الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 10-10-05, 08:23 PM   #1
المستشار
صياد متقدم
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
المشاركات: 719
معدل تقييم المستوى: 9
المستشار مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى المستشار
افتراضي رد: للعلم بالشىء ليس اكثر

يا جماعه الخير طولوا بلكم طبعا السلطات المصريه عملت الصح فى طرق معينه مرسومه فى القانون لادخال الاسلحه الخاصه بالصيد ولازم تعرفوا ان الدوله مستهدفه من كثير من الدول والجهات والنهار ده احنا منعرفش مثلا التليسكوب اللى مثيت على البندقيه ده مثلا ممكن يكون حركه يكون تليسكوب حربى وحطه تمويه على بندقيه رش لاى سبب انا شايف ان السلطه عملت الواجب المفروض عليها واحنا بنام وهما بيحمونا واحنا مش دريين ومع كل هذا انا لا انكر ان هناك كم وجم من السلبيات فى حجاااااااااااااااات كتير جدا بس الحق اولى بان يتبع وتقبلوا مرورى بروح طيبه
__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]وما رميت اذ رميت ولكن الله رمى
المستشار غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-10-05, 08:30 PM   #2
هشام سمير
قنـــاص من الدرجه الاولى

اوسمتي

 
الصورة الرمزية هشام سمير
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
المدينه: البحيره- القاهره- الاسكندريه
المشاركات: 6,252
معدل تقييم المستوى: 598
هشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى هشام سمير
افتراضي رد: للعلم بالشىء ليس اكثر

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستشار مشاهدة المشاركة
يا جماعه الخير طولوا بلكم طبعا السلطات المصريه عملت الصح فى طرق معينه مرسومه فى القانون لادخال الاسلحه الخاصه بالصيد ولازم تعرفوا ان الدوله مستهدفه من كثير من الدول والجهات والنهار ده احنا منعرفش مثلا التليسكوب اللى مثيت على البندقيه ده مثلا ممكن يكون حركه يكون تليسكوب حربى وحطه تمويه على بندقيه رش لاى سبب انا شايف ان السلطه عملت الواجب المفروض عليها واحنا بنام وهما بيحمونا واحنا مش دريين ومع كل هذا انا لا انكر ان هناك كم وجم من السلبيات فى حجاااااااااااااااات كتير جدا بس الحق اولى بان يتبع وتقبلوا مرورى بروح طيبه
اؤيد كلامك يا سيادة المستشار
__________________
هشام سمير غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-10-07, 12:30 PM   #3
abosamer
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية abosamer
 
تاريخ التسجيل: Apr 2010
المدينه: الجيزة
المشاركات: 640
معدل تقييم المستوى: 9
abosamer في بداية الطريقabosamer في بداية الطريقabosamer في بداية الطريقabosamer في بداية الطريقabosamer في بداية الطريق
Post رد: للعلم بالشىء ليس اكثر

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستشار مشاهدة المشاركة
يا جماعه الخير طولوا بلكم طبعا السلطات المصريه عملت الصح فى طرق معينه مرسومه فى القانون لادخال الاسلحه الخاصه بالصيد ولازم تعرفوا ان الدوله مستهدفه من كثير من الدول والجهات والنهار ده احنا منعرفش مثلا التليسكوب اللى مثيت على البندقيه ده مثلا ممكن يكون حركه يكون تليسكوب حربى وحطه تمويه على بندقيه رش لاى سبب انا شايف ان السلطه عملت الواجب المفروض عليها واحنا بنام وهما بيحمونا واحنا مش دريين ومع كل هذا انا لا انكر ان هناك كم وجم من السلبيات فى حجاااااااااااااااات كتير جدا بس الحق اولى بان يتبع وتقبلوا مرورى بروح طيبه
مع احترامي الشديد لك يا استاذنا احنا في بلد اذا سرق فيها الصغير اقاموا عليه الحد وبقية الأسبوع واذا سرق فيها عز واحتكر وز فلا مشكله وهذا مهلك للأمم وأحد الولاة ارسل لعمر رضي الله عنه ولعن من لعنه قال له فيها ارسل لي مالا لأحصن المدينة فقلب عمر الورقة وكتب علي ظهرها حصنها بالعدل نعم هذا الحصن الذي لا يستطيع العدو الدخول منه اما بقية الحصون فهي رماد فالله ينصر الأمم الكافرة لو كانت عادله ولا ينصر الأمم الظالمة ولو كانت مؤمنه لأن العدل من اسماء الله والله لا يحمي ولا ينصر الا العادل تقبل تحياتي يا استاذنا ولك مني كل التقدير
__________________
إنه ليس ثأرك وحدك، لكنه ثأر جيلٍ فجيل
وغدًا..
سوف يولد من يلبس الدرع كاملةً، يوقد النار شاملةً،
يطلب الثأرَ، يستولد الحقَّ، من أَضْلُع المستحيل
لا تصالح...
ولو قيل إن التصالح حيلة
إنه الثأرُ تبهتُ شعلته في الضلوع.. إذا ما توالت عليها الفصول..
ثم تبقى يد العار مرسومة (بأصابعها الخمس) فوق الجباهِ الذليلة!
abosamer غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-10-09, 02:39 AM   #4
ايهاب ابو الوفا حمدى
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية ايهاب ابو الوفا حمدى
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
المشاركات: 264
معدل تقييم المستوى: 7
ايهاب ابو الوفا حمدى مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى ايهاب ابو الوفا حمدى إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ايهاب ابو الوفا حمدى
افتراضي رد: للعلم بالشىء ليس اكثر

