![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| محدثات الصوت محدثات الصوت. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#11 |
|
عضو متألق
تاريخ التسجيل: May 2012
المدينه: الاسماعيلية
المشاركات: 1,454
معدل تقييم المستوى: 64 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
فكره روعه بس انا ليا تعقيب بسيط عالصوره التانيه ف موضوع حضرتك . الصوره اللي فيها طلقتين منهم واحده فيها بلي صغيررر . الطلقه دي لا تصلح .. اينعم البلي هيكتسب قوه دافعه لكنه هيخبط ف الماسوره لحد الخروج من الفوهه ..انا عارف ان الفكره يكون زي الخرطوش لكن في فرق كبير بين الطلقه دي و بين الخرطوش
الخرطوش قبل البلي في قطعه بلاستيك قويه و اول لما ينضرب الصاعق او الكبسونه تنفجر الماده الدافعه و تطلق القطعه البلاستيك دي اللي بتحوي البلي و تفضل القطعه البلاستيك مجمعه البلي لحد الفوهه و بعد كدة البلي ينتشر و دي صوره توضيحيه للخرطوش ![]() ![]() لكن ف الطلقه الموضحه المقذوف عباره عن بلي كتير بدون اي شيء يحتويه لحين خروجه من الفوهه بالتالي البلي هيقعد يخبط ف بعضه و ف الماسوره و هيبقي في هدر للطاقه و اينعم هيخرج لكن بعد فقد كميه كبيره من الطاقه . اما باقي موضوع حضرتك ف جميل و رائع و شكرا عالتجربه الناجحه المفيده .. تقبل مروري
__________________
لا إله إلا انت سبحانك إني كنت من الظالمين
|
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| عيارات الطلقات | محمد حامد الحماقي | ادوات الصيد الثقيله | 1 | 12-03-31 08:36 AM |
| بنادق و مسدسات المطاط | Mr_mody | ادوات الصيد الثقيله | 1 | 11-11-25 11:44 PM |
| الطلقات الحية | ramadan | ادوات الصيد الثقيله | 19 | 11-09-29 02:43 PM |
| عرض الطلقات من ابو سيف | kiko_2015 | محدثات الصوت | 22 | 11-08-22 09:32 AM |
| ثمن الطلقات | عماد شكرى | سوق المنتدى | 14 | 11-02-22 07:45 PM |