الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > الورشة

الورشة صيانه البنادق واصلاح مشاكلها الفنيه.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-02-15, 10:02 AM   #1
almou7ed
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية almou7ed
 
تاريخ التسجيل: Jan 2012
المشاركات: 132
معدل تقييم المستوى: 6
almou7ed مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Skype إلى almou7ed
افتراضي رد: يا ريت مساعدة من خبراء المنتدى بسرعة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد سامى مشاهدة المشاركة
يا جماعة الموضوع سهل خالص اولا اسم العدة دى دكر قلوز والمقاس 10 * 1.5 واليد الى بتمسك الدكر دة تسمى بوجى ومحدش يضحك بس انا مش شايف ان الموضوع يستاهل التكلفة دى كلها يعنى هتشترى دكر وبوجى وبنط ونستلف شنيور وممكن تكسر البنطة اوالدكر ودى تبقا تصيبة لو الدكر اتكسر جوة وهيبقى اصعب من اخراج الطبة لأنة صلب هوا ملوش حل طيب اية الحل تودية لخراط هو طبيعى عندة كل العدة دى وتقوله خرم الطبة القديمة ببونطة 8.5 ثم مشط لى السن بدكر 10 *1.5 وبعد كدة ركب طبتك الجديدة وهيبقى كلة تمام ومش هيكلفك اكتر من 10 جنية
ملحوظة كل نوع مسدس له مقاس دكر مختلف بناء على قطر الطبة الخارجى والفرق بين السن القلاوز والأخروعلشان كدة ال10 هنا هى قطر الطبة 10 ملى يعنى وال 1.5 هو الفرق بين السن وما بعدة وكمان يقسم على اتنين فيصبح 75. من الملى وهو غوط السن فى كل جانب من الطبة او الماسورة المقلوزة وعلشان كدة قولنا ان البنطة للتخريم هى 8.5 حيث الباقى على العشرة ملى هو 1.5 وهم قيمة السن
لذالك من يملك طبة يديها للخراط يقسها عندة اسهل من قياس الماسورة وهو هيعرف هيهمل اية بناء على القياس
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أخى الكريم جزاك الله كل خير وأنا متفق معاك انه اسهل انك تروح للخراط بس ازاى تروح ومعاك المسدس وتدخل فى ليه ومنين وبكام وبعدين ممكن لو عرف انه علشان مسدس يغلى عليك السعر
__________________
سبحانك اللهم وبحمدك زنه عرشك ورضاء نفسك ومداد كلماتك وعدد خلقك سبحانك لانحصى ثناء عليك أنت كما أثنيت على نفسك
almou7ed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-16, 12:58 PM   #2
وليد سامى
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المشاركات: 404
معدل تقييم المستوى: 9
وليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريق
افتراضي رد: يا ريت مساعدة من خبراء المنتدى بسرعة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة almou7ed مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أخى الكريم جزاك الله كل خير وأنا متفق معاك انه اسهل انك تروح للخراط بس ازاى تروح ومعاك المسدس وتدخل فى ليه ومنين وبكام وبعدين ممكن لو عرف انه علشان مسدس يغلى عليك السعر
وعليكم السلام ورحمة الله
كلام منطقى جدا عموما انا ذكرت كل الأسماء المطلوبة وبتتباع فى شارع الرويعى بالعتبة وشارع الجمهورية فى رمسيس
وليد سامى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
إلى خبراء المنتدى senawy البنادق الهوائيه 4 11-11-01 11:28 AM
طلب هام من خبراء المنتدي ramy11 البنادق الهوائيه 11 11-09-01 12:24 AM
كيف أطور بندقية المعادي نمررة 2؟؟؟ طلب مساعدة من خبراء الصيد engineer05 بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 26 10-07-23 08:23 AM
خدمو لأعضاء المنتدى بجد خش بسرعة واترك رأيك mekymose سوق المنتدى 3 10-07-07 03:28 PM
الى خبراء المنتدى mada6680 بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 11 09-04-14 04:16 AM


الساعة الآن 09:02 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir