الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 10-12-06, 08:32 PM   #1
galal khalifa
صياد قديم
 
الصورة الرمزية galal khalifa
 
تاريخ التسجيل: Nov 2008
المدينه: القاهرة
المشاركات: 3,012
معدل تقييم المستوى: 63
galal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى galal khalifa إرسال رسالة عبر Skype إلى galal khalifa
افتراضي رد: الكل ممكن يبقي صياد مع المدفع التركي (كرال)

معني كدا يا جماعة ان البندقية الكورال بتصتاد لوحدها امال الي معاة ديانا ولا بي اس ولا باتريوت ولا هانتر ولا نوركا ولا جامو ولا اية ولا اية يعمل اية يبيع البندقية ويشتري كورال الموضوع غريب شوية يا جماعة البندقية كويسة بس لسة حتي الان مافيش لها خبرات ولسة ما نقدرش نحكم عليها .. حرام عليكم انتم نتظلموا البندقية والبنادق التانية سيبوا الايام والخبرات هي الي تقول ..
البندقية الهانتر 1250 بها سلبيات
الديدنا 52 و ال 54 فيها سلبيات
البي اس فيها سلبيات
الباتريوت فيها سلبيات ولا يوجد بندقية ضعط هواء في العالم ليس بها عيوب او سلبيات ..
__________________
الصيد متعة والتفوق هو الهدف
galal khalifa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-12-09, 07:48 PM   #2
msa_79
صياد متقدم
 
تاريخ التسجيل: Nov 2008
المشاركات: 913
معدل تقييم المستوى: 14
msa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريق
افتراضي رد: الكل ممكن يبقي صياد مع المدفع التركي (كرال)

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة galal khalifa مشاهدة المشاركة
معني كدا يا جماعة ان البندقية الكورال بتصتاد لوحدها امال الي معاة ديانا ولا بي اس ولا باتريوت ولا هانتر ولا نوركا ولا جامو ولا اية ولا اية يعمل اية يبيع البندقية ويشتري كورال الموضوع غريب شوية يا جماعة البندقية كويسة بس لسة حتي الان مافيش لها خبرات ولسة ما نقدرش نحكم عليها .. حرام عليكم انتم نتظلموا البندقية والبنادق التانية سيبوا الايام والخبرات هي الي تقول ..
البندقية الهانتر 1250 بها سلبيات
الديدنا 52 و ال 54 فيها سلبيات
البي اس فيها سلبيات
الباتريوت فيها سلبيات ولا يوجد بندقية ضعط هواء في العالم ليس بها عيوب او سلبيات ..
استاذنا الكبير عمدة المنتدي ده شرف ليا مرورك وتعليقك علي موضوعي وارجو ان يتسع صدرك لأبنك أو اخوك الصغير محمد
انا لم اقارن بينها وبين البي أس ولا الديانا ولا الهانتر 1250 فشتان بينها وبينهم ولكن اسمح لي ان اهمس في اذنك لو اتنين صيادين واحد شايل ديانا 54 والتاني شايلك نوريكا 56 خرجو يصطادوا سوا هايصطادوا ايه؟ يمام او حمام طب والمسافات اقصي مسافة ممكن يصطادو من عليها 80 متر ولو اللي معاه الديانا نظره ثاقب وصياد خبره زي حضرتك ممكن يضرب من علي مسافة 100 متر اظن الفرق مش كبير.
المقصود من كلامي زي ما ذكرت ان البندقية علي حسب تجربتي ليها قوية بتضرب من علي مسافات بعيدة يعني فيها كل اللي ممكن يحتاجه اي صياد جديد.
بجد صدقني انا نفسي هوايتنا الراقية تنتشر وكل اللي نفسه يصطاد يلاقي الفرصة انه يصطاد بس لما واحد صاحبي يسألني اجيب بندقية كويسه بكام اقوله 2000 جنية او تشتري صيني الاقيه يخاف ويبعد عن الهواية من قبل ما يبدأ لأ2000 جنية مبلغ كبير والناس فعلا بتخاف من الصيني وصدقني حضرتك انا مسكت البي اس والنوريكا والصيني واخيرا الكرال أؤكد ليك اني لما مسكت الصيني محستش اني مطمئن للبندقية بتحس انك مقلق منها صح أظن حضرتك متفق معايا؟
انما لما مسكت الكرال طبعا فيه فرق بس تحس انك مطمئن للبندقية اللي فأيدك حضرتك اكيد فاهم قصدي يعني ايه تكون مطمئن للبندقية اللي في ايدك او قلقان منها
لحضرتك جزيل الشكر والاحترام.
msa_79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-12-09, 08:31 PM   #3
محمد يونس
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية محمد يونس
 