فى البداية اود ان اوضح لسيادتكم عدة نقاط الاولى ان الامن فى مصر اصبح امن دولة فقط واختفى معه وتلاشى الامن العام تعالى مثلا وابلغ عن سرقة سيارتك عارف الرد ايه انتظر كام يوم يمكن تلاقيها فى اى شارع او ان سارقها
يسرق مابها ويتركها لك دى نقطة الثانية ان مهمة الشرطة فى اى بلد هى مهمتين الاولى هى مكافحة الجريمة ومنع ارتكابها وهذا ما يهتم به فى الخارج والمهمة الثا
ايهاب ابو الوفا حمدى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-10-09, 02:43 AM   #5
ايهاب ابو الوفا حمدى
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية ايهاب ابو الوفا حمدى
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
المشاركات: 264
معدل تقييم المستوى: 7
ايهاب ابو الوفا حمدى مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى ايهاب ابو الوفا حمدى إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ايهاب ابو الوفا حمدى
افتراضي رد: للعلم بالشىء ليس اكثر

الثانية هى ملاحقة مرتكبها بعد ارتكابها طبعا احنا عندنا الباشوات مايعرفوش حاجة عن المهمة الاولى تماما
ايهاب ابو الوفا حمدى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-10-09, 03:06 AM   #6
ايهاب ابو الوفا حمدى
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية ايهاب ابو الوفا حمدى
 
تاريخ التسجيل: Jun 2010
المشاركات: 264
معدل تقييم المستوى: 7
ايهاب ابو الوفا حمدى مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى ايهاب ابو الوفا حمدى إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ايهاب ابو الوفا حمدى
افتراضي رد: للعلم بالشىء ليس اكثر

اما عن جزئية المطار فمطار القاهرة مثلا قمة فى التسيب والاهمال وهذه عن تجربة شخصية فاى شخص عائد من الخارج ينزل من الطائرة ويتوجه على الفور لختم الجواز وكارت الوصول ثم يتوجه الى استلام حقائبه من على السير ثم يذهب خارجا الى باب مكتوب عليه الجمارك وهو عبارة عن رجال مدنيين تابعين لوزارة المالية للتفتيش والتحصيل فكان لى تجربة مع رجل منهم يسمى الحاج عبد المنعم واصر على تفتيش حقائبى وحاولت مرارا ان افهمه انى رجل قانون ومحاميا بالنقض وعضو فى اكثر من منظمة وجمعية الا انه رفض واحرجنى جدا وفتش جميع حقائبى ولم يجد سوى بعض الملابس والاحذية والشباشب التى ليست لها اى قيمة واعتذر للى بحجة ان على متن ذات الطائرة شخص يحاول تهريب 400 موبايل واخذت حقائبى وانصرفت خارجا وانتظرت صديق لى على ذات الرحلة كان معه الاتى - عصى كهربائية- طواعق- اقلام ليزر- مجموعة متميزة من التلسكوبات اليزر والعادية بجميع احجامها المختلفة والتى تركب على المسدسات والبنادق -حاجات تشبه النجوم والتى تطير فى الهواء وترشق فى اى شيئ وبالمناسبة جميع هذه الاشياء صينى ليست ماركات وتباع على الارصفة بارخص الاثمان والمفاجاة ان صديقى هذا خرج دون ان يفتش فاين المعايير دى هيصة وشغل مصاطب وانتى وحظك ماتزعلوش لانها هى الحقيقة
ايهاب ابو الوفا حمدى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اشحم بالشحم ده يا جماعه ولا لا samraghost الورشة 20 10-12-01 03:04 PM
رحلة صيد اكثر من رائعة مصطفى قناص الليل صور وفيديو الصيد ورحلاته 28 10-10-12 11:14 PM
ياريت الافاده للعلم hoka بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 8 10-09-29 07:12 AM
اكبر محل فى القاهرة احمد عزيز سوق المنتدى 13 10-03-07 08:21 AM
اكبر انواع الصقور علي الاطلاق عاصــم الشبراوينــي الصيد بالصقور 1 08-05-14 04:54 AM


الساعة الآن 04:08 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir