اظن ان مسدس الساقية ملوش بيت نار اصلا لان الشاكوش بيضرب الطلقة على طول من الخارج دة طبعاغير ان فكرة بيت النار هو توجية الضغط الناتج بانو يحرك الاجزاء للخلف لادخل طلقة جديدة من الخزنة الراسية لمسدات الاجزاء انما الساقية اسهل من دة لان الساقية بتلف مع حركة الزناد للخلف انا بحب المسدسات دي اول رجاء ماتبيعوش لانو سلاح فعلا جميل و ربنا يكفيك شرة
بيت النار في مسدس الساقية هو الساقية نفسها وانا عن نفسي ما صدقت وجدت المسدس دة وماظنش اني هافكر اغيره