![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صياد قديم
|
تسلم ايدك موضوع تحفة
ده لولا الحظر الى على المانيا فى تقنيين تصنيع وتطوير الاسلحة والاسلحة الاستراتيجية تحديدا(طائرات مقاتلة - دبابات - صواريخ عابرة للقارات .....الخ) كان زمان المانيا عملت الى امريكا متحلمش انها تعملة بلد طول عمرها كانت مسبقة عصرها ب 50 سنه بس الحرب العالمية والطمع بتاع هتلر هو الى جابه ورا بس الموضوع جميل جدا
__________________
سبحان الله وبحمدة , سبحان الله العظيم تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
عضو مميز
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المدينه: مثلث برمودا
المشاركات: 2,153
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Nov 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 362
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
الأستاذ قناص الظلم موضوعك أكثر من رائع ولكن سبابك لقائد عظيم وهو adolf hitler فهو غير لائق فمن الواضح أن معلوماتك ضعيفه ومشوشه عن ألمانيه النازيه فهذا القائد العظيم أفنى حياته من أجل كرامه بلده و شعبه وأنتقم من اليهود وكان السبب الرئيسى فى التطوير الرهيب للاله الحربيه التى ما زال العالم يحكى عنها الأساطير... والذين لهم الحق فى الحكم الحقيقى عليه هم الألمان أنفسهم الذين عاصروه ومن أراد أن يبدى رأيه فى هذا القائد العظيم يجب أن يسأل نفسه سؤال واحد قبل أن يبدى رأيه فيه وهو من أنا من هذا القائد العظيم لكى أستطيع أن أحكم عليه و شكرا
__________________
أذا لم تعرف أين تذهب فكل الطرق تفى بالغرض |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
![]() وده نظرا لتعاملى المباشر مع الالمان وقربى لثقافتهم نظرا لطبيعه عملى واحب اقول لحضرتك انهم وبما فيهم من رجال كبار يعرفون هتلر جيدا ويعرفون انه انسان مختل عقليا اه طبعا دعم الصناعة فى المانيا بشكل غير مسبوق فى العالم ولو قارنا الولايات المتحدة وبريطانيا صناعيا من قبل الحرب العالمية الاولى لحد انتهاء المانيا هتلاقى ان مفيش وجه مقارنه ولكن احب اعرف حضرتك والحكايات دى مش منو احد ولا اتنين لا ده اى حد المانى 1- موضوع الهلوكوست حقيقى 2- قتله للشعب الالمانى نفسة (المرضى النفسيين , المرضى المزمنيين , العيوب الخلقيه ) ده حقيقى 3- الديكتاتوريه المطلقة (مش الديكتاتوريه العسكريه لأ ديكتاتوريه بمعنى الكلمة) ده بردو حقيقى فمقارنه بمميزاته ان حرق شويه يهود ولاد كلب مع كل العيوب الى فاتت دى ومعاناه كل الشعوب و الاجيال الى حضرته حتى تاريخنا الان بسببه ده دليل قاطع ويعترف الشعب الالمانى انه مختل عقليا طب تعرف حضرتك بسبب تقسيم المانيه شرقيه وغربيه معظم الناس الى متوسط عمرهم الان 60 سنه مرضى نفسيين ؟؟ حتى الجيل بتاعنا الى عنده 30 سنه مثلا تلاقيهم بيعيرو بعض ده انت من المانيا الشرقيه والتانى يقوله لا ده انا من الغربيه وكده؟؟ وخد بال حضرتك ان الشعب الالمانى شعب عنده ديمقراطيه مطلقة بمعنى انت ممكن ترفع قضية على المستشار الالمانى نفسة بشخصة وليس صفته وتكسبها وومكن يدخل الحبس 15 يوم مثلا والى اكتر من كدة بعض متخلص فترة حكمك للبلد لو لقو فى اى ثراء نتيجة وظيفتك تتحبس حتى ولو غيرت ديكور بيتك!!!!!!!!!!!!!! فكان من الصعب قوى قوى يكمل حكمه معاهم اساسا والله صدقنى مش سمع كلام من على النت ولا حاجة انا معظم اصدقائى نظرا لظروف عملى يا المان يا بولنديين يا روسيين ده راى احب اعرفهولك علشان انت صديق عزيز بس
__________________
سبحان الله وبحمدة , سبحان الله العظيم تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
عضو مميز
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المدينه: مثلث برمودا
المشاركات: 2,153
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Nov 2011
المدينه: الهرم
المشاركات: 362
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
__________________
أذا لم تعرف أين تذهب فكل الطرق تفى بالغرض |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المشاركات: 1,656
معدل تقييم المستوى: 16 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
المانيا عندها صواريخ غير طبيعية لا يوجد لها نظام دفاع على مستوى العالم كله حتى امريكا التطوير موجود بس محدود و سرى جدا و يستخدم فى حالة الحروب فقط وده بتعهد و بالاتفاق مع امريكا و من كتر ما الالمان بيحبوا بلدهم بيعرفوا يحافظوا على اسرارهم كويس اوى و مدوهاش لامريكا احب اقولك ان المانيا سابقة العالم كله فى مجال الصواريخ الحربية خاصة صواريخ الارض-جو متوسطة و بعيدة المدى و لا يوجد لها اى وسيلة دفاعية حتى الان و ما خفى كان اعظم |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
عضو مميز
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المدينه: مثلث برمودا
المشاركات: 2,153
معدل تقييم المستوى: 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
معقولة والله ؟ تسلم بامانه لانى اول مره اعرف انهم بيعملو الانواع دى من الاسلحة بعد الحرب والله يا جنرال دول يعتبرو هما الى طلعو القمر مش الامريكان لانى كنت اعرف ان العلماء بتعهم هما الى بنو كل المحطات الفضائية و الصواريخ وده كان من منتصف الخمسينات وروسيا كذلك لان روسيا اخدت جزء بردو الى كانو فى المانيا الشرقية وكان كل شغلها الشاغل الصواريخ وتطويرها من قبل العلماء الالمان جزاك الله خيرا على المعلومه يفندم وربنا يعزك
__________________
سبحان الله وبحمدة , سبحان الله العظيم تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المشاركات: 1,656
معدل تقييم المستوى: 16 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| اسلحه بيضاء+اسلحه ناريه (للزوار فقط )(الاعضاء يمتنعون) | pooforever_2010 | ادوات الصيد الثقيله | 66 | 11-08-06 02:33 PM |
| اسلحه عجيبة | hogan | ادوات الصيد الثقيله | 3 | 11-07-20 01:44 PM |
| اسلحه حريمى | hogan | ادوات الصيد الثقيله | 5 | 11-06-29 02:25 AM |
| اسلحه جميله | hosam hamza | ادوات الصيد الثقيله | 7 | 11-05-25 11:39 AM |
| اسلحه لها تاريخ | hosam hamza | ادوات الصيد الثقيله | 8 | 11-04-19 11:59 PM |