![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| محدثات الصوت محدثات الصوت. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 | |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
اقتباس:
بالنسبة لاعوجاج الماسورة فهذا وارد في جميع البنادق...وليس بقاصر علي أنواع بعينها...فلابد أن تكون حريصا ألا تعرض ماسورة البندقية لأي صدمات أو خبطات أو أن تقع وتسقط عليها...وعلى رأي أخونا العزيز وعمدتنا الغالي جلال بك...لا توجد بندقية لا يوجد بها عيوب...المهم أن تفهمها وتعرف كيف تستغل إمكانياتها وتحافظ عليها وتواظب علي تنظيفها وصيانتها...ونصيحتي لك في حالة الصيد على أهداف بعيدة وأماكن شبه صحراوية...أرشح لك البام سواء 22أو21 الإثنين نفس القوة والدقة والخامة والثقل...بالنسبة للكرال التركي حسب علمي الموجود هنا فقط الكسر...وهي أيضا بندقية قوية ودقيقة وسرعتها 240م/ث وأرشح لك أم دبشك بني بلون الخشب خامتها أنظف وتقفيلها أحسن...ولكن أرجع وأذكر البام أقوى وأشد...وكله طبعا تشتريه عيار 5.5 ( نمرة 2 ) خالص تحياتي وصيد مبارك إن شاء الله...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
خبير اسلحه .& عضو ذهبى
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
اعتقد الكرال العتلة موجودة حاليا فى مصر بس غالية شوية سمعت انها 2200 جنيه. تحياتى |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
صياد متقدم
|
هى نفس القوة 240م/ث عيار 22
__________________
[INDENT] الـــــدنــــيــــــا إذا حـلـت أوحــلــت وإذا كــــســت أوكــســت وإذا أيــــنـــعـــــت نـــعـــــت وكم من قـبـور تبنى ونحـن ما تـبـنـــا وكم من مريـض عـدنا ونحن مـا عـدنـــا وكـم مــن مــلـك رفعـت لـه علامات فـلـما علا ،، مات
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
لو نفس القوة...أنا عن نفسي أفضل الكسر...لأن العتلة بها ذراع ومفصلات ووصلات أكثر وقابلة للكسر والتلف السريع سواء بالإستعمال العادي أو بسوء الإستعمال...وكذلك مكان تلقيم الرش بيكون إما جزرة أو شباك وطبعا قابلة وعرضة للتنفيس وعدم الإحكام أكثر...وتحتاج صيانة وخدمة أكثر...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
أخي العزيز الأستاذ عادل...طبعا يبقي سعرها غالي كده...عند مين بالسعر ده...ولو سعرها كده فعلا...أنا في رأيي إللي عايز يشتري يبقي يجيب البام 21 أو 22 أقوى وأحسن وأرخص طبعا...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
قنـــاص من الدرجه الاولى
|
سيادة السفير السعر ان شاء الله اقل من السعر الذى ذكره الاستاذ عااادل بكثيــــــــــــــــــــــــــــــــر
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
خبير اسلحه .& عضو ذهبى
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
أنا سمعت السعر على منتدى أخر من احد الأعضاء وأعتقد أن البندقية موجودة فى الأسكندرية. أنا لم أستعمل البام للحكم عليها لكن بالتأكيد كلام حضرتك صح %100 لو المشترى يقدر على وزن البام أكيد البام بسعرها الحالى أحسن. الغريب أن الأسعار المفروض ماتفرقش بين الكسر والعتلة لأن مواصفات البندقية واحدة والأختلاف فى طريقة التعمير فقط. تحياتى |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
قنـــاص من الدرجه الاولى
|
اقتباس:
والبوابه ودراع التعمير هههههه |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
اقتباس:
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
خبير اسلحه .& عضو ذهبى
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
تحياتى |
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|