![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| البنادق الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#11 |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Dec 2009
المشاركات: 263
معدل تقييم المستوى: 8 ![]() |
مش دايما بتكون السوستة او الجلبة هية السبب فى ضعف البندقية زات الماسورة الكسر
ممكن فى احيان كثيرة يكون السبب جلبة التسرب الموجودة بين الماسورة وجسم البندقية والموضوع دة حصل معاية وعالجتة بطريقة ظريفة جدا وهى كما يلى ازلت الجلبة القديمة ونظفت مكانها جدا بحيث انى ازلت الجلبة واى اثر للزيت فى هذا المكان بعد ذلك قمت بتسخين هذا المكان بماكوة لحام كهرباء زات قدرة عالية وبمسدس سيلكون ملات هذا الفراغ وبكاتر ساويت السيلكون بحيث صار مثل الجلبة التى كانت موجودة وواللة صارت البندقية لا تنفس من هذا المكان ابدا مع جزيل الشكر للاخوة بالمنتدى على هذا المجهود الطيب |
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| البحث عن ورشه سلاح | احمد قبيصى احمد | الورشة | 4 | 10-10-27 11:03 PM |