الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-12-17, 07:12 AM   #1
hema777h
تاجر مسجل بالمنتديات
 
تاريخ التسجيل: Jul 2010
المشاركات: 2,711
معدل تقييم المستوى: 22
hema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريق
افتراضي رد: تجربتى فى محلات السجلابى فرع الجيزة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة commando مشاهدة المشاركة
النهارده روحت انا وواحد صاحبى نشترى علبة طلق بلى من محل السجلابى فرد علينا الشاب اللى شغال بأسلوب ينفرز ومنتهى الاستهتار ان الحاجة دى مش عنده المهم قولنا نسأل على اسعار الطبنجات الصوت وكانت المفاجأة
ايكول تونا تخيلو بكام 850 جنيه
الريتاى بارون 1200 جنيه
الروم 3000 جنيه
وكل الاسعار تنفرز ومبالغ فيها والشاب يكلمك من على الباب ومش عايزك حتى تدخل تلقى نظرة والرد بالقطارة مش ياخد ويدى معاك فى الكلام بصراحة الكلام اللى سمعته عن الاسعار بتاعة المحل ده تخليك ترو ح تشترى وانت مغمض لما تروح تحصل الصدمة هذا للتحذير ليس للاساءة للمحل والله اعلم

يا استاذ مفيش حد يعمل الي انت عملتو دااااا خالص وانا اتعملت معاهم كذاااا مرة والناس هناك محترمين جداااا من اول الصغير لحد الكبير حتي الدكتور نديم نفسو بس مفيش محل في مصر كلها بيبيع طلقات بلي وانت رايح محل والمنتدي موجود لية انا مش عارف وبعد كدااا بنقول لية المحلات بتتعامل باسلوب مش كويس عشان ممكن يكون حد داخل قبليك يسالو علي حاجة زي كدااا وهي ممنوعة نهايئا .......وعلي فكرة مفيش محل في مصر كلها هتلاقي عندو طلقة بلي واحدة .........
__________________
MR.X
لاسلحة الصيد البري والبحري ومحدثات الصوت
يسعدنا تشريفكم لنا بمعرضنا في مصر الجديدة
48 شارع بغداد امام فندق بيروت
محافظة القاهرة
يسعدنا توفير خدمة الشحن الي جميع الاعضاء في جميع المحافظات
وتكلفة الشحن علي حسب المحافظة

01000131401
01093635793
hema777h غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-17, 08:01 AM   #2
ebrahem
صياد متقدم
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 782
معدل تقييم المستوى: 14
ebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريق
افتراضي رد: تجربتى فى محلات السجلابى فرع الجيزة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h مشاهدة المشاركة

يا استاذ مفيش حد يعمل الي انت عملتو دااااا خالص وانا اتعملت معاهم كذاااا مرة والناس هناك محترمين جداااا من اول الصغير لحد الكبير حتي الدكتور نديم نفسو بس مفيش محل في مصر كلها بيبيع طلقات بلي وانت رايح محل والمنتدي موجود لية انا مش عارف وبعد كدااا بنقول لية المحلات بتتعامل باسلوب مش كويس عشان ممكن يكون حد داخل قبليك يسالو علي حاجة زي كدااا وهي ممنوعة نهايئا .......وعلي فكرة مفيش محل في مصر كلها هتلاقي عندو طلقة بلي واحدة .........
+1111111111111111111111111111111111111111111111
ebrahem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-17, 08:25 AM   #3
dr_mohasan
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
 
الصورة الرمزية dr_mohasan
 
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289
dr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدى
Smile رد: تجربتى فى محلات السجلابى فرع الجيزة

للأسف يا إخوانى , إحنا اللى بنجيب المعاملة السيئة و عدم الاحترام لنفسنا

أنت رايح تسأله عن حاجه توّديه فى داهية و تقفلّه المحل , ومستغرب انه بيعاملك وحش

مجرد السؤال عن طلقات البلى فى محلات السلاح ممكن يسىء للمحل و يضعه موضع شبهة لو حد سمعك وأنت بتسأل , لأن معنى أنك رايح تسأل بمنتهى الثقة كدة ممكن يتفهم من أى حد حاضر الموقف أو حتى واقف أمام المحل بيتفرّج أن المحل ده شغال فى الحاجات دى و علشان كدة الناس بتتردد عليه و بتسأل بكل ثقة عنها , علشان كده هو مجبر أنه يرد عليك الرد ده و يعاملك المعاملة السيئة دى علشان يثبت لأى حد ممكن يسمع سؤالك بالصدفة أنه مش بيتعامل فى الكلام ده

