![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صيــــــــاد محتــــــرف
|
السلام عليكم .... مبروك عليك المدفع .... مفيش جامو صينى .... الدبشك الفيبر احسن من الخشب ومفيش فرق غير ان الخشب اغلى واقيم للسلاح .... ربنا يباركلك فيها .... وهى فعلا هاى باور 305 م/ث ..... وتستطيع الضرب على بعد 100 متر (مثلا) بس صعب جدا اصل 100 م بعيده قوى بس هى توصل .... الناشينكان حتى وان كان مصنوع من البلاستيك فهو متقن الصنع .... وممكن تغيره بواحد حديد .... وطالما معاك تليسكوب يبقى هتشيله اساسا .... وبلاش تنزل دلوقتى بيها ممكن تسيبها شويه لحد ما الامور تهدأ وتسال الاخوه فى المنتدى عن الوقت المناسب لعبورها (قول يارب ) بس مش دلوقتى .... البندقيه سى اف اكس رويال الشهيره بين الصيادين فى مصر بالموس .... تمام واحسنت الاختيار .... تحياتى .
__________________
وكل الانبياء تقول نفسى **********واحمدنا ينادى من ورائى .
صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المشاركات: 33
معدل تقييم المستوى: 6 ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
ألف مبروك أخي الحبيب...وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها...بالنسبة للأماكن القاتلة في الكلب (ولا أنصحك إلا بقتل الأسود البهيم أو العقور )...كما قال أخي الحبيب الأستاذ أحمد عبد الغني ( روك ) خلف الأذن مباشرة...منطقة خلف الرأس أعلى الرقبة تخترق الحبل الشوكي وتسبب الشلل التام وتنفذ مباشرة إلى المخ وتسبب النزيف الداخلي والموت...القلب مباشرة ولكنها تأخذ بعض الوقت وينبح خلالها الكلب من الألم والعذاب...أنا أفضل خلف الرأس أعلى الرقبة أو خلف الأذن...أسرع وأرحم طريقة للقتل وقد تستتبعها بطلقة أخرى للتأكيد وسرعة القتل...ولكن مع إحترامي لأخي العزيز الأستاذ روك تجنب وإبتعد عن العين...العين في حد ذاتها طرية ومثل كرة أو بالونة مملوءة بالماء...سيتم إصابتها وتصفيتها وسيجري الكلب مسرعا ولن تلحقه...وتسبب عاهة للكلب ولكنها لن تخترق عظام الجمجمة خلف العين...ولن تبرح مخيلتك لحظة إصابة الكلب في عينه وتصفيتها وتسببك في تعذيبه دون قتله...ونحن مأمورون بأن نحسن القتل وأن يكون بسبب ولا نعذب...خالص تحياتي...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المشاركات: 33
معدل تقييم المستوى: 6 ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| ما رأيكم في المسدس ekol p29 9mm | eng-ahmed | سوق المنتدى | 10 | 11-02-19 09:53 AM |
| نوريكا56 بعد التعديل وما رأيكم | saied | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 12 | 10-08-20 09:13 PM |
| اية رأيكم في الصورة دي | النشنجي | صور وفيديو الصيد ورحلاته | 17 | 09-11-21 12:31 AM |
| رجاء رأيكم في هذا الرش | حسام عبادي | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 12 | 09-05-13 03:26 PM |
| شوية ترفيه ايه رأيكم ............!!!! | أبو أدهم | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 12 | 09-05-12 05:09 PM |