![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2010
المدينه: الجيزة
المشاركات: 640
معدل تقييم المستوى: 9 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
بسم الله الرحمن الرحيم الأخ العزير الأستاذ محمد حافظ ارجو ان لا تكون تقصيدني بهذا الكلام لأنك لو كنت تقصدني فحضرتك فهمتني خطأ اولا انا معنديش مصالح يعني مليش استفاده من حيث لا حد حد حيجبلي من بره ولا انا شغال بييع بنادق ضغط الهواء ثانيا انا لم اشتم في مصر ولم اشتم في اللي حاكمينها انا اصف وضع احتكار وغيره واضن الناس والجرايد والقنوات الفضائية كلها بتقول ان البلد فيها احتكار ومحسوبية وفساد وووووو الخ ده وصف للواقع مش شتيمة يعني لما تقول لحد ان الشمس موجوده ويرد عليك انت بتكذب يبقي هو ضرير ثالثا تشبيه مصر ببريطانيا ده كتشبيه الطائرة بالعجله فكلهم وسائل مواصلات ولكن الفرق كبير والله الهادي
__________________
إنه ليس ثأرك وحدك، لكنه ثأر جيلٍ فجيل وغدًا.. سوف يولد من يلبس الدرع كاملةً، يوقد النار شاملةً، يطلب الثأرَ، يستولد الحقَّ، من أَضْلُع المستحيل لا تصالح... ولو قيل إن التصالح حيلة إنه الثأرُ تبهتُ شعلته في الضلوع.. إذا ما توالت عليها الفصول.. ثم تبقى يد العار مرسومة (بأصابعها الخمس) فوق الجباهِ الذليلة! |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد متقدم
|
اقتباس:
ألآخ ألعزيز أبو سمير أنا قصدت بكلامى كل من تناول ألسلبيات فى مصر و نظر ألى نصف ألكوب ألفارغ دون ألنصف ألملآن لماذا لم يرد أحد و يشيد بيقظة رجال ألآمن فى ألمطارات و ألموانئ ألمصرية ثم أيه دخل ألآحتكار و عز و غيره بموضوعنا , أحنا هنا بنتناول واقعة محددة أن فى واحد حاول يدخل بسلاح ممنوع و بطريقة غير مشروعة و أنظبط , فلما ألكلام يتعمم و كل من لديه شيئ مضايقه فى ألبلد يضيفه لموضوع ألنقاش ألآساسى يبقى كده ألموضوع هايوسع و يبهوق , تخيلوا لو أى واحد فيكم كان مكان موظف ألجمارك أللى أكتشف ألواقعة و قرأ هذه ألمشاركات ألتى تصفه بألتعنت و ألجهل و غيره فماذا سيكون موقفه , ثم أنت بتكلم أنك مش صاحب مصلحة كلامك غلط ليه لآن أى واحد فينا من مصلحته دخول ألآسلحة و و صولها أليه بسعر جيد لكونه من هواة ألسلاح و ألصيد , و أحد أهم أسباب غلاء ألآسعار هو ألسلبية مشكلة ألشعب قبل ألحكومة , أنت نفسك عملت أيه أيجابى قبل ما ترص سلبيات ألبلد فكرت تقاطع ألتجار ألجشعين أو توفر مصدر أخر لك و لزملاءك بأسعار معقولة , فكرت تخاطب ألمصانع ألحربية لتعديل مواصفات أنتاجها , فكرت تشترك فى جماعة أو كيان يحمى حقوقك , طبعاً لآ , مصر مش قليلة و لو كانت تمر بوعكة أحنا سببها و مرضها , ده كفاية جداً نظرتك لوطنك على أنه عجلة بألقياس لبريطانيا ألطائرة , أى أنهزامية و سلبية أكثر من ذلك
أخيراً أحب أقولك ألضرير هو من يرى ألآمور بمنظور و احد من جانبه و يغفل رؤية ألآخرين و يتهاون بها و تقبل تحياتى
__________________
|
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| اشحم بالشحم ده يا جماعه ولا لا | samraghost | الورشة | 20 | 10-12-01 03:04 PM |
| رحلة صيد اكثر من رائعة | مصطفى قناص الليل | صور وفيديو الصيد ورحلاته | 28 | 10-10-12 11:14 PM |
| ياريت الافاده للعلم | hoka | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 8 | 10-09-29 07:12 AM |
| اكبر محل فى القاهرة | احمد عزيز | سوق المنتدى | 13 | 10-03-07 08:21 AM |
| اكبر انواع الصقور علي الاطلاق | عاصــم الشبراوينــي | الصيد بالصقور | 1 | 08-05-14 04:54 AM |