المشكلة فى سؤالك ده مش بس فى خوف المحل من القانون , ولكن خوفه كمان من البلطجية , لأن عادة أى مجموعة من المنحرفين أو البلطجيّة بيختبروا محلات السلاح فى التعامل , يعنى يبعتوا واحد منهم يسأل عن طلقات بلى مثلاً علشان يختبر المحل و هل ممكن يستجيب و يبيعله ولو حتى من تحت الترابيزة , وساعتها بيبتدى يطلب من المحل حاجات أكبر من كدة مثل طلقات الحى أو الخرطوش مثلاً , علشان كدة اصحاب المحلات بيردّوا بطريقة مش كويسة علشان يقفلوا الباب فى وجه هذه المحاولات (الكلام ده عرفته لما كنت عند شريف بتاع الصيانة اللى فى شارع شبرا و دخل واحد يسأل على طلقات بلى , شريف برضه رد عليه رد ناشف و قاللوا احنا مش بنتعامل فى الحاجات دى)

أظن دلوقتى بقى مفهوم سبب المعاملة السيئة

ثانيا , شهادة لوجه الله تعالى , أنا رحت المحل ده مرتين مع زميلنا محمد وفيق و اتعرفت على أستاذ نديم و أ/على , وهم ناس محترمين جداً وتعاملهم ودّى جداً , والله العظيم أنا فضلت فى المحل ما يقرب من ساعة كاملة بعد ما اشتريت علبتين رش فقط و فضلت أسأله تقريباً عن كل حاجة فى المحل و أسعارها , والناس كانوا مرحبين جدا , واتعرّفت هناك على دكتور اشرف السعدنى زميلنا فى المنتدى بالصدفة وكان بيشترى من هناك حاجات .

و بالنسبة للأسعار فهى قابلة للتفاهم و الفصال وده عن تجربة شراء منهم , ولا تنسوا أن أسعار السلاح فى المحلات عادة بتكون أغلى من تجّار المنتدى لأن عندهم التزامات من ضرايب و ايجار و مرتبات و تكاليف تشغيل .... إلخ

ويجب الحرص من الزملاء فى التعامل مع محلات السلاح علشان مانجيبش المعاملة السيئة لنفسنا

خالص تحياتى
__________________

--------------------------------------------
اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم
--------------------------------------------
dr_mohasan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-17, 08:33 AM   #4
hema777h
تاجر مسجل بالمنتديات
 
تاريخ التسجيل: Jul 2010
المشاركات: 2,711
معدل تقييم المستوى: 22
hema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريق
افتراضي رد: تجربتى فى محلات السجلابى فرع الجيزة

شهداة حق يا جماعة في فتح الله اسكندرية فرع سعد زغلول وفي حضور عضوين من الاعضاء من اسكندرية هما احمد عطا الله واحمد خلف انهم كانو كويسين جدااااااااا وكان اسلوب التعامل فووووق الممتاز من جميع العاملين وكان في اخد ورد في الاسعار بلاسلوب الكويس المحترم
__________________
MR.X
لاسلحة الصيد البري والبحري ومحدثات الصوت
يسعدنا تشريفكم لنا بمعرضنا في مصر الجديدة
48 شارع بغداد امام فندق بيروت
محافظة القاهرة
يسعدنا توفير خدمة الشحن الي جميع الاعضاء في جميع المحافظات
وتكلفة الشحن علي حسب المحافظة

01000131401
01093635793
hema777h غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-12-17, 02:48 PM   #5
commando
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية commando
 
تاريخ التسجيل: Oct 2011
المدينه: حلوان
المشاركات: 297
معدل تقييم المستوى: 7
commando في بداية الطريقcommando في بداية الطريقcommando في بداية الطريقcommando في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى commando
افتراضي رد: تجربتى فى محلات السجلابى فرع الجيزة

ايه يا جماعة فى ايه ما الناس بتبيعوه علنى فى كل حته ها نفرض انى غلطت وسألته سؤال وحش مش عاجبه كان ممكن يقولى ما عنديش ويدخل فى موضوع السؤال على الطبنجات بكل أدب طيب الاسعار الميالغ فيها دى ايه التونا 850 جنيه ايه الاستغلال ده عامة ده رايى وكل واحد حر فى رايه
commando غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
محلات الجيزة ramadan محلات الاسلحه وادوات الصيد 21 12-04-26 04:01 PM
السجلابى فى الجيزة محمد المهدى محلات الاسلحه وادوات الصيد 4 11-12-09 08:55 PM
تجربتى مع محلات الاسلحة omarmagic بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 31 11-05-16 07:09 PM
احتراسو من محلات ميدان الجيزة smsmn8888 الصيد العام 11 11-03-20 04:02 PM


الساعة الآن 02:04 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir