![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
عضو مميز جداً
تاريخ التسجيل: Jul 2012
المشاركات: 508
معدل تقييم المستوى: 130 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
استاذ يا حاج هانى بجد معلم طبعا انت عارف انى محدث كرال ههههههههههه اول ما جبتها كان النشان الخلفى مفكوك خالص فالبندقية كانت بتضرب لفوق هههههههه وخرجت لوحدى ومامعييش حد صياد قديم يدلنى يساعدنى يرشدنى واضرب يا معلم ولا الهوا وكمان كنت عامل تارجتس اضرب عليها احمد ابنى نسى يجيبها هههههه عملت علامة كدا على بيت لسة بيتبنى وقعدت اضرب لقيتها بتضرب لفوق بقيت مش عارف اربط النشان الخلفى والا افكة قعد الوش ههههههههه المهم فى الأخر قولت لنفسى انا عارف هى كدة بتضرب فين هنشن وخلاص ويومها حققت اول ضربة موفقة ليا وكانت من على بعد حوالى 25 متر كانت يمامة واقفة على كوم طين وساعتها نشنت اسفل منتصف الهدف ب 10 سنتى هههههههه كنت بضرب فى الطين ههههههه او تقدر تقول كنت بضرب فى يمامة وهمية تحت اليمامة الحقيقية هههههههههههههه..........مجنون بيكلم الحديدة(زى عادل امام فى فيلم رسالة للوالى).....هههههههه
بس دلوقتى الحمد لله صفرت النشان الخلفى وحققت بيها ضربات حلوة زى ما حضرتك قريت فى موضوعى. النهاردة بقا انا استفدت منك يا معلم فى الضربة اللى بزاوية 45 فعلا اعتقد اعتقاد قوى جدا ان دى اصعب ضربة للصياد يمكن اكتر من الضربة الأرضية وفعل هيفت منى كتير خصوصا انى كنت بضرب من مسافات بعيدة فى حدود 40 او 45 متر لكن هجرب اضرب فوق الهدف وهقولك النتيجة يا معلم خالص تحياتى وارق امنياتى بصيد وفير |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صيــــــــاد محتـــــــــرف
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المدينه: الاسكندريه
المشاركات: 2,659
معدل تقييم المستوى: 141 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
والله انت اللى معلم وكفايه انك شغلت دماغك يوم ماضربت اليمامه برغم ان الناشنكاه مش مظبوط بالنسبه لضبط النانشكاه خدها قاعده ثابته فى دماغك لو البندقيه بتضرب عالى عن الهدف يبقى انت يامعلم توطى البكره لو بتضرب واطى يبقى تعلى البكره يعنى العكس بالعكس على طول وعلى فكره انا من رأى ان الضربه الارضيه هى من اصعب الضربات بس يمكن بتختلف من صياد للتانى
__________________
*لـيس كـل مـن حــمـل السلاح كـان صيـادا* *ولكن كل من كان صياداً كان للأخلاق عنوانا* |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
عضو مميز جداً
تاريخ التسجيل: Jul 2012
المشاركات: 508
معدل تقييم المستوى: 130 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
لكن المشكلة الكبرى لما تضرب بزاوية 45 بتبقا بتضرب فى السما ههههههه ولا بتشوف الرشة راحت فين ولا جت منين يعنى لو ضاعت منك ضربة بتبقا واقف تاية مش عارف اية اللى حصل هى الكورة فييييييين ههههههههههههههههههههه ودا فى رايى سر صعوبتها ماتعرفهاش بقا الا لما صياد مخضرم زى حضرتك يقولك لا اضرب فوق الهدف وساعتها اول ما تحقق اصابة تجد الثقة بقت فقلبك حديد وبعد كدة ما تفوتش ضربة مسألة بقا تشغيل الدماغ حتى لو البندقية مش مزبوطة دا بسمية التألف بين البندقية والصياد....يعنى مثلا ساعات تلاقى صياد بيبيع بندقية عشان بتحدف منة 5 سنتى يمين.....يا راجل مانت عرفت هى عاوزة اية...ودى اهم حاجة انك تعرف بندقيتك بتضرب فين ولذلك انا من انصار بندقية واحدة لكل صياد ...............علشان بيكونوا بينهم تألف عجيب يعنى ممكن واحد عندة كرال بس( طبعا عشان عندى كرال ههههههههه)يتفوق على صياد عندة 10 بنادق وكل شوية يطلع يصطاد ببندقية شكل حبيبى يا قبطان بحب اكلمك عشان فاهمنى.........(يا ريت تبعتلى رقم اتصالات او موبينيل لو عندك) |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
صيــــــــاد محتـــــــــرف
تاريخ التسجيل: Feb 2012
المدينه: الاسكندريه
المشاركات: 2,659
معدل تقييم المستوى: 141 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
تفسيراتك منطقيه برده ياكبير وعلى العموم ربنا يكرمنا جميعا وبالنسبه للتلفون الخطين اللى معايا حاليا فودافون مع الاسف
__________________
*لـيس كـل مـن حــمـل السلاح كـان صيـادا* *ولكن كل من كان صياداً كان للأخلاق عنوانا* |
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| دة موضوع الخرطوش دة كبير .. | ahmedmh_ali | الموضوعات العامه | 5 | 12-02-07 04:16 AM |
| موضوع خطير جدااااااااااا ... أرجوا القرأه بتمعن | jakoov | محدثات الصوت | 14 | 11-10-21 07:06 PM |
| لو كنت عاوز مكسب كتير ووقت أقل | masa | الموضوعات العامه | 5 | 11-08-05 06:08 AM |
| موضوع خطير وهام جدا ....... رجاء الدخول وقرائته للأهمية | dr_mohasan | الموضوعات العامه | 26 | 11-07-14 01:13 AM |
| الرد على __ موضوع خطير وهام جدا ....... رجاء الدخول وقرائته للأهمية | ابو علي | الموضوعات العامه | 2 | 11-07-11 06:15 PM |