الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-07-10, 07:21 PM   #1
dasboot
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Aug 2010
المشاركات: 71
معدل تقييم المستوى: 6
dasboot مستواه غير معروف
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اولا يا سيدي الفاضل المفروض ان الطرد مادام عدا من الجمارك لا يفتح مرة اخري ابدا و بيوصلك البيت عليه سكوتش كده مكتوب عليه customs و ده اللي الجمارك بتقفل بيه الطرد مره اخري بعد التفتيش
ثانيا انت روحلهم و شوف ايه الحكاية و لا تقلق انت مفيش عليك اي مشكلة و لو غلس قله مش انا اللي شارية ده مبعوتلي هدية و معرفتش اصلا في ايه في الطرد غير دلوقتي
ثالثا السكوب نفسه المفروض مايكونش ممنوع لان بتاع البنادق الرش لا يمكن استخدامه علي البنادق الحية لاختلاف في حاجه اسمها (Eye releif distance) و ملوش علاقة بالارتداد ولا حاجة لكن الرماية بيه مستحيلة و حتي سكوبات الحي ال Rim fire السكوب بتاعها مايركبش علي البنادق التي تعمل بالذخيرة اللي ليها primer خارجي
dasboot غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 07:48 PM   #2
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dasboot مشاهدة المشاركة
اولا يا سيدي الفاضل المفروض ان الطرد مادام عدا من الجمارك لا يفتح مرة اخري ابدا و بيوصلك البيت عليه سكوتش كده مكتوب عليه customs و ده اللي الجمارك بتقفل بيه الطرد مره اخري بعد التفتيش
ثانيا انت روحلهم و شوف ايه الحكاية و لا تقلق انت مفيش عليك اي مشكلة و لو غلس قله مش انا اللي شارية ده مبعوتلي هدية و معرفتش اصلا في ايه في الطرد غير دلوقتي
ثالثا السكوب نفسه المفروض مايكونش ممنوع لان بتاع البنادق الرش لا يمكن استخدامه علي البنادق الحية لاختلاف في حاجه اسمها (Eye releif distance) و ملوش علاقة بالارتداد ولا حاجة لكن الرماية بيه مستحيلة و حتي سكوبات الحي ال Rim fire السكوب بتاعها مايركبش علي البنادق التي تعمل بالذخيرة اللي ليها primer خارجي
طالما الشراء عن طريق النت اكيد الدفع عن طريق كارت الائتمان!!!!
معنى كده اكيد فى فاتورة مع التليسكوب باسم صاحب الكارت. يبقى ازاى مبعوت هدية وميعرفش ايه اللى فى الطرد؟
الصراحة مافيش احسن منها.

اعتقد اسوء الامور سيتم التحفظ على التليسكوب لأن ده حصل قبل كده فى مطار القاهرة.
وده رابط الخبر على مصراوى
http://www.masrawy.com/News/Cases/Ge...8/airport.aspx
وعلى فكرة دى كانت محاولة لتهريب بنادق هوائية وتليسكوب لكن الاخوة العضاء لم يحاولوا تهريبه ولكنه داخل البلد بطريق شرعى (البريد).
أن شاء الله ربنا يسترها مع الاخوة الاعضاء والموضوع يعدى على خير.
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 07:53 PM   #3
dasboot
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Aug 2010
المشاركات: 71
معدل تقييم المستوى: 6
dasboot مستواه غير معروف
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
طالما الشراء عن طريق النت اكيد الدفع عن طريق كارت الائتمان!!!!
معنى كده اكيد فى فاتورة مع التليسكوب باسم صاحب الكارت. يبقى ازاى مبعوت هدية وميعرفش ايه اللى فى الطرد؟
الصراحة مافيش احسن منها.

اعتقد اسوء الامور سيتم التحفظ على التليسكوب لأن ده حصل قبل كده فى مطار القاهرة.
وده رابط الخبر على مصراوى
http://www.masrawy.com/news/cases/ge...8/airport.aspx
وعلى فكرة دى كانت محاولة لتهريب بنادق هوائية وتليسكوب لكن الاخوة العضاء لم يحاولوا تهريبه ولكنه داخل البلد بطريق شرعى (البريد).
أن شاء الله ربنا يسترها مع الاخوة الاعضاء والموضوع يعدى على خير.
لا الفاتورة بتيجي مكتوب فيها الصنف و السعر بس لكن مستحيل يكتب فيها رقم الفيزا
دي معلومة سرية.
انا باشتري من علي النت علي طول و ده اللي بيحصل معايا بس مش حاجات سلاح معدات دراجات سباق
dasboot غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 08:42 PM   #4
basemzero
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 219
معدل تقييم المستوى: 8
basemzero مستواه غير معروف
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
طالما الشراء عن طريق النت اكيد الدفع عن طريق كارت الائتمان!!!!
معنى كده اكيد فى فاتورة مع التليسكوب باسم صاحب الكارت. يبقى ازاى مبعوت هدية وميعرفش ايه اللى فى الطرد؟
الصراحة مافيش احسن منها.

اعتقد اسوء الامور سيتم التحفظ على التليسكوب لأن ده حصل قبل كده فى مطار القاهرة.
وده رابط الخبر على مصراوى
http://www.masrawy.com/news/cases/ge...8/airport.aspx
وعلى فكرة دى كانت محاولة لتهريب بنادق هوائية وتليسكوب لكن الاخوة العضاء لم يحاولوا تهريبه ولكنه داخل البلد بطريق شرعى (البريد).
أن شاء الله ربنا يسترها مع الاخوة الاعضاء والموضوع يعدى على خير.
ازيك يأستاذ عادل....اتمنى انك تكون فى تمام الصحه.
basemzero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 08:51 PM   #5
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basemzero مشاهدة المشاركة
ازيك يأستاذ عادل....اتمنى انك تكون فى تمام الصحه.
انا كويس والحمد لله وحأكون احسن لما تطمنا عليك فى هذا الموضوع. ان شاء الله مايكونش فى اى مشكلة لحضرتك ياأستاذ باسم.
برجاء تطمنا اول ماتنتهى من الموضوع ده على خير بأذن الله.
تحياتى
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 08:59 PM   #6
basemzero
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 219
معدل تقييم المستوى: 8
basemzero مستواه غير معروف
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
انا كويس والحمد لله وحأكون احسن لما تطمنا عليك فى هذا الموضوع. ان شاء الله مايكونش فى اى مشكلة لحضرتك ياأستاذ باسم.
برجاء تطمنا اول ماتنتهى من الموضوع ده على خير بأذن الله.
تحياتى
ان شاء الله هاروح اسلم نفسى بكره فى مكتب البريد و الموضوع يخلص على خير بأذن الله......
basemzero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 09:04 PM   #7
hazeeeeem
صياد قديم
 
تاريخ التسجيل: Jan 2011
المدينه: القاهره
المشاركات: 1,046
معدل تقييم المستوى: 13
hazeeeeem في بداية الطريقhazeeeeem في بداية الطريقhazeeeeem في بداية الطريقhazeeeeem في بداية الطريقhazeeeeem في بداية الطريقhazeeeeem في بداية الطريقhazeeeeem في بداية الطريقhazeeeeem في بداية الطريقhazeeeeem في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى hazeeeeem
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basemzero مشاهدة المشاركة
ان شاء الله هاروح اسلم نفسى بكره فى مكتب البريد و الموضوع يخلص على خير بأذن الله......
حلوه تسلم نفسك ههههههه يا اخى خير ان شاء الله
وابقى طمنا عليك بعد ما ترجع عشان ما نقلقش
والله المستعان
__________________
.

قـبـــل أن تحـكــم علـى إنــسـان
.
.
إسـمــع منـهُ

... و لا تســمـع عنــهُ ....
.


رَبِّ اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِمَنْ دَخَلَ بَيْتِيَ مُؤْمِنًا
hazeeeeem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 09:08 PM   #8
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

 
تاريخ التسجيل: Apr 2009
المدينه: أسكندرية
المشاركات: 3,065
معدل تقييم المستوى: 282
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazeeeeem مشاهدة المشاركة
حلوه تسلم نفسك ههههههه يا اخى خير ان شاء الله
وابقى طمنا عليك بعد ما ترجع عشان ما نقلقش
والله المستعان
لأ وايه ياباشا مش حيسلم نفسه فى اى حته!!!!! ده حيسلم نفسه فى مكتب البريد.......
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 09:16 PM   #9
basemzero
صياد متفاعل
 
تاريخ التسجيل: Nov 2009
المدينه: الاسكندرية
المشاركات: 219
معدل تقييم المستوى: 8
basemzero مستواه غير معروف
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazeeeeem مشاهدة المشاركة
حلوه تسلم نفسك ههههههه يا اخى خير ان شاء الله
وابقى طمنا عليك بعد ما ترجع عشان ما نقلقش
والله المستعان
هو غالبا فى بكره تغيير جذرى فى حياتى كمحب و ممارس للهوايه ....يأما هارجع بالسكوب و اعيش على ان فعلا فى امل....يأما هاعمل زى ما واحد مش صاحبى قالى ان ابيع البندقيه و اشترى جيتار .
basemzero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-10, 08:20 PM   #10
don'tshoot
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية don'tshoot
 
تاريخ التسجيل: May 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 292
معدل تقييم المستوى: 8
don'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريق
افتراضي رد: حد ساكن فى اسكندريه حاول يشترى سكوب من على النت؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dasboot مشاهدة المشاركة
اولا يا سيدي الفاضل المفروض ان الطرد مادام عدا من الجمارك لا يفتح مرة اخري ابدا و بيوصلك البيت عليه سكوتش كده مكتوب عليه customs و ده اللي الجمارك بتقفل بيه الطرد مره اخري بعد التفتيش
ثانيا انت روحلهم و شوف ايه الحكاية و لا تقلق انت مفيش عليك اي مشكلة و لو غلس قله مش انا اللي شارية ده مبعوتلي هدية و معرفتش اصلا في ايه في الطرد غير دلوقتي
ثالثا السكوب نفسه المفروض مايكونش ممنوع لان بتاع البنادق الرش لا يمكن استخدامه علي البنادق الحية لاختلاف في حاجه اسمها (eye releif distance) و ملوش علاقة بالارتداد ولا حاجة لكن الرماية بيه مستحيلة و حتي سكوبات الحي ال rim fire السكوب بتاعها مايركبش علي البنادق التي تعمل بالذخيرة اللي ليها primer خارجي
شكرا علي المعلومات المفيدة
don'tshoot غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ايه افضل عروض اسعار في اسكندريه fesal محدثات الصوت 2 11-07-03 02:21 PM
حاول تضرب الراجل تا smsmn8888 الموضوعات العامه 14 11-07-02 08:04 PM
اشتريت سكوب من علي النت ووصل m_mostafa14 الصيد العام 33 11-05-15 04:12 AM
منين اجيب سكوب بسعر كويس من اسكندريه ؟؟؟ amr saber سوق المنتدى 3 11-04-28 02:48 PM
لما يا جماعة bsa او webly قفلوا مصانعهم اومال الواحد يشترى ايه انجليزى؟ mada6680 بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 12 10-02-02 08:21 AM


الساعة الآن 11:29 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir