الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-07-09, 01:15 PM   #1
salas0010
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية salas0010
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الجيزه
المشاركات: 496
معدل تقييم المستوى: 40
salas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: وجهة نظر في إختيار نوع البندقية للمبتدأ

اقتباس:
وبعديها طار عادي جدااا لغاية موصل فوقنا في العربية وبعدين وقع قدامنا ميت زي الطوبة (( إظاهر كان ناسي وإفتكر ))
تخيل بقى لو نمرة 1!!!!!!!!!!
اصل انا بشوف تأثير الرشه نمره 2 على اليمام والحمام وبصراحه تاثيرها مدمر وبتعمل احمرار واسع بحس انه افترى مش افترى بمعنى افترى اقصد قوه مفرطه مقارنه بحجم الطريده اما بقى لو بندقيه نمره 1 هتصطاده برضوا لاكن تاثيرها اقل فتلاقى الطير شكله مش متبهدل
لو سمحت يا بشمهندس ليا سؤال هو ليه معظم الصيادين بيحبوا لما يصطادوا هدف انه ينزل مقفول زى الطوبه فيها ايه لو نزل صاحى وتروح تجيبه وتذكيه
ويا رب اغفر لنا وبلغنا شهر رمضان وربنا يكرمك يا اخى الكريم
__________________
الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَيْرٌ أَمَلاً
(46)(سورة الكهف)

وايه هيا بقى الباقيات الصالحات ؟

هى كلمات بسيطة القول كبيره الثواب



[ سبحآن آللّہ ، والحمد للّہ ، ۆلٱ إلہ إلٱ آللّہ ، ۆآللّہ أگبر ]

وسميت [ بالباقيات ]

لأنها هِـيَّ آلتيّ يبقى ثۆابها ۆيدوم جزائها ...
salas0010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-09, 01:28 PM   #2
eng.amg
صياد قديم
 
الصورة الرمزية eng.amg
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: Haram, Giza
المشاركات: 1,250
معدل تقييم المستوى: 22
eng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر MSN إلى eng.amg إرسال رسالة عبر Yahoo إلى eng.amg
افتراضي رد: وجهة نظر في إختيار نوع البندقية للمبتدأ

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salas0010 مشاهدة المشاركة
اصل انا بشوف تأثير الرشه نمره 2 على اليمام والحمام وبصراحه تاثيرها مدمر وبتعمل احمرار واسع بحس انه افترى مش افترى بمعنى افترى اقصد قوه مفرطه مقارنه بحجم الطريده اما بقى لو بندقيه نمره 1 هتصطاده برضوا لاكن تاثيرها اقل فتلاقى الطير شكله مش متبهدل
لو سمحت يا بشمهندس ليا سؤال هو ليه معظم الصيادين بيحبوا لما يصطادوا هدف انه ينزل مقفول زى الطوبه فيها ايه لو نزل صاحى وتروح تجيبه وتذكيه
ويا رب اغفر لنا وبلغنا شهر رمضان وربنا يكرمك يا اخى الكريم
حكاية أنو ينزل مقفول دي ليها طعم تاني..

بدل بقى متيجي في جناحه ويجري ونجري وراه.. ولا تعمل زي يمامة ضربتها ووقعت علي الأرض مبتتحركش. ولما روحت أجيبها طارت ووقعت علي سور عالي وماتت فوقه.

لكن لما تتكموم في مكانها بتريح
__________________
م.أحمد مصطفى

{رَبّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْت إِلَيَّ مِنْ خَيْر فَقِير}
eng.amg غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-09, 11:35 PM   #3
salas0010
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية salas0010
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الجيزه
المشاركات: 496
معدل تقييم المستوى: 40
salas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدى
Smile رد: وجهة نظر في إختيار نوع البندقية للمبتدأ

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.amg مشاهدة المشاركة
حكاية أنو ينزل مقفول دي ليها طعم تاني..

بدل بقى متيجي في جناحه ويجري ونجري وراه..
لكن لما تتكموم في مكانها بتريح


صدقنى انت ردك خوفنى ههههههههه احسبك سفاح يمام وحمام وانا عرفت انواع الطيور التانيه ابتدت تنقرض ليه

ربنا يبارك لك وموضوع ممتاز اخى الكريم
__________________
الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَاباً وَخَيْرٌ أَمَلاً
(46)(سورة الكهف)

وايه هيا بقى الباقيات الصالحات ؟

هى كلمات بسيطة القول كبيره الثواب



[ سبحآن آللّہ ، والحمد للّہ ، ۆلٱ إلہ إلٱ آللّہ ، ۆآللّہ أگبر ]

وسميت [ بالباقيات ]

لأنها هِـيَّ آلتيّ يبقى ثۆابها ۆيدوم جزائها ...
salas0010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
وجهة نظر برضة Angel الموضوعات العامه 4 12-02-23 11:21 PM
كيفية إختيار الرش المناسب المايستروو الصيد العام 45 11-07-21 04:16 AM
وجهة نظر ahmadkader الموضوعات العامه 8 11-07-09 05:47 PM


الساعة الآن 04:54 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir