الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-07-28, 08:59 PM   #1
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: الكرال التركي اللي بعتلة

شوفوا ياجماعة أنا حأتكلم عن تجربتى الشخصية مع الكرال بتاعتى الكسر الفايبر الاسود.
البندقية قوية جدا ودقيقة لو اتضبطت صح وتم صيانتها والمحافظة عليها.
غير سوستة البندقية التركى بأخرى اسبانى بتاعة الجامو الشادو 1000 - 35 حلقة وشحم البندقية كويس من الداخل وركب عليها تليسكوب صغير مثل التاسكو 3-7*28 والبندقية حتبقى زى الفل.
على فكرة البندقية بقالها معايا حوالى 10 شهور وبالنسة لى هى بندقية ممتازة بالنسبة لسعرها مقارنة بأمكانياتها.
تحياتى للجميع
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-28, 09:01 PM   #2
braveheart
صياد قديم
 
الصورة الرمزية braveheart
 
تاريخ التسجيل: Jun 2008
المدينه: القاهرة - شمال سيناء
المشاركات: 2,138
معدل تقييم المستوى: 21
braveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى braveheart
افتراضي رد: الكرال التركي اللي بعتلة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
شوفوا ياجماعة أنا حأتكلم عن تجربتى الشخصية مع الكرال بتاعتى الكسر الفايبر الاسود.
البندقية قوية جدا ودقيقة لو اتضبطت صح وتم صيانتها والمحافظة عليها.
غير سوستة البندقية التركى بأخرى اسبانى بتاعة الجامو الشادو 1000 - 35 حلقة وشحم البندقية كويس من الداخل وركب عليها تليسكوب صغير مثل التاسكو 3-7*28 والبندقية حتبقى زى الفل.
على فكرة البندقية بقالها معايا حوالى 10 شهور وبالنسة لى هى بندقية ممتازة بالنسبة لسعرها مقارنة بأمكانياتها.
تحياتى للجميع
10/10 .. الله ينور عليك يا أ / عادل ... و كل عام و أنت بخير.
__________________
Don't say you are alone when I still alive


Kemomail@ymail.com
braveheart غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-28, 09:13 PM   #3
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: الكرال التركي اللي بعتلة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة braveheart مشاهدة المشاركة


10/10 .. الله ينور عليك يا أ / عادل ... و كل عام و أنت بخير.
وينور عليك ياكريم باشا يوم لا نور الا نوره سبحانه وتعالى.
وكل رمضان وحضرتك والعائلة الكريمة بألف خير وسلامه.
خالص تحياتى
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-29, 10:36 AM   #4
Ahmed Nada
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 166
معدل تقييم المستوى: 6
Ahmed Nada مستواه غير معروف
افتراضي رد: الكرال التركي اللي بعتلة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
شوفوا ياجماعة أنا حأتكلم عن تجربتى الشخصية مع الكرال بتاعتى الكسر الفايبر الاسود.
البندقية قوية جدا ودقيقة لو اتضبطت صح وتم صيانتها والمحافظة عليها.
غير سوستة البندقية التركى بأخرى اسبانى بتاعة الجامو الشادو 1000 - 35 حلقة وشحم البندقية كويس من الداخل وركب عليها تليسكوب صغير مثل التاسكو 3-7*28 والبندقية حتبقى زى الفل.
على فكرة البندقية بقالها معايا حوالى 10 شهور وبالنسة لى هى بندقية ممتازة بالنسبة لسعرها مقارنة بأمكانياتها.
تحياتى للجميع
أنا أوافق الأستاذ عادل, البندقية دى معايا من 5 شهور وأنا بأتكلم عن الكسر مش العتلة وهية قوية فعلا وحتى الآن لم أغير لها السوستة وبها بعض الملاحظات البسيطة من وجهة نظرى ولكنها ليست عيوب مثل صوت الاحتكاك أثناء التعمير والناشينكان الخلفى غير ثابت - وهذا غير مهم مع تركيب تليسكوب - من الآخر اقتناء بندقية هاى بور بالسعر دة معادلة جيدة جدا

وتقبل مرورى
__________________
إن الثائر الحق هو الذي لا يظل ثائراً، وإنما يثور ليهدم الفساد ثم يهدأ ليبني الأمجاد (الشيخ الشعراوى)
Ahmed Nada غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-29, 02:24 PM   #5
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: الكرال التركي اللي بعتلة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed nada مشاهدة المشاركة
أنا أوافق الأستاذ عادل, البندقية دى معايا من 5 شهور وأنا بأتكلم عن الكسر مش العتلة وهية قوية فعلا وحتى الآن لم أغير لها السوستة وبها بعض الملاحظات البسيطة من وجهة نظرى ولكنها ليست عيوب مثل صوت الاحتكاك أثناء التعمير والناشينكان الخلفى غير ثابت - وهذا غير مهم مع تركيب تليسكوب - من الآخر اقتناء بندقية هاى بور بالسعر دة معادلة جيدة جدا

وتقبل مرورى
استاذ احمد بعد التحية
لو أمان كسر البندقية مش فارق معاك ممكن تشيل ومتاكد انك مش حتدوس على الزناد اثناء التعمير.
حل الدراع اللى موجود بعد دراع التعمير (ده شغلته الوحيدة تعليق الزناد اثناء كسر البندقية للتعمير) وصوت الاحتكاك حيختفى تماما لأن الدراع ده هو اللى بيحك فى السوستة اثناء التعمير فيحدث صوت الاحتكاك.
تحياتى
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-31, 10:39 AM   #6
Ahmed Nada
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 166
معدل تقييم المستوى: 6
Ahmed Nada مستواه غير معروف
افتراضي رد: الكرال التركي اللي بعتلة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
استاذ احمد بعد التحية
لو أمان كسر البندقية مش فارق معاك ممكن تشيل ومتاكد انك مش حتدوس على الزناد اثناء التعمير.
حل الدراع اللى موجود بعد دراع التعمير (ده شغلته الوحيدة تعليق الزناد اثناء كسر البندقية للتعمير) وصوت الاحتكاك حيختفى تماما لأن الدراع ده هو اللى بيحك فى السوستة اثناء التعمير فيحدث صوت الاحتكاك.
تحياتى
أ\عادل

شكرا على المعلومة, انشاء الله أجرب اقتراحك
__________________
إن الثائر الحق هو الذي لا يظل ثائراً، وإنما يثور ليهدم الفساد ثم يهدأ ليبني الأمجاد (الشيخ الشعراوى)
Ahmed Nada غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
البندقيه الكرال التركي adel_7768 البنادق الهوائيه 27 16-02-16 08:58 PM
الي مالكي الكرال التركي welly210 البنادق الهوائيه 19 11-04-29 11:24 AM
أسئلة عن الكرال التركي .. braveheart الصيد العام 16 11-03-31 10:01 AM
بخصوص الكرال التركي BASiC بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 1 11-03-19 09:52 PM
سؤال عن الكرال التركي amer ibrahim بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 26 11-03-08 06:10 AM


الساعة الآن 12:21 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir