![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#2 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: May 2011
المشاركات: 970
معدل تقييم المستوى: 10 ![]() ![]() ![]() |
اخى العزيز
انا اعرف ان شرعيا خسب الفتوى بتاعة السعوديه انك لو ادركت الصيد حى وجب ذبحه انما لو ادركته ميت لا يجب ذبحه و هذا من الناحيه الفقهيه.. من الناحيه الصحيه لو دبحته و هو ميت و انا جربت كده كذا مره مبينزلش دم خالص... لازم يكون الطير حى عشان دمه ينزل منه لما يتدبح.. فايه فايدة الدبح و هو ميت طالما الدم مش هينزل و لا ايه رايك |
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| معلومة عن الغراب - معلومة مين يعرفها؟ | Amiroz | صور وفيديو الصيد ورحلاته | 19 | 11-11-23 08:22 PM |
| أجوكم ساعدوني | 777 | الورشة | 0 | 11-09-27 06:43 PM |
| صالح نفسك و صالحني ( حملة للصلح ) | essam assem | الموضوعات العامه | 13 | 11-08-15 05:18 PM |
| ايها الصيادين الشرفاء تحابوا في الله... | essam assem | الموضوعات العامه | 24 | 11-08-15 05:04 PM |
| مفاجأة فجرها الفريق سامى عنان رئيس أركان حرب القوات المسلحة . كلام يسطر بماء الذهب | sam | الصيد العام | 31 | 11-03-31 01:22 AM |