الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-11-02, 05:19 AM   #1
Mr_mody
صياد متقدم
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 581
معدل تقييم المستوى: 30
Mr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: الأثبات ان المسدس المعدل لضرب البلى قانونى

انا عايز اقول حاجه صغيره ..اولا صباح الخير علي جميع الأعضاء المحترمين! بجد سعيد بالتعليقات الجميله و طريقه الحوار المتحضره ...انا املك مسدس تركي ايكول تونا مفتوح المصدر و وقت القلق جبت 3 طلقات بلي بالعدد! مفهوم السلاح! ...صراحه اي حاجه ممكن تستخدم سلاح و لربما اشياء نظن انها بسيطه ولكن اذا استخدمت بطريقه معينه تكون قاتله 100%! القانون المصري لا يجرب مسدسات الصوت لان اتعمل عليها بحوث و اجرائات كتيره و انا لا اعتقد تماما ان ممكن يتغلس علي حد ماسك مسدس صوت مفتوح الا لو كان الظابط طمعان فيه زي ما بيعملوا في بنادق الرش! ..نيجي بقي عند طلقه الصوت! كميه البرود تختلف تماما عن الرصاصه الحيه و اعتقد ان ده يبعد الشبوهات عنها بس دلوقتي! زي ما قلت اي سلاح لو استخدم بطريقه معينه في اماكن معينه مميت 100% زي الحادثه بتاعه الشاب الي قتل والده! بس انا فيه نقطه استوقفتني! ازاي الطلقه البي حتخترق الجمجمه و المقذوف بليه و كمان القاذف الي هو البارود مش نفس كميه الحي؟! انا لم اقرأ الخبر بالكامل بس ان كانت في العنق فهي قاتله! ...فانا شايف ان الي عايز يجيب بلي ممكن يجيب و يشيله وقت لو فيه حاجه مهمه لقدر الله او ممكن يعمل خزنتين واحده طلقات بلي و واحده طلقات صوت عاديه! و لو لقدر الله الواحد قابله بلطجي او اي حاجه يبعد عن اي اماكن مميته في الجسم! احنا ماسكين صوت علشان دفاع مش نقتل فنصيب اصابات تشل حركه البلطجي و انا ارجح الضرب في الفخذ و عند الباط و هم من اكثر الأماكن الي تشل حركه الأنسان! فأحنا نبعد عن الشر و نغني له علي رأي المثل و ربنا ما يجيب مشاكل ! بس انا شايف ان الحكومه تتبع نظام الأستبداد! مش بس في الحياه العامه و السلاح لا! في شتي المجالات و انا شايف ان القانون لازم يتغير لأن لا الداخليه عارفه تحمي الشعب و لا هي سامحه للشعب يحمي نفسه! و لو هما سمحوا بتراخيص الشعب حيقتل في بعد لأن احنا عندنا المعرفه عن السلاح قليله جده و الشعب علي قده و كمان مافيش مدارس تدريب و لا اي حاجه! واحد اتنرفز من واحد تشيك تشيك بوم! و بقي قاتل! فأنا شايف ان الوقت الحالي بعيدا عن موضوع السلاح ان الجيش لازم يعمل مدارس تاهيليه عسكريه بحيث تكون زي الجيش مع امكانيات اكثر مثل تعليم القنص و فك و تركيب السلاح و كيفيه التعامل مع الحالات المختلفه منها الحرب او اخلاء المباني و كذا و لام الشعب كله العاقل القادر يبقي متعلم الكلام ده كله! و اسف علي الأطاله
Mr_mody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-11-02, 10:16 PM   #2
محمد مكاوى
خبير محدثات الصوت

اوسمتي

 
الصورة الرمزية محمد مكاوى
 
تاريخ التسجيل: Jul 2012
المدينه: المهندسين
المشاركات: 2,028
معدل تقييم المستوى: 205
محمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد مكاوى
افتراضي رد: الأثبات ان المسدس المعدل لضرب البلى قانونى

والله انا منبهر من كام يوم كنت بتهاجم بشدة من اعضاء كثر
و الأن فى رواد و جدد مع كامل احترامى طبعأ و لأكن الوعى و الثقافة بتزيد و دة اكيد شى مفرح
شكرأ جزيلأ لكل من شارك حتى ولو بلنقض المباشر بس فى الاخر اتعلمنا حاجة مهمة لأزم المواطن المصرى
يعرف حقوقة كويس مش يدرس قانون لأ بس يعرف يعنى اية حيازة مسدس صوت و هل يعاقب علية ام لأ
ولو مطوة اكيد طبعأأأأأأأأأأأأأأ مع السلأمة ههههههههههههههههه

بس الهدف الرئسى زى ما قال الزميل العزيز و سيادة المستشار ان المسدس المعدل لضرب البلى لأ يعد
سلأح نارى بس يجرم لو استخدمة احد فى الترهيب و الترويع او السرقة و القتل طبعأ يكون فى الحالة دى سلأ ح
قاتل دة العصاة لو ضورب بها شخص على راسةبقوة هيموت بلأش دى
فى موقعة الجمل كان البلطجية بيستعملة كسر الرخام و قتل عدد كبير و نحتسبهم عند الله من الشهداء
لو نقيس على كدة يجرم الطوب و كسر الرخام و العصاة و المياة المجمدة علشان هتكون صلبة و لو حد اضرب بيها على رائسة هيموت فا يعملو قانون جديد يحطو فية الحجات دى و اهم شيى المياة المجمدة لأبد تجرمها ههههههه

اسف على التحدث بلعمية و التطويل

شكرأ جزيلأ
محمد مكاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-11-02, 10:25 PM   #3
محمد مكاوى
خبير محدثات الصوت

اوسمتي

 
الصورة الرمزية محمد مكاوى
 
تاريخ التسجيل: Jul 2012
المدينه: المهندسين
المشاركات: 2,028
معدل تقييم المستوى: 205
محمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد مكاوى
افتراضي رد: الأثبات ان المسدس المعدل لضرب البلى قانونى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_mody مشاهدة المشاركة
انا عايز اقول حاجه صغيره ..اولا صباح الخير علي جميع الأعضاء المحترمين! بجد سعيد بالتعليقات الجميله و طريقه الحوار المتحضره ...انا املك مسدس تركي ايكول تونا مفتوح المصدر و وقت القلق جبت 3 طلقات بلي بالعدد! مفهوم السلاح! ...صراحه اي حاجه ممكن تستخدم سلاح و لربما اشياء نظن انها بسيطه ولكن اذا استخدمت بطريقه معينه تكون قاتله 100%! القانون المصري لا يجرب مسدسات الصوت لان اتعمل عليها بحوث و اجرائات كتيره و انا لا اعتقد تماما ان ممكن يتغلس علي حد ماسك مسدس صوت مفتوح الا لو كان الظابط طمعان فيه زي ما بيعملوا في بنادق الرش! ..نيجي بقي عند طلقه الصوت! كميه البرود تختلف تماما عن الرصاصه الحيه و اعتقد ان ده يبعد الشبوهات عنها بس دلوقتي! زي ما قلت اي سلاح لو استخدم بطريقه معينه في اماكن معينه مميت 100% زي الحادثه بتاعه الشاب الي قتل والده! بس انا فيه نقطه استوقفتني! ازاي الطلقه البي حتخترق الجمجمه و المقذوف بليه و كمان القاذف الي هو البارود مش نفس كميه الحي؟! انا لم اقرأ الخبر بالكامل بس ان كانت في العنق فهي قاتله! ...فانا شايف ان الي عايز يجيب بلي ممكن يجيب و يشيله وقت لو فيه حاجه مهمه لقدر الله او ممكن يعمل خزنتين واحده طلقات بلي و واحده طلقات صوت عاديه! و لو لقدر الله الواحد قابله بلطجي او اي حاجه يبعد عن اي اماكن مميته في الجسم! احنا ماسكين صوت علشان دفاع مش نقتل فنصيب اصابات تشل حركه البلطجي و انا ارجح الضرب في الفخذ و عند الباط و هم من اكثر الأماكن الي تشل حركه الأنسان! فأحنا نبعد عن الشر و نغني له علي رأي المثل و ربنا ما يجيب مشاكل ! بس انا شايف ان الحكومه تتبع نظام الأستبداد! مش بس في الحياه العامه و السلاح لا! في شتي المجالات و انا شايف ان القانون لازم يتغير لأن لا الداخليه عارفه تحمي الشعب و لا هي سامحه للشعب يحمي نفسه! و لو هما سمحوا بتراخيص الشعب حيقتل في بعد لأن احنا عندنا المعرفه عن السلاح قليله جده و الشعب علي قده و كمان مافيش مدارس تدريب و لا اي حاجه! واحد اتنرفز من واحد تشيك تشيك بوم! و بقي قاتل! فأنا شايف ان الوقت الحالي بعيدا عن موضوع السلاح ان الجيش لازم يعمل مدارس تاهيليه عسكريه بحيث تكون زي الجيش مع امكانيات اكثر مثل تعليم القنص و فك و تركيب السلاح و كيفيه التعامل مع الحالات المختلفه منها الحرب او اخلاء المباني و كذا و لام الشعب كله العاقل القادر يبقي متعلم الكلام ده كله! و اسف علي الأطاله
شكرأ و شرفنى مرور حضرتك
محمد مكاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
هل المسدس البلى قانونى

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
طلب افضل مسدس صوت لضرب البلى هانى الشامى محدثات الصوت 41 18-02-05 02:43 AM
فكرة لمسدسات الصوت لضرب البلي amgad_mouris محدثات الصوت 70 11-10-15 06:02 PM
احسن نوع طلقات لضرب البلي هشام والتر محدثات الصوت 2 11-09-15 05:13 PM
مطلوب مستلزمات p29 لضرب البلي الحديد Masterssss محدثات الصوت 4 11-08-05 05:32 AM


الساعة الآن 11:56 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir