الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > البنادق الهوائيه

البنادق الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-10-10, 01:18 PM   #1
SMART141366
صياد نشيط
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المشاركات: 489
معدل تقييم المستوى: 9
SMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Skype إلى SMART141366
افتراضي Re: أريد شراء والتر cp88 يكون بحالة جيدة أو جديد

مسدس الغاز الوالتر سى بى 88 جميل وشكلة ووزنة محاكى للحقيقى تحفة تصلح للاقتناء لكنة مش عملى اذا كان الهدف الصيد او الدفاع انا بقول مش عملى مش لا يصلح مش عملى يعنى ممكن تصطاد بية بس من مسافة قريبة لا تتعدى 5م وبالنسبة للدفاع فانة يصلح للدفاع فى حالة شخص واحد فقط وبدون سلاح نارى بمطواة او شومة مثلا لكن حاجة ذى المسدس الصوت البلى الايكول جاكال الالى خزنة 16 طلقة كفيل لو بيستخدمة محترف انة يقضى على بلطجى يحمل بندقية الى اذا كان غير محترف
وعلى كل يوجد مسدس لدى صديق سى بى 88 لدى صديق بحالة جديدة ممكن ادى لحضرتك تليفونة لو
SMART141366 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-10, 01:49 PM   #2
ahmedslh
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Oct 2011
المشاركات: 3
معدل تقييم المستوى: 0
ahmedslh مستواه غير معروف
افتراضي رد: Re: أريد شراء والتر cp88 يكون بحالة جيدة أو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smart141366 مشاهدة المشاركة
مسدس الغاز الوالتر سى بى 88 جميل وشكلة ووزنة محاكى للحقيقى تحفة تصلح للاقتناء لكنة مش عملى اذا كان الهدف الصيد او الدفاع انا بقول مش عملى مش لا يصلح مش عملى يعنى ممكن تصطاد بية بس من مسافة قريبة لا تتعدى 5م وبالنسبة للدفاع فانة يصلح للدفاع فى حالة شخص واحد فقط وبدون سلاح نارى بمطواة او شومة مثلا لكن حاجة ذى المسدس الصوت البلى الايكول جاكال الالى خزنة 16 طلقة كفيل لو بيستخدمة محترف انة يقضى على بلطجى يحمل بندقية الى اذا كان غير محترف
وعلى كل يوجد مسدس لدى صديق سى بى 88 لدى صديق بحالة جديدة ممكن ادى لحضرتك تليفونة لو
شكرا جزيلا أخوتي للرد والمساعدة..

وهل تدلني على المسدس ال" الصوت البلى الايكول جاكال الالى خزنة 16 طلقة" ألاقيه فين؟ وهل بيبقى جاهز ولا لازم أوديه مكان يفتح الماسورة وكده؟

وألف شكر مقدما
ahmedslh غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-10, 02:15 PM   #3
ِAhmedAlaa2007
صياد قديم
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 1,353
معدل تقييم المستوى: 80
ِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدىِAhmedAlaa2007 من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ِAhmedAlaa2007 إرسال رسالة عبر Skype إلى ِAhmedAlaa2007
افتراضي رد: أريد شراء والتر cp88 يكون بحالة جيدة أو جديد

بس يا باشا انا هوضحلك الموضوع كله وهقول اللي ليا واللي عليا بما يرضي الله :
بسم الله

المسدس الغاز ضعيف شوية عن البنادق بس حمله قانوني 10000 % حتي لو ضابط رزل اخره تروح مورليه الخزنة بتاعتك وانبوبة الغاز وشكرا ومستحيل حتي يفكر يخدك القسم عشان غير منطقي ان مسدس 4.5 مم يتحول لحي وهوا اساسا مفيهوش خزنة مشط عشان الرصاص او حتي يضرب طلقة واحد مستحيل جدا جدا
المسدس غير ناري تماما وموفر جدا
يعني انبونة والتر ومستحيل تلاقي اغلي منها بتضرب بلاش اقول 70 خليها 50 طلقة + علبة الرش او البلي ب 35 ج يعني 50 طلقة ب 3.5
يعني تكلفة ضرب 50 طلقة 13.5 وعمرها ما تعدي التكلفة دي !!!
انتا لو ناوي تجيب cp88 لو هتشيله كل يوم غير الانبوبة كل 10 ايام واساسا مستحيل تسرب بس الافضل انك قبل الرماية تحد انبونة وتشليه لما تفضي وما تسبهاش اكتر من 5 ايام (( ده الرسمي ))
الاسعار في مصر من 1000 -2000 والاخوة يفيدوك اكتر مني

كده خلصنا الغاز نيجي بقا للصوت

مسدس ناري عشان تمشي مطمن لازم يكون مقفول ولو مقفول مش هيضرب بلي يعني زي قلته !!!!!
طب لو مفتوح ممكن الضابط يرزل عليك و سين وجيم وتعالي يا ...... للقسم لغاية لما نعرض المسدس علي المعمل الجنائي !!!!!!
ما بالك بقا لو شاف انك حاطط طبة وطلقات بلي ؟؟؟؟
والله لو ضابط محترم وشايف واحد ابن ناس وشايله سيلف ديفينس هيسيبك ام لو ضابط ......... هيطلع عينك
" ولا تلقوا بأنفسكم الي التهلكة "

طبعا عشان يضرب نصف الي لازم طبه نضيفة عشان لو طبه اي كلام مش هتكمل خزنة وممكن تنفجر او المسورة تنفخ (( استر يا رب ))
في واحد محترم جدا اسمه مازنجرز عامل طبة معالجة كميائيا بس سعره عالي شوية بس الصراحة تستهال خلت المسدس رهيب في ضرب البلي (( نمرة 2 ----؛ حوالي 4 مم )) علي اللينك اضغط هنا
تكلفة ضرب 50 طلقة طبعا حسب نوع الطلق وغالبا من 250 -400 ج

يعني بص انا شرحتك الموضوع واللي يعجبك اشتريه واي سؤال انا تحت امرك وطبعا في ناس احسن مني كتير في الموضوع ده وربنا يكفيك شر السلاح
ِAhmedAlaa2007 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-10, 03:22 PM   #4
ahmedslh
صياد جديد
 
تاريخ التسجيل: Oct 2011
المشاركات: 3
معدل تقييم المستوى: 0
ahmedslh مستواه غير معروف
افتراضي رد: أريد شراء والتر cp88 يكون بحالة جيدة أو جديد

ألف شكر يا أحمد ... طيب سؤال هل الرش مؤثر في الدفاع ولا زي قلته؟ انا احتارت بصراحة
ahmedslh غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
والتر walther cp88 شراء

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
والتر cp88 للبيع m.eldriny البنادق الهوائيه 11 11-09-12 11:52 PM
اريد شراء بندقية صينى او معادى نمرة 2 بحالة جيدة للتدريب khatap البنادق الهوائيه 8 11-05-02 01:06 PM
سؤال بخصوص والتر cp88 SMART141366 الصيد العام 1 11-03-29 12:37 AM
عضو جديد أرجو المساعدةلي الشرف أن انضم الهذا المندى العظيم أرجو مساعدتي أريد شراء بندقية رش قوية في صياد جديد جداً البنادق الهوائيه 3 11-03-27 09:28 AM
أريد شراء مسدس جديد Hany Ekram محدثات الصوت 3 11-03-26 06:56 PM


الساعة الآن 08:47 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir