![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| البنادق الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
بارك الله فيك أخي الحبيب...أخشي أن المبلغ المحدد يادوب وبالكاد يشتري بندقية رمسيس أو صيني ( تعبانة خالص ) مستعملة وقديمة ومتهالكة محتاجة تصليح ودهانات وتغيير سوستة وجلب ونيشانات...هاتصرف عليها أكثر من ثمنها...وفي الآخر وبعد هذه المصاريف هاتكرهك في التدريب على الرماية وتكرهك في العيشة كلها...معلش أصبر شوية وجمع مبلغ لا يقل عن 500 أو 600 جنيه ممكن تلاقي بندقية مستعملة نضيف شوية وفيها الرمق علشان تتدرب عليها...لكن حرام ترمي فلوسك على الأرض...طبعا أنا في رأيي الشخصي أن أحسن بندقية تتدرب عليها وتحببك في الرماية والصيد هي النوريكا سبورت عيار 5,5 ( نمرة 2 ) صناعة أسباني حجمها وطولها ومسكتها متوازنة وخامتها وتقفيلها ممتاز طبعا خفيفة الوزن وحديثة نيشاناتها فوسفورية سريعة التجميع ودقيقة وسرعتها متوسطة 160 م/ث مناسبة جدا لمبتدئ وحتى للصياد المحترف...لكن سعرها جديد في حدود 1400-1500 جنيه...تمنياتي لك بالتوفيق...مع خالص تحياتي...
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
اما بعد فعلا النوريكا سبورت من البنادق التي اثبت جدراتها في الرماية وخاصة للصياد المبتدأ وخاصة مع الرش الجامو ماتش والحمد لله فعلا اشتريت واحدة نمرة 2 من شهرين والحمد لله بقيت بجمع رش علي بعضه من مسافة 15 متر وطبعا سترايت شوت ولكن السؤال الذي يطرح نفسه هنا (( مع العلم انني لم اجرب البندقية في الصيد نهائيا الا مرة واحدة وقعت فيها غراب من مسافة فوق 15 متلا واقل من 20 وكانت سترايت شوت برده )) ما هي اقصي مسافة يمكن ان اضرب عليها سترايت شوت ؟ ولو مثلا عايز اضرب علي مسافة 40 متر اعمل ايه ؟ ولا المسافة ده صعبة علي بندقية ضعيفة ذي النوريكا مع العلم ان الرش المستخدم جامو ماتش وشكرا |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
الاب الروحي للمنتدى
|
اقتباس:
__________________
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار
|
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| مركز النخبة للتدريب | abosamer | ادوات الصيد الثقيله | 5 | 12-02-28 08:16 PM |
| وصول 93 طرد "طلقات" لإحدى أندية الرماية للتدريب | سامح عاشور | الموضوعات العامه | 0 | 12-01-05 11:44 AM |
| مجموعة اهداف للتدريب على الرماية | essam assem | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 4 | 11-08-15 05:04 PM |
| اريد شراء بندقية صينى او معادى نمرة 2 بحالة جيدة للتدريب | khatap | البنادق الهوائيه | 8 | 11-05-02 01:06 PM |
| مطلوب بندقية | osha966 | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 0 | 11-03-15 11:22 PM |