![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#7 | |
|
صياد قديم
|
اقتباس:
يعني::::: علي الأهداف القريبة لحد 20 متر حضرتك بتضرب تحت الهدف شوية يعني أسفل (الصفر التكتيكي) يعني سن نملة الدبانة علي فتحة النشينكان الخلفى أسفل الهدف مباشرتا.. وبتعرف من الرشة التانية أو التالتة مقدار الإنحراف فبتظبط إيدك ولما بيكون الهدف علي 50 متر بتضرب علي (الصفر التكتيكي) يعني سن نملة الدبانة علي فتحة النشينكان الخلفى علي الهدف مباشرتا وطبعا علي 100 متر مش لازم ترفع النشينكان الخلفي.. متهيألي كده عرفت إلي فيها.. حترفع سن نملة الدبانة شوية عن فتحة النشينكان الخلفي وتحطه علي الهدف أما تحريك النشينكان الخلفى صعود وهبوط فقط في حالة الرماية المتكررة علي أهداف بعيدة مثلا والبعد شبه واحد ومنصحش بكدا علشان مع الإستخدام حتعرف معامل الإنحراف في كل بعد بتضرب عليه وطبعا (الصفر التكتيكي) لكل سلاح متغير حسب نوع السلاح ومداه وقوة إندفاع الطلقة... مش حتجيب بندقية هاي باور الصفر بتاعها عند 50 م زي بندقية رمسيس مثلا الصفر بتاعها 20 م أو بتدقية كلاشينكوف الصفر بتاعها 500 متر أتمنى تكون فهمتني وأفادت حضرتك
__________________
م.أحمد مصطفى {رَبّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْت إِلَيَّ مِنْ خَيْر فَقِير} |
|
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| عدم ضبط النيشان فى مسدس رش umarx cp99 sport | tamercad | الورشة | 0 | 11-10-21 06:19 PM |
| ايهم افضل فى النيشان والقوة | صياد مبتدأ | محدثات الصوت | 12 | 11-07-13 02:34 PM |
| قاعدة النيشان الاساسية | msa_79 | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 17 | 11-06-24 02:09 PM |
| خطأ فى ضبط النيشان | القناص | الصيد العام | 32 | 10-12-04 09:18 AM |
| مشكلة فى النيشان الامامى للجامو شادو 640 | body man | الورشة | 8 | 09-04-28 12:13 PM |