![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 245
معدل تقييم المستوى: 8 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
المطلوب دلوقت
فتح التراخيص دون التقيد بجدول زمنى او القيود المادية بتاعة الامن العام ترخيصا دائما غير قابل للالغاء لسبب مدام صاحب الترخيص ملتزم ومبيعملش مشاكل السماح باستيراد القطعة المرخصة إذا لم تتوفر القطعة المطلوب من حيث السعر او النوع نظر لان السوق عندنا بيبالغ حبتين ويقول العرض والطلب فتح انتاج المصانع الحربية من جميع المنتجات من مسدسات وبنادق للجمهور وتوفير الذخيرة فى منافذ خاصة بالمصنع ومرحش يقولوا الانتاج موقوف او روح اشترى من المحالات المسدس الحلوان بيخرج من المصنع ب 3000 جنية قدرة قادرة فى المحالات بقى 20000 والطلقة 3 جنية تبقى ب 30 جنية؟؟؟؟ حد عنده تفسير ليه كدة؟من التجار او السادة الاعضاء |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد متفاعل
تاريخ التسجيل: Dec 2011
المشاركات: 150
معدل تقييم المستوى: 6 ![]() |
اقتباس:
ما انت كدا كدا اخدت الترخيص وطلع عين ال جيبينك عشان تاخد رخصه السلاح وعديت علي جميع التحريات وجميع القطاعات الامنيه ليه بقي تاخد موفقه استيراد تاني ولا عشان الجيش لازم يدي بصمتو ويزودو التعقيد شويه يعني انت سواء جبت السلاح من مصر او من برا هيبقي معاك سلاح وأساسا أمانه الدفاع في كل الأحوال بتوافق علي الاستيراد بس بتاخد وقت عشان لو انت مطلعش عينك في الترخيص يطلعهالك هم في موافقه الاستيراد ولو هم خائفين من انك تجيب سلاح غير مصرح بيه في مصر كدا ولا كدا الموافقه مش بيتحدد فيها نوع السلاح يعني بيتكتب فيها مسدس او بندقيه بس ولو حد جاب سلاح غير مصرح بدخولو مصر احجزو في الجمارك ومتسلمهوش لل مستوردة واعمل قائمه في الجمارك وعلي النت الاسلحه المسموح جلبها من الخارج والغير مسموحه عشان محدش يستورد حاجه وتتصادر زي ما بتمنع اي مسدس اوتوماتك وفي الحاله دي لو لغو الموافقه ال بتخدها من الامانه دي اسعار السلاح هيقل جداً في مصر ومش هيبقي موجود الجشع بتاع التجار الموجود حاليا وهتبقي اسعار السلاح زي برا مع اضافه الجمارك والشحن فقط ومكسب صغير للتاجر مش يضرب السعر في 10 ولا 20 مره وسوق السلاح في مصر يبقي محترم مش لا إحنا فيه دلوقتي
__________________
my shotgun benelli m3 super 90 kromo |
|
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| السلام عليكم من تركيا "اخبار و استفسار" | Ahmedlr | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 20 | 12-07-14 04:51 PM |
| خطوات عمليه لتيسير ترخيص الاسلحه في جمهورية مصر العربيه | hossamedeen | ادوات الصيد الثقيله | 96 | 12-02-01 11:18 PM |
| رحله الي تركيا | Masterssss | مقتنيات الاعضاء | 33 | 11-12-19 11:26 PM |
| تركيا تطرد السفير الاسرائيلي | Karim Eid | الموضوعات العامه | 6 | 11-09-03 12:47 AM |
| قانون الاسلحه والذخائر المصرى | hosam hamza | ادوات الصيد الثقيله | 1 | 11-03-19 03:56 PM |