![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| صور وفيديو الصيد ورحلاته ميديا عن الصيد والاسلحه ورحلات صيد الاعضاء. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#6 |
|
صيــــــــاد محتــــــرف
|
السلام عليكم .... انا يا جماعه هقول اللى باعمله بالظبط .
انا لما بضرب الطير ويقع سواء مات او ممتش بجرى عليه وادبحه ... وهذا لتصفية الدم لكى لا يتجلط داخل الطير ... والشيخ محمد حسان قال : يجب التزكيه سواء كان ميتا ام لم يمت للمحافظه على امور الشريعه ولتصفية الدم لان اكل الدم محرم .... ولو دبحت ومفيش دم نزل يبقى افصل الراس تماما .... انا والحمد لله واثق من كلامى عشان كده بنفذه وفعلا الزرقان بييجى من عدم الدبح ولو مش مصدق اضرب يمامه وادبحها على طول وشوف لونها هتلاقيه عادى جدا نفس لون الفراخ بس مع فرق العظم باين لان الفرخه مليانه لحم ..... ارجو ان اكون افدتك .... تحياتى .
__________________
وكل الانبياء تقول نفسى **********واحمدنا ينادى من ورائى .
صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم |
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| سؤال ... هل الصيد في رمضان حرام ؟؟؟ | mimic | الصيد العام | 6 | 10-08-11 01:47 PM |
| سؤال لأهل الخبرة في الهنتر 1250 | الصياد المبتدء | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 6 | 10-07-29 01:56 AM |
| سؤال لأهل الخبرة | adel152 | الورشة | 5 | 10-02-11 10:16 PM |
| ياجماعه ده سؤال بجد مهم عندي ومتعلق بحكم الشريعه في الصيد | noricawy isa | بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها | 2 | 09-05-13 02:43 PM |