![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين. |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
#2 |
|
صياد متقدم
تاريخ التسجيل: Feb 2008
المشاركات: 875
معدل تقييم المستوى: 11 ![]() |
ال chock gun أو ال stun gun وإصطلاحا في بلادنا بيسموه ال إليكتريك ..
المسدس ده بيشتغل إما ببطاريتين 9 فولت .. أو بتكون بطاريات داخليه قابل للشحن . بواسطة شاحن يأتي مع الجهاز فكرة الجهاز بسيطة و هي تحويل التيار المستمر DC إلى تيار متردد AC و تكثيفه في مكثف ثم تكبيره في ملف النوع الموجود في مصر .. لايستخدم قاذف قطبين + و - .. يعني لازم توصل القطبين بجسم المعتدي .. أما الي بيستخدم من قبل شرطة الحكومات .. بيقذف القطبين مزودين بسن إبرة ..عشان تشبك في الجسم . و بيكونوا متوصلين بسلك بالمسدس .. و بيتراوح الفولت المتردد من 50000 فولت إلى مليون فولت .. ولك أن تعلم أن ثانية من التيار المتردد قيمة 50.000 فولت . تصيب العضلة بالشلل الؤقت . و3 ثواني .. تصيب الجسم بالشلل التام و أحيانا إغماء .. و أكثر من 3 ثواني .. قد تسبب تدمير الجهاز العصبي و الوفاة لا سمح الله و بيتباع في إعلانات جرنال الوسيط بتاع كل جمعة..بسعر من 200 إلى 800 جنيه حسب قوة الفولت الخارج من الجهاز و أحسن نوع هو الي بياخد بطاريتين 9 فولت .. و أحب أنوه أن الي بيتمسك معاه الجهاز . بيلبس قضية أمن دولة ..لا قدر الله ..." المصدر :- ضابط شرطة " بس المشكلة بأشوف العيال الي عندها 10 إلى 15 سنة ماسكينه عادي في الشارع .. ولا حد بيقولهم بم ..
__________________
http://img217.imageshack.us/img217/3325/up1zn4.jpg |
|
|
|
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| lelbe3 american stick and electric shock | halween | سوق المنتدى | 6 | 09-12-28 12:37 PM |