الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-02-10, 12:30 AM   #1
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

 
الصورة الرمزية Consul
 
تاريخ التسجيل: Sep 2010
المدينه: مصر المحروسة
المشاركات: 1,573
معدل تقييم المستوى: 23
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul
افتراضي رد: استفسار ارجو الرد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memo2224 مشاهدة المشاركة
فى البدايه (بعد الصلاه على النبى )(عليه افضل الصلاه والسلام ) كلامك مظبوط حضرتcosulانا عندى فكره عن البنادق بس بالقليل فانتم الافضل فى هذه المجال وبسراحه انا بحب الصيد جدأ جدأوضربت بالمعادى ورمسيس بس دو بنادق زى منتو عرفين على قدها بس نفسى اجرب البنادق الثقيله زى الالمانى والانجليزى بس انا كنت عايز اجيب وحده فى حدود من500الى 1000 وبعد كده ربنا يسهلها وجيب المانى او انجليزى وسمعت عن الكرال وشوفت ناس بتشكر فيها وناس بتقول فيها عيوب على العلم انى عارف ان اى بندقيه لها مزاياها وعيوبها بس انا عايز حاجه تكون معمره وقويه وسعره مناسب لامكانياتى حاليأ وبعد كده اجيب حاجه تانى وانوع على العلم انى لما بجيب حاجه محبش ابعها يعنى بحب اشلها عندى بس الصينى فى ناس بتشكر فى انواع منه زى البام بيقوله قوى ونا عايز اشوف الافضل الصينى ولا التركى على العلم رد لسؤال حضرتك انواع الفرائس الى انا بحب اصدها زى اليمام والحمام والارانب ومن اجل المتعه بحد اخلص على الغربان لانى بكرههم
بارك الله فيك أخي الحبيب...وأعتذر عن عدم إفادتي لك بالرد أول مرة...لا تتعجل أخي الحبيب وغدا وفي القريب إن شاء الله ربنا ينولك ما تصبو إليه وتتمناه...المهم...إذا كنت تريد شراء بندقية قوية هاي باور بهذا المبلغ فليس أمامك سوي الكرال التركي عيار 5.5 ( نمرة 2 ) وأنا أفضل طبعا أم دبشك بني بلون الخشب فخامتها وتشطيبها أحسن وأنظف من السوداء...ولكن يستحسن بعد الشراء أن تقوم بعمل صيانة لها من تنظيف وتشحيم وتزييت...وتأكيد على ربط مسامير تثبيت البندقية في الدبشك...وهي بندقية قوية وتستطيع أن تصيد بها كل ما تريد من طيور وحيوانات صغيرة ومتوسطة...ولا تستمع لمقولة أن بها عيوب...لا يوجد بندقية ليس بها عيوب...ويشفع لها أنها بهذه الخامات وهذه القوة وبهذا السعر...وقطع غيارها متوفرة وهي نفس قطع الجامو وتركب عليها...وعلى بركة الله...توكل على الله...مبروك مقدما وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها...خالص تحياتي...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
Consul غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
استفسار ارجو الرد درورى memo2224 بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 11 11-02-07 10:16 AM
ارجو الرد vilmos بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 14 10-10-17 11:34 AM
استفسار عاجل ارجو الرد علية deeb_no_comment بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 14 10-09-07 04:07 AM
استفسار من العمده جلال بيه والاعضاء الكرام ارجو الرد للاهميه عاشق القنص الصيد العام 8 10-09-01 05:21 PM
ارجو الرد wael_496 الصيد العام 2 10-04-14 01:53 AM


الساعة الآن 07:29 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir