![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الورشة صيانه البنادق واصلاح مشاكلها الفنيه. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صياد قديم
|
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
منور والله وانا هقولك عن تجربه كذا نوع من الذخيرة و4 انواع مسدس فرق الصوت واضح جدا انه فى صالح 9 مللى حتى ولو تركى اكتر من ال8 مللى حتى ولو المانى واى مسدس الماسورة بتاعته قصيرة صوته اعلى من الى مسورته كبيرة لو نفس العيار ولو مسدس 8 مللى مسورته قصيرة و ال9 مللى ماسورته طويله صوت 9 مللى اعلى من 8 مللى حتى ولو 9 مللى تركى والتانى المانى ده عن تجربه اكتر من مسدس صوت (جاكال دويل وفولجا وريك المانى وبريتا 8 مللى مصرى ) والطلق rws المانى و الطلق التركى الاصفر فى النوعين 9 و 8 مللى وربنا يوفقك
__________________
سبحان الله وبحمدة , سبحان الله العظيم تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 739
معدل تقييم المستوى: 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
فى نقطة أحب أسالك فيها صوت التونا أعلى ولا الجاكال؟
__________________
إذا قسى عليك الصديق بجهله ، فأصفح عنه لأجل الود القديم و ليس لأجله |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
انا بصراحة مكنش معايا تونا ولكن كان معايا مسدس المانى اسمك ريك اف بى اى 9000 فى حجم التونه وكان 8 مللى ولكن الجاكال كان صوته اعلى حتى لما كنت بضرب الجاكال الطلق الاصفر انما التونه كمسدس عمرى ماشتريته
__________________
سبحان الله وبحمدة , سبحان الله العظيم تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 739
معدل تقييم المستوى: 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
__________________
إذا قسى عليك الصديق بجهله ، فأصفح عنه لأجل الود القديم و ليس لأجله |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
فلا اعتقد ان فى اى صوت ذخير 6 او 8 مللى ممكن صوتها حتى يكون قريب من صوت الطلق الالمانى ال9 مللى على اى مسدس صوت وخد بالك ان كميه البارود فى ال9 مللى اكتر من 8 مللى بكتيير انا فكيت الاتنين وزى محكيتلك عن تجاربى مش حته نظرية او كدة لأ تجارب عمليه وعموما لو رجعت تانى لموضوع الصوت لانى اليومين دول راكنه ومركز فى الرش هقولك باذن الله وتحياتى لحضرتك وشخصكم الكريم يا صديقى ودعائى لكم بالتوفيق
__________________
سبحان الله وبحمدة , سبحان الله العظيم تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 739
معدل تقييم المستوى: 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
و هاقول لحضرتك الأعلى فى الصوت بالترتيب 1- التونا طلقات ألمانى 2- البلو طلقات ألمانى 3- الفايبر 4- الريتاى 5- الكومبكت 5- الجلكال و صدقنى يا صديقى و ربنا يعلم أنا مابشككش فى كلامك أطلاقا و انا بأكد كلامك أن الــ 9 مللم أقوى و أعلى بس مش فى كل المسدسات عشان كده أنا كنت قايل أن الــ 8 مللم الالمانى أفضل من الــ 9 مللم التركى لأن فى فرق فى نوع البارود و كميته مع عامل المسدس و طول الماسورة يعنى الموضوع باكيدج على باعضه مش عنصر واحد و إن شاء الله نفضل نستفيد من حضرتك و الاستاذ كومبكت كمان و تحياتى ليك
__________________
إذا قسى عليك الصديق بجهله ، فأصفح عنه لأجل الود القديم و ليس لأجله |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
وتحياتى لحضرتك ولكل المحترمين امثالك بالمنتدى
__________________
سبحان الله وبحمدة , سبحان الله العظيم تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المشاركات: 1,656
معدل تقييم المستوى: 16 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
الخبير خبير |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
صياد قديم
|
انت استاذى يا جنرال واقولها قدام الدنيا كلها والف شكر لمعاليك على ردود حضرتك يافندم
__________________
سبحان الله وبحمدة , سبحان الله العظيم تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| سؤال بخصوص عن الطلق البلي | bedobato | الورشة | 9 | 12-01-28 01:14 PM |
| سؤال عن الطلق 9mm | bedobato | محدثات الصوت | 0 | 11-12-10 02:38 PM |
| سؤال فنى عن الطلق البلى 9 ملم | Yasser Arafa | ادوات الصيد الثقيله | 11 | 11-06-15 01:16 PM |