![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| محدثات الصوت محدثات الصوت. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: فيصل
المشاركات: 843
معدل تقييم المستوى: 13 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
تحياتى الى البطل هوجن وحمدلة على السلامه يا بطل على فكرة يا باشا لو الطبه دى ينفع انها تزل عن السعر الى انا بحصة هقوم بذالك من نفسى لكى يعم الخير للكل وشكرا على النصيحة العلميه الموجهة من الاستاذ ساسكون واحب ان اوضحة بعض الاشياء الطبه عند المعالجة بتكون صلبة مماثلة لمعدن البليه وهذة الصلابه غير قابلة للصداء على الاطلاق وردا على اثارة نقطة الخشخلة فهى غير مجديه وهذا لان معدن الكتلة المكونة للبليه شديد الصلابه فاى معدن فى طريق انطلاق البليه سوف يتاكل وبالتالى الخشخلة سوف يتم مسها اخى الكريم فالبليه تحتاج الى نعومه الماسورة من الداخل كى تساعد على انزلاق البليه اثناء الاطلاق واحب ان استفيد من رائيك فى هذا الموضوع وشكرا لك لعرض مثل هذة المعلومة ولسؤال الاخ المحترم برسالوس عن قطر الفتحة فى الماسورة هو 4.2 ملى ولفى اى استفسار انا تحت امرك
__________________
لله الامر من قبل ومن بعد |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد نشيط
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المشاركات: 375
معدل تقييم المستوى: 8 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
ثانيا الصلادة ملهاش دعوة نهائيا بالصدأ يعنى لو حتى انت عامل صلادة على hrc150 الطبة هتصدى حتى لو انت جايب صلب k110 لازم طلاء ثالثا الششخان عمره ما هيتاكل طالما صلادة الطبة أعلى من صلادة البلية بس الششخان هيضبط النشان وهيزود قوة الاختراق ورأيى عدم استخدام بلى الرولمان بلى لأنه صلد جدا ويفضل استخدام بلى حديد طرى معمول مخصوص أو بلى رصاص أو نحاس (فى حالة وجوده) طبعا اللى حضرتك بتعمله أفضل ما فى السوق وأكثره أمنا و أطوله عمرا لكن لو راعيت الحاجات دى هتكون كأنك عملت تعديل يخلى المسدس يضرب حى مش بلى. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: فيصل
المشاركات: 843
معدل تقييم المستوى: 13 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
تحياتى اخى الكريم مخبيش عليك انا استفت كتير من نصحتك وان شاء الله هسعى جاهدا لتنفيزها مع عدم رفع ثمن الطبه
__________________
لله الامر من قبل ومن بعد |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المشاركات: 1,437
معدل تقييم المستوى: 13 ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: فيصل
المشاركات: 843
معدل تقييم المستوى: 13 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
تحياتى الى الاستاذ دارك شفت وكل عام وانت بخير واتم صحة ويهمنى ارائكم لان دون افكاركم ما استفت وشكرا للمشاركة
__________________
لله الامر من قبل ومن بعد |
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| مسدس 8مم ايكول كينج ماسورة مافتوحة للبيع | kapo123 | محدثات الصوت | 4 | 19-09-24 10:33 PM |
| عايز اعرف اسعار التونا و الكرال كينج | mr.mams | محدثات الصوت | 14 | 11-07-27 01:41 PM |
| مسدس 8مم ايكول كينج ماسورة مفتوحة للبيع | kapo123 | محدثات الصوت | 12 | 11-06-21 09:31 PM |
| السى زيد 1200 جنيه,الكرال كينج 400 جنيه . القاهرة / مصر الجديدة | Amer | سوق المنتدى | 1 | 11-04-26 11:29 AM |
| كيفية فك وصيانة الجامو والكرال التركي...هام جدا... | Consul | الورشة | 20 | 11-04-16 12:07 PM |