تاريخ التسجيل: Jan 2010
المدينه: محافظة الشرقيه
المشاركات: 257
معدل تقييم المستوى: 8
محمد يونس في بداية الطريقمحمد يونس في بداية الطريقمحمد يونس في بداية الطريقمحمد يونس في بداية الطريقمحمد يونس في بداية الطريقمحمد يونس في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد يونس
افتراضي رد: الكل ممكن يبقي صياد مع المدفع التركي (كرال)

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msa_79 مشاهدة المشاركة
استاذنا الكبير عمدة المنتدي ده شرف ليا مرورك وتعليقك علي موضوعي وارجو ان يتسع صدرك لأبنك أو اخوك الصغير محمد
انا لم اقارن بينها وبين البي أس ولا الديانا ولا الهانتر 1250 فشتان بينها وبينهم ولكن اسمح لي ان اهمس في اذنك لو اتنين صيادين واحد شايل ديانا 54 والتاني شايلك نوريكا 56 خرجو يصطادوا سوا هايصطادوا ايه؟ يمام او حمام طب والمسافات اقصي مسافة ممكن يصطادو من عليها 80 متر ولو اللي معاه الديانا نظره ثاقب وصياد خبره زي حضرتك ممكن يضرب من علي مسافة 100 متر اظن الفرق مش كبير.
المقصود من كلامي زي ما ذكرت ان البندقية علي حسب تجربتي ليها قوية بتضرب من علي مسافات بعيدة يعني فيها كل اللي ممكن يحتاجه اي صياد جديد.
بجد صدقني انا نفسي هوايتنا الراقية تنتشر وكل اللي نفسه يصطاد يلاقي الفرصة انه يصطاد بس لما واحد صاحبي يسألني اجيب بندقية كويسه بكام اقوله 2000 جنية او تشتري صيني الاقيه يخاف ويبعد عن الهواية من قبل ما يبدأ لأ2000 جنية مبلغ كبير والناس فعلا بتخاف من الصيني وصدقني حضرتك انا مسكت البي اس والنوريكا والصيني واخيرا الكرال أؤكد ليك اني لما مسكت الصيني محستش اني مطمئن للبندقية بتحس انك مقلق منها صح أظن حضرتك متفق معايا؟
انما لما مسكت الكرال طبعا فيه فرق بس تحس انك مطمئن للبندقية اللي فأيدك حضرتك اكيد فاهم قصدي يعني ايه تكون مطمئن للبندقية اللي في ايدك او قلقان منها
لحضرتك جزيل الشكر والاحترام.
فعلا انا معاك فى الكلام ده وبعدين مش هتكون اخر بندقيه الصياد هيشتريها بل بالعكس انها حتحببه فى الصيد وتهيئه انه يتقبل نفسيا انه يشترى بندقيه ب5000 جنيه مثلا لما يعرف انها ديانا او بى اس او حتى باتريوت..... المهم انها سعرها مناسب جدا لامكانيتها وبعدين على المدى البعيد ده لو قعدت معايا سنتين مثلا واستمتعت بيها فى الصيد هكون انا الكسبان .
وتقبل مرورى .
والله ولى التوفيق ........................
محمد يونس غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
البندقية التركى كرال (kral) ليها تلسكوب بيركب عليها سامى الحسينى بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 3 10-12-02 11:54 AM
الكل معزوم والف هنا وشفا noricawy isa صور وفيديو الصيد ورحلاته 8 10-04-05 02:32 AM
لما نقول روعة يبقى ديانا~~~~~~ ~aragon~ بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 18 10-03-08 06:15 PM
المدفع الرشاش عاصــم الشبراوينــي الاسلحه 0 08-02-26 06:21 AM


الساعة الآن 03:26 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir