الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-10-23, 12:10 AM   #1
diamond
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية diamond
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المشاركات: 77
معدل تقييم المستوى: 6
diamond مستواه غير معروف
افتراضي رد: نحذير هام (اخر منتج صينى )

السلام عليكم

بصوا يا جماعه انا مش شايف ان المشكله فى ان الصين عملت بيض سواء كان خطر على الانسان او غير ضار لان هما يعملوا اللى هما عايزين يعملوا لكن مثلا معتقدش انهم هيجبرو كل مصر وهو نازل من عندهم ان مش هيركب طيارة مصر للطيران الا لما ياخد معاه كرتونه من البيض الجديد علشان يعملهم دعايه ولا مثلا هيقولونا انهم هيتبرعونا بكام الف كرتونه بيض من الصنف الجديد !!!!!

بصوا كده حواليكو فى كل الدول وكمان عندنا هتلاقو ناس كتير بتخترع وتالف وتبتكر حاجات من الممكن انها تأذينا بس احنا بنسبها وبنتجنبها .

المشكله مش فى الصين المشكله فى المستوردين اللى طالعين نازلين على الصين وكل همهم انهم يجيبو المنتج الارخص سعر علشان ينافس منتج اخر فى السوق هو كمان من الصين يعنى مثلا سعتك عايز تجيب شنطه جلد يفرجك شنطه بتعمل 100 دولار تقريبا بس طبعا المستورد بتاعنا شاطر عايز يلف دورة راس المال بسرعه فيقولو لا انا عايزها ب 10 دولار وتكون نفس الشكل يقولو من عينيا وعلى فكره دا مبيكنش المستورد الاسوء لان فى واحد تانى ممكن يقولو بدولار بس وبردو هيعملوها بس الفارق طبعا كبير ما بين الشنطه ام 100 دولار وام 10 دولار هنا بتكلم على جلد طبيعى يعيش عمراا طويلااا وهنا اول ما الشنطه الرخيصه تشبك فى اول مسمار ارميها بقى وهاتلك واحده تانيه فى النهايه ساعد المستورد اللى من النوع ده فى هبــــــــــوط حاد فى ذوق المستهلك اللى ملاقاش حاجه تانيه افضل وكان مضطر انه يشترى دى وكمان ضرب صناعة بلده .
وبالنسبه للبيض هتلاقى المستوردين بعد طبعا ما الصينينن يحسنو ويتفادو الاخطاء الاولى فى صناعه هذا النوع ولما الصين تسمح بيه عندها هنا بقى يبتدو يشغلو دماغهم الكرتونه هنا بكام وهناك بكام ولو جبت مثلا عشر الاف كرتونه وبعتهم اقل من البيض المحلى هيتفرتكو فى قد ايه وهكون كسبت كام .

صدقونى المشكله مش فى الصين المشكله فى اللى بيطلع الصين ويختار الاسوء لاهل بلده فى مقابل نجاحه المادى وشوفوا الالكترونيات فى امريكا معظمها صينى الصنع لكن الاعلى جوده فى العالم.

المشكله فى نوعية الناس اللى بتسافر وتاذينا وتوصلنا اللى ممكن احنا نكون لسه معرفناش عن اذيته حاجه.

تحياتى لك ولكل الاعضاء المحترمين وعــــــــــذراااا على الازعاج .

شــــكرااا .
diamond غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-23, 12:43 AM   #2
pooforever_2010
المشرف العام

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المشاركات: 6,676
معدل تقييم المستوى: 438
pooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: نحذير هام (اخر منتج صينى )

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diamond مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

بصوا يا جماعه انا مش شايف ان المشكله فى ان الصين عملت بيض سواء كان خطر على الانسان او غير ضار لان هما يعملوا اللى هما عايزين يعملوا لكن مثلا معتقدش انهم هيجبرو كل مصر وهو نازل من عندهم ان مش هيركب طيارة مصر للطيران الا لما ياخد معاه كرتونه من البيض الجديد علشان يعملهم دعايه ولا مثلا هيقولونا انهم هيتبرعونا بكام الف كرتونه بيض من الصنف الجديد !!!!!

بصوا كده حواليكو فى كل الدول وكمان عندنا هتلاقو ناس كتير بتخترع وتالف وتبتكر حاجات من الممكن انها تأذينا بس احنا بنسبها وبنتجنبها .

