![]() |
| الإعلانات |
|
|||||||
| التعليمـــات | قائمة الأعضاء | المجموعات الإجتماعية | التقويم | البحث | مشاركات اليوم | اجعل كافة الأقسام مقروءة |
| الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين. |
![]() |
|
|
أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع | انواع عرض الموضوع |
|
|
|
|
#1 |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
بسم الله ماشاء الله , صور رائعة يا أستاذ حسام , على الرغم من أنى شفت خيل عربى كتير , بس الصور دى رائعة بجد.
بعد إذن أستاذ حسام أنا هاسأل سؤال (طبعا عارف إجابته) لإضافة معلومة جديدة للإخوة الأعضاء يوجد صفة شكلية مميزة للحصان العربى عن كل فصائل الخيل فى أنحاء العالم و يمكن من خلالها معرفة الحصان العربى الأصيل من مجرد النظر هذه الصفة واضحة جدا فى كل الصور الموجودة , هل يمكن أن تعرفوا هذه الصفة من خلال التدقيق فى الصور ؟ ((( للتسهيل , الصفة موجودة فى وجه الحصان))) صاحب الإجابة الصحيحة له جائزة كبيرة جداً من أستاذ حسام. هههههههههههههه منتظر إجاباتكم ومتابعها ........ و سوف أذكر لكم الإجابة الصحيحة غداً , إن شاء الله
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: جمهورية مصر العربية
المشاركات: 1,138
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
__________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
أنت قربت جدا من الإجابة لأن الصفة التى أتحدث عنها فى نفس المنطقة اللى حضرتك ذكرتها ولكنها صفة مميزة جدا لا يمكن أن تتشابه مع اى حصان آخر خالص تحياتى
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
أنا هاسيب الإجابة لصاحب الموضوع لأنه كان عارف الإجابة وقالهالى عالخاص
ولذلك فله مطلق الحرية انه يقولها خالص تحياتى لكم جميعاً
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
#5 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: جمهورية مصر العربية
المشاركات: 1,138
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
الحمد لله .. هى ممكن تكون الاجابه دى .. تقعر خفيف في الوجه مما يضفي عليه نوع من الجمال الوحشي في بعض الأحيان
__________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
ليك هدية عند استاذ حسام (بس 50...50)
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: جمهورية مصر العربية
المشاركات: 1,138
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
هههههههههه .. 50/50 يا دكتور ماشى .. بس امسك حسام لحسن يجرى يستخبا ومنعرفش نجيبه ههههه .. ونرجو من الله ان يمن علينا بتربية هذا النوع من الخيل .. قولوا امييين ..
__________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
اقتباس:
هههههههههههههه
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي
تاريخ التسجيل: Feb 2011
المدينه: القاهرة
المشاركات: 2,940
معدل تقييم المستوى: 289 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
هههههههههههههههههههههه ........ إنتوا بتورطونى
هو اللى بنعمله فى الناس هايطلع علينا ..... ههههههههه عالعموم , موافق علشان خاطركوا وعلشان جميع زملائنا الأعضاء , بس ادونى فرصة يومين كدة علشان أعمل موضوع جامد
__________________
-------------------------------------------- اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم -------------------------------------------- |
|
|
|
|
|
#10 |
|
صياد قديم
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: جمهورية مصر العربية
المشاركات: 1,138
معدل تقييم المستوى: 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ايه رأيك فى التوريطة دى بقا .. بس عايزيين موضوع .. يتم تثبيتة .. وانتا مصدر ماشاء الله يا حببنا موثوق ومعتمد .. ماشاء الله علييك ..
__________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته |
|
|
|
![]() |
| أدوات الموضوع | إبحث في الموضوع |
| انواع عرض الموضوع | |
|
|
المواضيع المتشابهه
|
||||
| الموضوع | كاتب الموضوع | المنتدى | مشاركات | آخر مشاركة |
| طريقة عمل اليمام او الحمام محشي على الطريقة المصرية | HuntingLover | مطبخ المنتدى | 18 | 11-02-16 09:54 AM |
| اعتذار من العربي | galal khalifa | الصيد العام | 23 | 10-12-23 06:35 PM |
| صيد الخليج العربي | الصيااد | صور وفيديو الصيد ورحلاته | 18 | 10-11-11 04:59 PM |