لازم طبه صوت تركب بدل دي عشان تحبس الغاز وتنطر الفارغ والطبه تكون مخرومه بتخانة 2مم عشان طبة البلي الخرم بتاعها 4.5مم فبتسرب الغاز هات الطبه الصوت وركبه واضرب وان شاء الله هايشتغل معاك زي الفل
كلأم حضرتك مظبوط جدأ
الله ينور ياباشا
بس من وجة نظرى المتواضعة الطبة لأ تصلح لضرب طلأقات الصوت لسبب انها قطر داخلى اوسع من المطلوب بس يجب ان يكون القطر الداخلى لطبة الصوت mm3.00 بطول mm10.00 قلأوظ mm10 ×1.5 لحبس الغاز ولو القطر الداخلى mm2.00 كما زكرت المسدس هيعمل بس مش بصورة طبيعية لقصر المصورة فى موديل الريتاى برون هيكون فى تحميل كبير جدأ على الكوبرى و ممكن ينكسر من اضعف مكان فية و هو القطعة الموجودة الى بيمر منها اكس السستة الموجودة تحت المسورة دة عن تجربة
ثانيأ :
لضرب طلأقات البلى و يجب عمل مسورة داخلية بطول المسورة لأول بيت النار
و لها موصفات خاصة يجب ان يكون قطر داخلى mm4.01 بطول المسورة لأول بيت النار و خامة صلب و تعالج بعد التشغيل .
و نصيحة بما ان المسورة بدون حماية من البلى و هو درجة صلأبتة عالية جدأ و لو استعملت طلأقات بلى على الطبة القصيرة هتتلف المصورة من الدخل بسرعة ...