الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > صور وفيديو الصيد ورحلاته

صور وفيديو الصيد ورحلاته ميديا عن الصيد والاسلحه ورحلات صيد الاعضاء.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 10-12-11, 09:14 AM   #1
القناص2010
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: May 2010
المشاركات: 392
معدل تقييم المستوى: 7
القناص2010 مستواه غير معروف
افتراضي رد: طلعة النهاردة و الموقف الغريب الى قابلتة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة consul مشاهدة المشاركة
أخي العزيز الأستاذ القناص2010...بسم الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله...صيد جميل وخير وفير...وبارك الله فيما رزق...بألف هناء وشفاء...هل تواجهك مشكلة في تثبيت المنظار علي البام 21...خالص تحياتي واحترامي للجميع...
معالى القنصل الله يبارك فيك وبالنسية لتثبيت المنظار ما فيش فية اى مشكلة لان المجرة بتاعت المنظار الى فى جسم البندقية بارزة وخشنة عليها خطوط طولية بتزود الاحتكاك بس بعد عشر او خمسة عشر ضربة بعيد التاكيد على ربط المسامير فقط لاغير
القناص2010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-12-11, 12:46 PM   #2
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

 
الصورة الرمزية Consul
 
تاريخ التسجيل: Sep 2010
المدينه: مصر المحروسة
المشاركات: 1,573
معدل تقييم المستوى: 23
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul
افتراضي رد: طلعة النهاردة و الموقف الغريب الى قابلتة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القناص2010 مشاهدة المشاركة
معالى القنصل الله يبارك فيك وبالنسية لتثبيت المنظار ما فيش فية اى مشكلة لان المجرة بتاعت المنظار الى فى جسم البندقية بارزة وخشنة عليها خطوط طولية بتزود الاحتكاك بس بعد عشر او خمسة عشر ضربة بعيد التاكيد على ربط المسامير فقط لاغير
أخي العزيز الأستاذ القناص2010...بارك الله فيك أخي الحبيب...مشكور علي الرد...وهذا ما أفعلة بالضبط...ولكنني أخشي بمرور الوقت وبتكرار وزيادة التأكيد علي الربط يتلحس ويفوت قلب المسامير خصوصا أنها ألانكيه...وكذلك أخشي أن أوؤكد الربط بالزردية أو البنسة فأشوه شكل المسامير من الخارج...أعتقد أنه لو وجدنا مسامير صليبة أو عادية وتكون صلب ونفس السن والطول يكون أفضل في التحكم والربط...بس المشكلة أن هذا المقاس شاذ وصعب وجوده...عموما لو عندك أو عند أي زميل من الأخوة الأفاضل حل أفضل أو يعرف أين نجد مثل هذه المسامير أكون شاكرا للجميع بإفادتنا به...خالص تحياتي واحترامي للجميع...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
Consul غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-12-11, 11:38 PM   #3
القناص2010
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: May 2010
المشاركات: 392
معدل تقييم المستوى: 7
القناص2010 مستواه غير معروف
افتراضي رد: طلعة النهاردة و الموقف الغريب الى قابلتة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة consul مشاهدة المشاركة
أخي العزيز الأستاذ القناص2010...بارك الله فيك أخي الحبيب...مشكور علي الرد...وهذا ما أفعلة بالضبط...ولكنني أخشي بمرور الوقت وبتكرار وزيادة التأكيد علي الربط يتلحس ويفوت قلب المسامير خصوصا أنها ألانكيه...وكذلك أخشي أن أوؤكد الربط بالزردية أو البنسة فأشوه شكل المسامير من الخارج...أعتقد أنه لو وجدنا مسامير صليبة أو عادية وتكون صلب ونفس السن والطول يكون أفضل في التحكم والربط...بس المشكلة أن هذا المقاس شاذ وصعب وجوده...عموما لو عندك أو عند أي زميل من الأخوة الأفاضل حل أفضل أو يعرف أين نجد مثل هذه المسامير أكون شاكرا للجميع بإفادتنا به...خالص تحياتي واحترامي للجميع...
فعلا كلام حضرتك مظبوط وقلب المسمار ما بقاش زى الاول فية سنة بوش وانا فكرت فى حل هوا انى احط نقطة صغيرة امير على سن المسمار ودا مش هيخلية يحل الا بصعوبة والحل التانى انى اعمل مجرة مستقيمة على نفس المسمار بواسطة منشار اركت سن رفيع بكدة نستخدم المفك العادة فى الحل والريط بكل سهولة وحذارى من استخدام البنسة لانها بتشوة القواعد بشكل فظيع وبتبوظ رأس المسمار و شكرا .
القناص2010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-12-16, 11:08 AM   #4
Oonyx
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 418
معدل تقييم المستوى: 9
Oonyx مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى Oonyx
افتراضي رد: طلعة النهاردة و الموقف الغريب الى قابلتة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة consul مشاهدة المشاركة
أخي العزيز الأستاذ القناص2010...بارك الله فيك أخي الحبيب...مشكور علي الرد...وهذا ما أفعلة بالضبط...ولكنني أخشي بمرور الوقت وبتكرار وزيادة التأكيد علي الربط يتلحس ويفوت قلب المسامير خصوصا أنها ألانكيه...وكذلك أخشي أن أوؤكد الربط بالزردية أو البنسة فأشوه شكل المسامير من الخارج...أعتقد أنه لو وجدنا مسامير صليبة أو عادية وتكون صلب ونفس السن والطول يكون أفضل في التحكم والربط...بس المشكلة أن هذا المقاس شاذ وصعب وجوده...عموما لو عندك أو عند أي زميل من الأخوة الأفاضل حل أفضل أو يعرف أين نجد مثل هذه المسامير أكون شاكرا للجميع بإفادتنا به...خالص تحياتي واحترامي للجميع...
باشا انا كانت عندي نفس المشكلة بس رحت لبتوع السامير في المنشية عندنا و جبت نفس المقاس.....لو منفعش معاك خد مقاس المسمار و حات مسمار حدادي و اخرط زيه بس شرط يكون حدادي يعني مش قلاووظ
تحياتي
__________________
ما طار طير و ارتفع .:. إلا كما طار (بالنوريكا) وقع
Oonyx غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
رحلة النهاردة ahmed2101 صور وفيديو الصيد ورحلاته 13 11-02-17 02:28 PM
النهاردة 5/11/2010 Oonyx صور وفيديو الصيد ورحلاته 45 10-11-20 07:44 AM
افيدونا ما هذا السلاح الروسي الغريب abosamer بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 7 10-05-26 08:06 PM
صور صيد النهاردة يمام sniperff صور وفيديو الصيد ورحلاته 12 10-03-27 07:38 AM
صور حمامة قمري اصطدها النهاردة sniperff صور وفيديو الصيد ورحلاته 15 10-02-23 04:31 PM


الساعة الآن 01:59 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir