الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > صور وفيديو الصيد ورحلاته

صور وفيديو الصيد ورحلاته ميديا عن الصيد والاسلحه ورحلات صيد الاعضاء.

إضافة رد
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-06-23, 12:45 AM   #1
BooGY
صياد نشيط
 
الصورة الرمزية BooGY
 
تاريخ التسجيل: Feb 2010
المدينه: انا من ميت برة منوفيه بعد بنها بحوالى 8 او 10 كم على طريق زفتى
المشاركات: 462
معدل تقييم المستوى: 8
BooGY مستواه غير معروفBooGY مستواه غير معروفBooGY مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى BooGY
افتراضي رد: مذكرات صياد

انا بقى الموقف ده حصل معايا النهاردة
انا بشتغل مندوب مبيعات توزيع والنهاردة كنت طالع لوحدى ما كانش معايا زميلى التانى وكان خط سيرى النهاردة جنة للصيد البرى والبحرى خط الباجور منوفية من ناحية بنها للى قريبين من بنها يعرفوه خط بطا ومسجد الخضر وبعدها مشيرف لحد بهناى
المهم ركنت العربية فى الطريق وخدت البندقية ونزلت لقيت فرخة مياه واقفة مش واخدة بالها منى عل طرف المياه المهم ضربتها طلقة سرقتها وجريت بسرعة جدا جوه المياه وغطست فى لمح البصر شويه ولقيتها ظهرت على وش المياه قريب منى شافتنى غطست تانى فى لحظة وبعد شوية صغيرين لقيتها طلعت تانى قدامى نشنت على رقبتها خدت الطلقة وقلبت وفضلت عايمة مكانها على وش المياه ومعلقة على شوية زرع من اللى بيطلع تحت المياه ده ( صحيح احتست على ما جبتها ) بس الحمد لله بفضل ربنا جبتها هى وكمان 3 فرد يمام وييجى سبع تمان غربان وااااااااااااااااااسف على اللت والعجن ده وف يمامة جات من رقبتها من اول طلقة وفضلت صاحية وبتفرفر لحد ما دبحتها بالسكينة
__________________
كلما ازداد علمى ازدادت مساحة معرفتى بجهلى
BooGY غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-23, 12:51 AM   #2
عادل عبده
صياد قديم
 
الصورة الرمزية عادل عبده
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: القطاميه
المشاركات: 3,916
معدل تقييم المستوى: 0
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده
افتراضي رد: مذكرات صياد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boogy مشاهدة المشاركة
انا بقى الموقف ده حصل معايا النهاردة
انا بشتغل مندوب مبيعات توزيع والنهاردة كنت طالع لوحدى ما كانش معايا زميلى التانى وكان خط سيرى النهاردة جنة للصيد البرى والبحرى خط الباجور منوفية من ناحية بنها للى قريبين من بنها يعرفوه خط بطا ومسجد الخضر وبعدها مشيرف لحد بهناى
المهم ركنت العربية فى الطريق وخدت البندقية ونزلت لقيت فرخة مياه واقفة مش واخدة بالها منى عل طرف المياه المهم ضربتها طلقة سرقتها وجريت بسرعة جدا جوه المياه وغطست فى لمح البصر شويه ولقيتها ظهرت على وش المياه قريب منى شافتنى غطست تانى فى لحظة وبعد شوية صغيرين لقيتها طلعت تانى قدامى نشنت على رقبتها خدت الطلقة وقلبت وفضلت عايمة مكانها على وش المياه ومعلقة على شوية زرع من اللى بيطلع تحت المياه ده ( صحيح احتست على ما جبتها ) بس الحمد لله بفضل ربنا جبتها هى وكمان 3 فرد يمام وييجى سبع تمان غربان وااااااااااااااااااسف على اللت والعجن ده وف يمامة جات من رقبتها من اول طلقة وفضلت صاحية وبتفرفر لحد ما دبحتها بالسكينة
بالف هنا ياريس بس انا مستغرب هو انتو ليه بتقتلو الغربان كتير كده هى والصقور
__________________
((فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِين َ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا))

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-23, 09:25 AM   #3
mahmoud11144
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية mahmoud11144
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: مدينة بلطيم م\ كفر الشيخ
المشاركات: 532
معدل تقييم المستوى: 10
mahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريق
افتراضي رد: مذكرات صياد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده مشاهدة المشاركة
بالف هنا ياريس بس انا مستغرب هو انتو ليه بتقتلو الغربان كتير كده هى والصقور
ياباشا الغربان دي وجودها في اي مكان يعني الرشل والفقر وكمان بتعمل قلق جامد
والصقور في انواع منها مؤزية جدا وبتاكل اي شئ في سكتها يعني اصطيادها مش حرام
طلما بتئذيك ...
تحياتي .......
__________________
اذا كنت جاد في التغيير فكن
بطلا وابدأ الأن...
mahmoud11144 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-09, 02:30 PM   #4
sokar2sokar
صياد متفاعل
 
الصورة الرمزية sokar2sokar
 
تاريخ التسجيل: Jun 2011
المدينه: المنصوره
المشاركات: 68
معدل تقييم المستوى: 6
sokar2sokar مستواه غير معروف
افتراضي رد: مذكرات صياد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud11144 مشاهدة المشاركة
ياباشا الغربان دي وجودها في اي مكان يعني الرشل والفقر وكمان بتعمل قلق جامد
والصقور في انواع منها مؤزية جدا وبتاكل اي شئ في سكتها يعني اصطيادها مش حرام
طلما بتئذيك ...
تحياتي .......
اخى الفاضل الغراب ممكن أنه مزعج و صوته غير محبب .
لكنه مهم جدا للبيئه و مفيد جدا جدا للإنسان .
sokar2sokar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-23, 11:54 AM   #5
braveheart
صياد قديم
 
الصورة الرمزية braveheart
 
تاريخ التسجيل: Jun 2008
المدينه: القاهرة - شمال سيناء
المشاركات: 2,138
معدل تقييم المستوى: 21
braveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريقbraveheart في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى braveheart
افتراضي رد: مذكرات صياد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boogy مشاهدة المشاركة
انا بقى الموقف ده حصل معايا النهاردة
انا بشتغل مندوب مبيعات توزيع والنهاردة كنت طالع لوحدى ما كانش معايا زميلى التانى وكان خط سيرى النهاردة جنة للصيد البرى والبحرى خط الباجور منوفية من ناحية بنها للى قريبين من بنها يعرفوه خط بطا ومسجد الخضر وبعدها مشيرف لحد بهناى
المهم ركنت العربية فى الطريق وخدت البندقية ونزلت لقيت فرخة مياه واقفة مش واخدة بالها منى عل طرف المياه المهم ضربتها طلقة سرقتها وجريت بسرعة جدا جوه المياه وغطست فى لمح البصر شويه ولقيتها ظهرت على وش المياه قريب منى شافتنى غطست تانى فى لحظة وبعد شوية صغيرين لقيتها طلعت تانى قدامى نشنت على رقبتها خدت الطلقة وقلبت وفضلت عايمة مكانها على وش المياه ومعلقة على شوية زرع من اللى بيطلع تحت المياه ده ( صحيح احتست على ما جبتها ) بس الحمد لله بفضل ربنا جبتها هى وكمان 3 فرد يمام وييجى سبع تمان غربان وااااااااااااااااااسف على اللت والعجن ده وف يمامة جات من رقبتها من اول طلقة وفضلت صاحية وبتفرفر لحد ما دبحتها بالسكينة
و الله كويس أنك عرفت تجيبها من الميه .. دة أحنا كل ما نطلع طلعة و نجيب فراخ ميه مبنعرفش نجيبها للأسف و ألف هنا ، و موقف جميل ... تحياتي لك.
__________________
Don't say you are alone when I still alive


Kemomail@ymail.com
braveheart غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
صياد من اسيوط maxlord صور وفيديو الصيد ورحلاته 10 10-11-20 06:20 AM
صياد جديد ابو عامر الصيد العام 14 10-07-18 12:51 PM
سؤال هام جدا لكل صياد maxlord صور وفيديو الصيد ورحلاته 10 10-06-28 09:01 AM
زكريات صياد القناص الصيد العام 16 09-12-21 09:17 AM
مشروع صياد mohamed reda الصيد العام 7 09-04-11 06:24 AM


الساعة الآن 07:30 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir