![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#9 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: بورسعيد
المشاركات: 669
معدل تقييم المستوى: 9 ![]() ![]() ![]() |
اخي الحبيب أحمد kefafy ربنا يكرمك ويبارك فيك وانا عمري ما هستعمل بلي بس كنت بسأل
![]() اللي مخليني عايش حياة استغراب حاليا كلام محل سلاح عندنا رحت لقيت الرش ده http://www.photosbykev.com/wordpress...stinger-0-177/ ودي صورته ![]() صاحب المحل قالي بالنص: الرش ده ماينفعش للمسدسات قولتله ليه قالي لانه عايز قوة اندفاع عالية وماسورة المسدس صغيرة وقوته ضعيفة مقارنة بالبنادق مع ان مسدسي سرعته 130 متر في الثانية طبعا ضعيفة بالنسبة للبنادق لكن للمسدسات فسرعته كويسة جدا جداً المهم ماخدتش في بالي لغاية من ساعتين فاتوا بدور على الرش ده لقيت في بياناته حاجة غريبة اوي وزن الرشاية الواحدة نمرة 1 5.4 grain يعني بالجرام 0.34 في حين ان الرش الماستر بوينت اللي بستعمله وزنه 7.9 grain يعني 0.51 جرام!!!!! فاستفساري حاليا : هل كلام صاحب المحل ده حقيقي؟ في حين ان الحقائق العلمية بتشير الى ان وزن الرش ابو رأس صلب تقريبا ثلثين وزن الرش الماستر بوينت فازاي كلامه حقيقي؟ياريت الافادة لان العلبة ب 120 جنيه فيها 100 تقريبا ومافيش مشكلة اني اشتريه اخليه للظروف الحالكة اوي بس خايف يكون كلامه صح مع ان الحقيقة والمقارانات بتقول ان وزن الرشاية اخف من اي رش عادي.. فرأيك ايه في الكلام ده عامة ورأي الاخوة كلهم ؟ |
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| بخصوص طلقات الرش الموجوده بمصر!!! | za2r2lel | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 43 | 11-10-02 01:03 PM |
| استفسار بخصوص قوة ضغط البنادق و الرش ؟؟؟؟ | Axel | الصيد العام | 5 | 11-07-18 01:13 PM |
| ارجو الرد ياجماعة بخصوص انواع الرش وانواع التلسكوبات | Peace Missile | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 40 | 11-03-24 10:59 AM |
| استفسار بخصوص الرش | neiazy | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 3 | 11-02-28 12:36 PM |
| بخصوص المسدس الرش gamo p23 ارجوا الرد للاهميه | hazem3008 | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 4 | 11-02-16 09:45 PM |