المشكله مش فى الصين المشكله فى المستوردين اللى طالعين نازلين على الصين وكل همهم انهم يجيبو المنتج الارخص سعر علشان ينافس منتج اخر فى السوق هو كمان من الصين يعنى مثلا سعتك عايز تجيب شنطه جلد يفرجك شنطه بتعمل 100 دولار تقريبا بس طبعا المستورد بتاعنا شاطر عايز يلف دورة راس المال بسرعه فيقولو لا انا عايزها ب 10 دولار وتكون نفس الشكل يقولو من عينيا وعلى فكره دا مبيكنش المستورد الاسوء لان فى واحد تانى ممكن يقولو بدولار بس وبردو هيعملوها بس الفارق طبعا كبير ما بين الشنطه ام 100 دولار وام 10 دولار هنا بتكلم على جلد طبيعى يعيش عمراا طويلااا وهنا اول ما الشنطه الرخيصه تشبك فى اول مسمار ارميها بقى وهاتلك واحده تانيه فى النهايه ساعد المستورد اللى من النوع ده فى هبــــــــــوط حاد فى ذوق المستهلك اللى ملاقاش حاجه تانيه افضل وكان مضطر انه يشترى دى وكمان ضرب صناعة بلده .
وبالنسبه للبيض هتلاقى المستوردين بعد طبعا ما الصينينن يحسنو ويتفادو الاخطاء الاولى فى صناعه هذا النوع ولما الصين تسمح بيه عندها هنا بقى يبتدو يشغلو دماغهم الكرتونه هنا بكام وهناك بكام ولو جبت مثلا عشر الاف كرتونه وبعتهم اقل من البيض المحلى هيتفرتكو فى قد ايه وهكون كسبت كام .

صدقونى المشكله مش فى الصين المشكله فى اللى بيطلع الصين ويختار الاسوء لاهل بلده فى مقابل نجاحه المادى وشوفوا الالكترونيات فى امريكا معظمها صينى الصنع لكن الاعلى جوده فى العالم.

المشكله فى نوعية الناس اللى بتسافر وتاذينا وتوصلنا اللى ممكن احنا نكون لسه معرفناش عن اذيته حاجه.

تحياتى لك ولكل الاعضاء المحترمين وعــــــــــذراااا على الازعاج .

شــــكرااا .
الله ينور يا كبير
فعلا المشكله فضعاف النفوس اللى بيدورا على المكاسب الماديه


بجد شرفنى مرورك وفعلا كل مشاركاتك رائعه وتعجبنى واتمنى اتشرف وتقبلنى صديق ليك
تحياتى
__________________
أتمنى تكون فيه معلومه مفيده فموضوعاتى
تحياتى
ابو نور
http://im63.gulfup.com/Q32Z84.jpg
pooforever_2010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-23, 12:54 AM   #3
diamond
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية diamond
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المشاركات: 77
معدل تقييم المستوى: 6
diamond مستواه غير معروف
افتراضي رد: نحذير هام (اخر منتج صينى )

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pooforever_2010 مشاهدة المشاركة
الله ينور يا كبير
فعلا المشكله فضعاف النفوس اللى بيدورا على المكاسب الماديه


بجد شرفنى مرورك وفعلا كل مشاركاتك رائعه وتعجبنى واتمنى اتشرف وتقبلنى صديق ليك
تحياتى
السلام عليكم

اشكرك على ذوقك .
وانى اكون هنا فى المنتدى ده شرف ليا بجد فما بالك لما اتشرف بحضرتك صديق ؟!

يشرفنى صداقتك طبعاااا .

تحياتى لك ولكل الاعضاء المحترمين .

شكـــرااا .
diamond غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-23, 12:59 AM   #4
pooforever_2010
المشرف العام

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المشاركات: 6,676
معدل تقييم المستوى: 438
pooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدىpooforever_2010 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: نحذير هام (اخر منتج صينى )

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diamond مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

اشكرك على ذوقك .
وانى اكون هنا فى المنتدى ده شرف ليا بجد فما بالك لما اتشرف بحضرتك صديق ؟!

يشرفنى صداقتك طبعاااا .

تحياتى لك ولكل الاعضاء المحترمين .

شكـــرااا .
والله الشرف ليا يا باشا
وبجد وجودك فالمنتدى اضافه لينا
تحياتى
__________________
أتمنى تكون فيه معلومه مفيده فموضوعاتى
تحياتى
ابو نور
http://im63.gulfup.com/Q32Z84.jpg
pooforever_2010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
خطوات شراء منتج ( سكوب او غيرة ) من الانترنت Peace Missile الصيد العام 80 19-09-13 05:50 AM
اي باد صيني samirpop2 مقتنيات الاعضاء 20 11-10-17 09:40 PM
صيني موديل 62 @khaled_taha@ الورشة 6 11-02-14 01:08 AM


الساعة الآن 12:05 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir