![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
والله وبأمانه ما ينفعش....والبلد مليانه مسدسات صوت...وأي حد ها يشوفه معاك ها يعرف إنه صوت...ما ترميش فلوسك على الأرض...بثمنه إشتري بندقية أحسن ومارس الصيد...وشيل الهواجس والخوف من التعرض للسرقة...المثل بيقول...إللي يخاف من عفريت يطلع له...هأهأهأ...ما تخافش يا راجل وجمد قلبك...البلد أمان والبنات بتخرج في نص الليل ولا أحد يتعرض لهن...وإنت ما شاء الله لا قوة إلا بالله رجل تسد عين الشمس...خالص تحياتي...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Dec 2010
المدينه: mangha33@yahoo.com
المشاركات: 35
معدل تقييم المستوى: 6 ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
لو رجعت لأول رد لي ستجدني رديت علي إستفساراتك كلها تقريبا بالنسبة للحماية والصيد وقلت لك ما ينفعش...بالنسبة للأفراح...إنت شايف ما شاء الله الحالة واقفة...فين وفين لما حد بيتزوج...وياما من إستعمال الصواريخ بتحصل إصابات وحرايق وبتقلب بنكد بعيد عنك وعن السامعين...بالعكس حالات الطلاق والإنفصال في زيادة مطردة...وعموما أنا لست من أنصار مسدسات الصوت وأنا عن نفسي مرخص سلاح حي للدفاع الشخصي...خالص تحياتي...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Jan 2009
المشاركات: 2,653
معدل تقييم المستوى: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[QUOTE=Consul;44520]والله وبأمانه ما ينفعش....والبلد مليانه مسدسات صوت...وأي حد ها يشوفه معاك ها يعرف إنه صوت...
معلش يا استاذي اسمحلي انا مكونش متفق معاك شوية في القصة دي مسدس الصوت بيكون شبة الحقيق جدااااا في انواع كتنير لا تستطيع التفريق بينة وبين الحي الا عن طريق الطلقات او الماسورة ودا عايز ناي بتفهم من الاخر يعني استخدام للتخويف ممكن جداا ويوادي الغرض وصوتة بيلم البشر يعني ممكن يساعد شوية حتي الهرب وشكلة ممكن يخوف المعتدي بصورة جدية ولكن ممكن يحدث العكس انة لم يخرجة هو صوت ولكن المعتدي ممكن يملك الحي ويفتكر انة هيضرب علية ف يضرب هو ويحدث ما لا نريدة وتا شئ فمنتها الخطورة انا راي انة وجودة افضل من عدمة ولا بد من عدم الاستسلام بسهولة في اوقات كتير يعني حضرتك بتقول انة ممكن يكون الحرامي شارب او مبرشم طيب لو معاك حد بتخاف علية مراتك بنتك اختك ماذا سوف تفعل ؟؟؟؟ استسلم برضو لا علي جثتي مع احترامي ليك جدااا الدفاع شئ لبد منة واعتقد ان الاستاذ مش عايز يصداد قد ما هو عايز يحمي نفسة الموضوع بسيط ممكن يستخدم مسدس الصوت كا شكل فقط للتخويف وكمان لو لزم الامر لو ضرب رصاصة وحدة ممكن تنقذ حياتة وحد يسمع وانت عارف الشعب المصري بيحب الصوت العالي وبيخرجو كلهم من البلكونات ويتفرجو ممكن يكون حظة كويس والص يجري ويهرب تا راي ممكن يكون صح وممكن يكون خطاا
__________________
لا تعليق
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Dec 2010
المدينه: mangha33@yahoo.com
المشاركات: 35
معدل تقييم المستوى: 6 ![]() |
[quote=smsmn8888;44548]
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
[quote=smsmn8888;44548]
اقتباس:
هذا ما قتله بالظبط...ولكن واضح أنك لم تقرأ ردي جيدا...وهذا ليس إستسلام ولكنه حكمة فقد يكون بالفعل معه مسدس حي أو مطواة أو سكينة لأنه مرتب وموضب أموره أنه خارج للسرقة وعندما يري معك المسدس وبدافع الخوف والدفاع عن نفسه سيتعمد معك العنف أكثر وقد يقتلك...طبعا الوضع يختلف لو معي زوجتي أو إبنتي أو أختي أو أي من أقربائي لن أتركه أو أستسلم كما تقول...بل سآكله بأسناني...ولن يطال مني شيئ قبل المرور على جثتي...وقتها لا تنسى أن تقرأ الفاتحة على روحي...خالص تحياتي...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
صياد جديد
تاريخ التسجيل: Dec 2010
المدينه: mangha33@yahoo.com
المشاركات: 35
معدل تقييم المستوى: 6 ![]() |
[quote=Consul;44562]
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Jan 2009
المشاركات: 2,653
معدل تقييم المستوى: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[quote=mangha;44563]مش هيعرف اصلا خاص ان الصوت قابل للتحويل للحي (غير عملي خالص) فبالتالي خالية يجازف بقي فهمت قصدي اة وتا حدث فعلا حادثة كبيرة جداا اما احد النوادي الكبر ان وحدة اتخانق مع شخصين منهم راعب كورة يد سابق واخرج مسدسة الصوت وضرب فعرف لاعب اليد ان تا مسدس صوت فضربة فاتصل باخوة هو التاني خرج المسدس بتاعو فضحك لاعب كرة اليد وقالو انت كمان معاك مسدس صوت طيب وقبل ما يكمل الكلمة تلاقي رصاصة في بطنة كان مسدس حيى وميري كمان فهمت ؟؟؟؟
__________________
لا تعليق
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Jan 2009
المشاركات: 2,653
معدل تقييم المستوى: 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ياباشا انا بوضح فقط لاغير ولا اقصد شئ تا انت استذنا الكبير بس الواضح انك لا ترحب بموضوع مسدسات الصوت خالص لانك تملك الحي بس لمعلوماتك في ضباط شرطة يملك الاتنين معا حسب الغرض والموقف برضو
__________________
لا تعليق
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| حكم القانون في حيازة مسدس الصوت | محمد عز | الصيد العام | 20 | 12-06-28 12:06 PM |
| أسعار طلقات مسدس الصوت | mohammedhelmy56 | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 10 | 11-07-16 01:36 AM |
| كيفية جعل مسدس الصوت يصيد لمسافة بعيدة | mangha | ادوات الصيد الثقيله | 1 | 11-01-26 09:56 AM |
| ماهي فوائد مسدس الصوت ؟ | الصيااد | الصيد العام | 7 | 10-12-16 09:09 AM |
| إزاى أعلى صوت مسدس الصوت | Abul-Ela | ادوات الصيد الثقيله | 2 | 10-11-26 08:49 PM |