الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-08-07, 06:52 PM   #11
Griffin
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية Griffin
 
تاريخ التسجيل: Jun 2012
المشاركات: 290
معدل تقييم المستوى: 0
Griffin غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهGriffin غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
افتراضي رد: سؤال ارجو من الناس المجربة يجاوبوني؟؟؟

الزوم (لازم) يفرق ألا أذا كان السكوب first focal plane و أطمن ده مش موجود في مصر ولا هينزل بعد مليون سنه

علشان تحل المشكله
الأول أستعمل أحسن نوع رش
أربط البكرات للأخر و أفتح هم أربع أو خمس لفات
و بعدين أضرب مجموعه من على الأقل 10 متر (عند الضرب ما لكش دعوه الرش يجي فين مش ديه مشكلتنا دلوقتي المهم كل مره نشن على نفس النقطه ألي نشنت عندها المره ألي فاتت) بص زي الصوره دى



أنا كنت بنشن على النص بتاع الكروس بس الرش كان بيجي شمال (مش مهم نشن على النص برده مالكش دعوه)

المجموعه ألي في الصوره بتبين أن السكوب 10/10

لو المجموعه بيضاويه و الرش بعيد أوي عن بعضه يبق السكوب بايظ
لو المجموعه مدوره بس واطيه أعمل الأتي

بكرات السكوب ممكن تكون مفكوكه قرب الأخر جدا و ده بيخلي الشعار يتهز و ميفضلش مكانه
أتأكد أن العيب مش في البندقيه الأول و لو البكرات مفكوكه بزياده حط كرت ورق على قاعده السكوب الخلفيه و حط السكوب عليها و أضبطه تاني

ملحوظه مهمه السكوب ما ينفعش تضرب بيه أقل من 10 متر ألا أذا كان AO
__________________
"ليس القوي من يهزم عدوه أنما القوي هو من يربحه"
Griffin غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
يا ريت التجار يجاوبونى على مكان محل سلاح فى السويس mohamed fanko محلات الاسلحه وادوات الصيد 2 14-01-28 11:35 PM
سؤال بالنسبة للاسعار ؟ ليه الناس بعد ما بتشترى وتيجى تبيع تبيع بالغالى roaaroma2005 محدثات الصوت 10 12-07-10 03:29 AM
سؤال من الاخر وعايز الناس تدخل وبرده السؤال بخصوص الايكول ومش عايز الناس تزعل مني :( bedobato الورشة 20 12-01-05 05:05 AM
شوية اسئلة وارجو من خبراء المنتدي يجاوبوني bedobato محدثات الصوت 0 11-12-17 12:13 AM


الساعة الآن 08:19 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir