![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#2 |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Feb 2010
المشاركات: 317
معدل تقييم المستوى: 7 ![]() |
موضوع جميل
فعلا المسدس بيشتغل افضل مع الطلقات الفضي التركي لأن الطلقات النحاس الذهبي بتعلق فيه في بيت النار ومش بترد الأجزاء للأخر فالطلقة بتحشر مع اللي وراها اللي اتسحبت وسبب الطلقات التركي أفضل فيه انها بيضاوية شوية ونهايتها ضيقة فدفع الغاز المتولد عن انفجار البارود اللي لونه اسود بيكون قوي فالطلقة بترد الاجزاء وبتسحب الطلقة اللي وراها في الخزنة بدون مشاكل والسواد اللي بيكون في المسدس بيكون بسبب ان الاتراك بيستخدموا بارود نوعه ردئ ومش جاف زي الموجود في الطلقات الالماني وعلى فكرة المسدس الجلوك 17 الحي كمان فيه مشاكل كتير في مصر ساعات تلاقيه بيمنع وبيكدب ويحشر طلقات والسبب انه مخصص للضرب بطلقات هاي باور مستوردة بنسميها 9 في 19 ودي النهاية بتاعتها مقببة شوية بعكس طلقات المصانع العادية ذات النهاية المستوية او الممسوحة والطلقات العادية اما بتتحط في الجلوك وبعض انشواع الهكلر الألماني والبريتا 92 اف والاف ان البلجيكي وكما الزيج زاور مش بتتضرب كويس من ابرة المسدسات دي وعشان كده ممكن تحشر او تمنع وتقبلوا مروري وشكرا
__________________
الحمد لله رب العالمين |
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| المسدس الغني عن التعريف {glock} | glock800 | ادوات الصيد الثقيله | 11 | 11-04-18 12:10 AM |
| Bruni P4 - Front firing رايك اة | smsmn8888 | ادوات الصيد الثقيله | 17 | 11-04-05 12:20 AM |
| مطلوب مسدس صوت Bruni 92 إيطالي | Khalil | محدثات الصوت | 2 | 10-02-16 12:24 AM |
| Glock vs. Beretta | glock800 | ادوات الصيد الثقيله | 0 | 09-12-09 12:42 AM |