الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 08-05-24, 10:37 PM   #10
msgm
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية msgm
 
تاريخ التسجيل: Feb 2008
المشاركات: 875
معدل تقييم المستوى: 11
msgm مستواه غير معروف
افتراضي شكرا ليك .

أشكرك يا .الصياد السكندري على الإجابة بالنيابة عني .
وفعلا أنا قلت في مشاركات بالسابق أن الزيت 40-wb يذيب الشحم . ويسبب تلف للجلبة لأنه قد يحلل مكوناتها .

وفي ناس فعلا قالتلي أن الجلبة كانت بتتغير على فترات متقاربة بشكل دوري تقريبا كل شهر .وهم يستخدمون الزيت 40-WB ولايعرفون أنه هو السبب ..و أن وظيفته الأساسية تسهيل تزليق الأجزاء الصدأة ..

فما الضير لو إستخدمنا زيت السيارات أو الشحم . أو زيت المكن والآلات . الذي لايتجلد.


أما عن المنظار . الكلام ده بيني وبينك .ماتقولش لحد ..:-
ما يغركش شكله الي في الصور .
ده صيني .وحاجة تعبانة آخر شيء . لكن هو شكله حلو و لذيذ ...ومدي شكل للبندقية قال يعني قنَاصة هههههه
بس تخيل أن مكتوب عليه . ماركة " زيد " بالعربي .!
حتى مصطفى لما زارني شافه . وإستغرب أن في منظار مكتوب عليه " ماركة زيد"..
و جنبها الكلمة الي كلنا حافظينها " made in china "

التعديل الأخير تم بواسطة msgm ; 08-05-24 الساعة 10:42 PM
msgm غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
يا ريت رأيكم فى الهانتر 1250 وسعرها كده تمام ولا ايه الكلام momo44 البنادق الهوائيه 29 10-07-23 11:45 PM
واقف الكلام egypt_falcon الصيد بالصقور 3 10-03-10 07:01 AM
تقييم اداء البندقيه ماجنوم 350 العادي وبعد التزييت walther بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 9 10-01-18 10:04 PM


الساعة الآن 08:32 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir