولتوا انا عاوز اشوف الجراوى ال عندكوا عشان اشترى قالى طب تعالى من الباب ال فى الجنب قولت فى سرى هو ايه موضوع الباب ال فى الجنب ده هاهاهااها زى مزرعة الربف الأوروبى.المهم قولتلوا انا عاوز جرو جيرمن او دوبر قالى معنديش دكوره كلة نتى و الجبرمن مفيش غير جرو واحد عند اسبوعين المهم طب فرجنى يا عم قالى مش حينفع عشان صغير انا ممكن اوريك الأم قولتلوا ماشى يا عم اى حاجة يبقى على الأقل عرفت حاجة بدل المشوار المهبب ده و على الفاضى المهم قالى طب استنى هنا حضرتك قولت ماشى المهم دخل و غاب وبعدين طلعلى بالأم حاجة بسم الله ما شاء الله حلوة.المهم قلتلوا طب بكام يا عم الحج قالى السعر مع الحاج احمد عثمان قلتولوا طب نكلموا المهم كلمناه قالى السعر حسب التقثليب و الولدة لسة ما بنتش لأن الأم متجوزة من دكرين و احد مستورد والتانى محلى و السعر حيبقى فى ربنج 2000 ل 5000 حسب التقليب قولتلوا طب شكرا و خدت بعضى و روحت ماشى .

المهم ديه كانت ملخص الرحلة....ومازال البحث جاريا هاهاهاهاهاهااه

ملخص الموضوع ان سوق الجمعة سواء فى القاهرة او اسكندرية ممكن تجيب حاجة حلوة بس تكون بتفهم فيهم
المزارع و المحلات بتبيع غالى بس فى المقابل حاجة مضمونة و ممكن تمسك فى رقبتهم لو فى حاجة حصلت.

ارجوا تكونوا استفدتوا من الموضوع و انا على اتم استعداد للأجابة على استفسار
loot-ait غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
نظام الدفاع الجوي "Thaad" اختصار "Theatre High Altitude Area Defense" avokato التسليح المصرى و العالمى 0 12-12-19 06:21 PM
"" برج بارتفاع 4 كلم !! "" 0_o تخيلوا فقط أن تنوي اليابان بناء ناطحة تسخر من ناطحات السحاب الحالية avokato الموضوعات العامه 5 12-09-02 05:39 PM
مانشيت الرئيسي بجريده معاريف "برامج الصاروخ "حيتس" كتاب مفتوح أمام المصريين" "فضيحة منظومة الصواريخ avokato الموضوعات العامه 6 12-08-28 03:50 PM
"الدفاع الإسرائيلية" تنشر خطة "عوز" لمواجهة مصر عسكرياً..صواريخ "ساعر 5"لشل "قناة السويس" 20 عاماً.. avokato الموضوعات العامه 4 12-08-27 03:53 AM
للعياط فقط / + 18 / مريضي القلب يمتنعون / عذاب رهيب ""kudu knife"" عبــ الله ــد @ الصيد البري وادواته 27 12-08-06 03:35 AM


الساعة الآن 03:58 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir